• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • TheD
    daniiel skrev 2012-10-04 12:41:52 följande:
    Idag har jag mitt första prov i Privatjuridiken.. och jag ligger hemma med magsjuka!!! :(
    Nej men usch. Hoppas det är en snäll magsjuka :) Du får göra provet när det dags för omtenta...
  • Chicita

Jag är nästan chockad efter frisörbesöket i dag...

Jag tyckte att det var lite dyrt förra gången men då fick dom ju ta massa extra hårfärgsmedel för att det skulle räcka till hela håret osv osv, men då var det ju också en helfärgning. Då betalade jag 1800:-
    Nu skulle jag fylla på i rötterna och så skulle dom lägga i lite i längderna bara för att frächa upp färgen lite så jag räknade ju med att det skulle kosta mindre.
    Men nehej då...
    2100:- gick kalaset på.
    (båda gångerna klippte jag topparna också, så det är inräknat)

Ok mitt hår tycker mycket bättre om den här färgen. Men å andra sidan så sliter ju frisörerna på håret när dom envisas att borsta i det när det är blött.
    Så jag tror nog att jag återgår till hemmafärgning.
    Då kan jag också färga oftare och ändå kanske jag inte kommer upp i den summan på ett helt år Skrikandes  

• Nikkita
    Chicita skrev 2012-10-05 18:33:39 följande:
    Jag är nästan chockad efter frisörbesöket i dag...

Jag tyckte att det var lite dyrt förra gången men då fick dom ju ta massa extra hårfärgsmedel för att det skulle räcka till hela håret osv osv, men då var det ju också en helfärgning. Då betalade jag 1800:-
    Nu skulle jag fylla på i rötterna och så skulle dom lägga i lite i längderna bara för att frächa upp färgen lite så jag räknade ju med att det skulle kosta mindre.
    Men nehej då...
    2100:- gick kalaset på.
    (båda gångerna klippte jag topparna också, så det är inräknat)
    Men jäklar vilket pris Förvånad 
    Nu har jag iofs inte färgat mitt hår på över 5 år & då tyckte jag att det var dyrt med 800kr Tungan ute 
    Fast du har väl lååångt hår, ner till svanken om jag inte har helt fel för mig?!? Det gör ju sitt till på priset. Men ändå väääldigt dyrt enligt mig. Hade nog oxå färgat hemma istället. 
  • Chicita
    Nikkita skrev 2012-10-05 19:44:13 följande:
    Men jäklar vilket pris Förvånad 
    Nu har jag iofs inte färgat mitt hår på över 5 år & då tyckte jag att det var dyrt med 800kr Tungan ute 
    Fast du har väl lååångt hår, ner till svanken om jag inte har helt fel för mig?!? Det gör ju sitt till på priset. Men ändå väääldigt dyrt enligt mig. Hade nog oxå färgat hemma istället. 
    Jodå, längre än så till och med. Typ precis nedanför rumpan, eller i nederkant i alla fall.
    Jag sitter på det om det är utsläppt Flört 

Som sagt, jag förstod att det skulle kosta lite att färga första gången. Men inte sjutton trodde jag att det skulle kosta så mycket att fylla på...
    Hade kanske inte räknat med halva priset, men i alla fall billigare istället för dyrare Obestämd 
  • Nikkita
    Chicita skrev 2012-10-05 19:53:19 följande:
    Som sagt, jag förstod att det skulle kosta lite att färga första gången. Men inte sjutton trodde jag att det skulle kosta så mycket att fylla på...
    Eller hur! Det borde absolut inte bli dyrare... Frågade du varför? 
  • Chicita
    Nikkita skrev 2012-10-05 21:50:54 följande:
    Eller hur! Det borde absolut inte bli dyrare... Frågade du varför? 
    Jag trodde först att jag mindes fel, så jag gick hem och kollade internetbanken, från förra gången och då såg jag ju att jag hade rätt. 
    Så det känns mest som att jag bara skippar att gå dit något mer nu. Eventuellt så skriver jag upp nuffrorna och går dit någon annan dag och frågar så jag får veta om det blev fel den här gången eller förra gången... 
  • Nikkita
    Chicita skrev 2012-10-05 21:58:01 följande:
    Jag trodde först att jag mindes fel, så jag gick hem och kollade internetbanken, från förra gången och då såg jag ju att jag hade rätt. 
    Så det känns mest som att jag bara skippar att gå dit något mer nu. Eventuellt så skriver jag upp nuffrorna och går dit någon annan dag och frågar så jag får veta om det blev fel den här gången eller förra gången... 
    Tycker att det är så himla vanligt att man misstror sitt eget minne istället för att ifrågasätta andra av någon konstig anledning Tungan ute 
    Men jag tycker absolut att du ska kolla med dem iaf, bara för att få svar. Om du nu orkar lägga energi på det... Kan vara nog så jobbigt att det blev så mkt dyrare än du först trott att det skulle bli. 
  • Chicita
    Nikkita skrev 2012-10-05 22:16:33 följande:
    Tycker att det är så himla vanligt att man misstror sitt eget minne istället för att ifrågasätta andra av någon konstig anledning Tungan ute 
    Men jag tycker absolut att du ska kolla med dem iaf, bara för att få svar. Om du nu orkar lägga energi på det... Kan vara nog så jobbigt att det blev så mkt dyrare än du först trott att det skulle bli. 
    Ja om man har otur så kommer dom ju på att dom hade tagit för lite betalt första gången istället Tungan ute 
    Även om dom inte kan ta mer betalt i efterskott så kan det ju bli lite pinsamt om man vill gå tillbaka någon annan gång...

Få se hur jag gör Glad 
  • Nikkita
    Chicita skrev 2012-10-05 22:23:59 följande:
    Ja om man har otur så kommer dom ju på att dom hade tagit för lite betalt första gången istället Tungan ute 
    Även om dom inte kan ta mer betalt i efterskott så kan det ju bli lite pinsamt om man vill gå tillbaka någon annan gång...
    Haha, ja det förstås Tungan ute Du kanske bara ska ifrågasätta varför det blev så dyrt med en "påfyllning" & inte jämföra. Då kanske du får en förklaring utan att du säger vad du betalt från början. 

Hur känns det i handen nu när det har gått ett tag sedan op? Bara några dagar tills du ska ta stygnen väl?
  • Chicita
    Nikkita skrev 2012-10-05 22:30:59 följande:
    Haha, ja det förstås Tungan ute Du kanske bara ska ifrågasätta varför det blev så dyrt med en "påfyllning" & inte jämföra. Då kanske du får en förklaring utan att du säger vad du betalt från början. 

Hur känns det i handen nu när det har gått ett tag sedan op? Bara några dagar tills du ska ta stygnen väl?
    Ja kanske det Oskyldig

Jodå det har börjat kännas konstigt.
    Det gör ont och spänner och värker. Det pirrar och sticker och drar och det har det inte gjort på hela tiden. Så att det börjar efter drygt 2 veckor känns lite udda.
    Men jag kan inte se att det är någon inflammation eller nåt så det är ju alltid något Glad 
    På måndag får jag ta stygnen så det ska bli skönt.

Ser du fram mot en ledig helg nu eller har du fullt upp? 
Svar på tråden BT-Veteraner