• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Nikkita
    Chicita skrev 2012-10-16 12:24:27 följande:
    Nikkita: Gör salladen lite matigare genom att använda mindre grönsallad (det kan du lägga i en separat bunke för dom som vill ha) och mer grillad kyckling, paprika osv. Det brukar funka för oss i alla fall, det ser ju lite "grabbigare" ut när man tar bort alla gröna fina blad Flört

Jag diskade en kaffekopp för hand nyss och råkade få kanten på koppen precis mot sårkanten och det kändes som om någon tog en glödgad kniv och försökte skära igenom fingret Skrikandes 
    Så nervtrådarna har väl inte läkt ihop utan är lite "råa" och utanpåliggande. Och då kan det ju bidra till att det känns konstigt också 
    Det är inte en dum idé att lura grabbarna till att äta nyttigt Flört 

Ush jag vet precis hur det känns Rynkar på näsan Efter min op fick jag ha lågt skurna byxor för att de inte skulle ligga på ärret. Det kändes nämligen precis som du beskrev det.  Men det går över som tur är. Kan tänka mig att det är extra jobbigt när det sitter på ett sånt utsatt ställe också. Svårt att undvika att få något på ärret då. 
  • Chicita

Jag kan ju inte låta bli att använda handen heller Tungan ute
    Eftersom jag har klippkort på OP så känner jag ju igen det här, men som sagt det sitter på ett besvärligt ställe.
    Det enda som varit värre var foten, och där har jag ju fortfarande nerver i kläm och benbitar som fjädrar om man trycker på rätt ställe osv. Så jag hoppas att det här läker bättre än foten Glad 
    Men det ska det väl göra, optimist som jag är så bestämmer jag det Tungan ute 

• daniiel
    Chicita - Men fy! Det låter ju verkligen inte trevligt alls :( Att behöva ha så ont är ju otroligt jobbigt! Och det är ju inte alls roligt om att operationen var helt i onödan, men ännu värre ifall det skulle bli sämre efter den. Du bör väl kunna få en tid tidigare än om 2-3 månader ifall det fortsätter göra ont? Ja, och om knölarna inte försvinner eller skulle bli större tex.

Och nu har jag våndats med min tand hela dagen. Det gör så fruktansvärt ont fortfarande, men inte i tanden, utan som i tandköttet/käken runt om. Det är svullet och jag har nu ikväll börjat få feber också, så det är ju bara att ringa tillbaka imorgon och se vad dom säger.
  • Chicita

Ja om det blir värre så får jag ju försöka få en tidigare tid. Men just nu är det ju rätt färskt och rått. Så jag får försöka ge det i alla fall några veckor innan jag börjar försöka jaga efter en annan tid Glad
    Jag är rätt tålig och tålmodig. Och jag förstår ju att mitt lilla finger inte är någon hög prioritet inom sjukvården med så många andra som har stora problem...

Usch då daniiel...
    Det låter ju som att du har fått en rejäl infektion Obestämd 
    Hoppas att du kan få en snabb tid så dom får kolla på det.
    Det kan ju räcka med att du hade en förkylning på gång så att du har fått ner bakterier där dom varit och grötat runt liksom 

• daniiel

Ja, det är klart :) Det tar ju sin lilla tid för att läka också och man behöver ju inte jaga upp sig i onödan. Det är bara jag som är så rädd för att ha ont, alls, så jag gnäller och tycker det är hemskt så fort det gör ont :P Hoppas att det ska gå åt rätt håll och bli bra :)

Ja, det verkar ju inte bättre än att jag åkt på en infektion. Jag hoppas att jag får komma och dra ut den sabla tanden reda i veckan! Jag vill inte vänta två veckor på det. Som det är nu kan jag ju knappt äta eller sova.

• Chicita

Jag är så van att ha ont så smärta i sig kan jag stå ut med (speciellt om jag kan få gnälla lite ibland Flört) så länge jag vet vad det är och varför jag har ont.
    Att få så där jätteont på något ställe och inte ha en aning om varför däremot... Nej då åker jag till doktorn på en gång Flört

Nej tandvärk är nog bland det värsta man kan ha. Det förstör livskvalitén liksom.
    Hoppas dom fixar det direkt nu och inte bara skriver ut antibiotika åt dig.
    Jag håller tummarna Glad 

• TheD
    daniiel skrev 2012-10-15 22:55:48 följande:
    Tanden brevid måste det ju vara, för jag har inga visdomständer alls :P

Men huuvva, det lät inge vidare alls det där :/ Eller ja, skönt att det gick att ordna så tanden tillslut kom upp ordentligt. Jag har alltid varit livrädd för visdomständerna, men nu har jag börjat förstå att jag inte kommer få några. Vilket röntgen bekräftade idag.

Tack, det hoppas jag också :)

Och på tal om lite sjukrelaterade saker, hur är det med ditt finger?
    Fusk... hatar visdomständer. En drogs ut men usch vad ont det gör när idioterna ska tränga sig upp.
  • TheD

Chicita: Kan dú inte hitta ett nytt finger på Blocket eller Tradera? ;)

• Chicita
    TheD skrev 2012-10-17 20:45:32 följande:
    Chicita: Kan dú inte hitta ett nytt finger på Blocket eller Tradera? ;)
    Nja, jag kunde ju inte hitta någon ny fot och ingen ny axel eller ens huvud/ nacke. Så jag tror inte att chansen är så stor Flört
  • TheD
    Chicita skrev 2012-10-17 20:46:32 följande:
    Nja, jag kunde ju inte hitta någon ny fot och ingen ny axel eller ens huvud/ nacke. Så jag tror inte att chansen är så stor Flört
    Haha :) Det stämmer iofs... Hm. Finns det inga delar på sjukan då? "Självplock" eller "Lösvikt" ;)
Svar på tråden BT-Veteraner