• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • daniiel
    Nikkita skrev 2012-10-01 21:28:41 följande:
    Tack!!! Nej inte mkt renovering alls. Ingen av oss är duktiga på att bygga så vi letade bara efter fräsha hus. Det är nyrenoverade badrum, kök & tvättstuga Solig Det vi kommer att lägga lite energi på är att måla & tapetsera på sin höjd Flört
    Haha okej, skönt att ni kunde hitta något som föll er i smaken då :) Att byta lite tapeter och slabba på lite färg går man ju oftast göra och det kan vara skönt att få sätt sin egen prägel på sånt :) Vi är raka motsatser och vill gärna hitta något som vi kan renovera helt och hållet. Ser framemot att få riva ut kök, badrum och bygga altan :P
  • Nikkita
    daniiel:  MQ har en massa fina jackor nu inför vintern kanske hittar någon där! 

http://mq.se/dam/kategorier/jackor/

The D:  Va kul! Grattis Glad

På tal om något helt annat... Nu har vi äntligen skrivit klart våra tack kort. Vi har varit jätte sega med det & det är redan 3 månader sedan vi gifte oss Obestämd Men men, nu är de klara & skickas imorgon! Skönt att det är gjort.
  • daniiel
    Nikkita skrev 2012-10-01 21:33:06 följande:
    Tack för tipset, men de är lite för dyra och lite för små för mig :P

Och 3 månader är väl ingenting, vissa brudpar tar ju upp till ett år på sig att fixa med det där och det är helt okej. Då bör ju 3 månader anses som relativt snabbt jobbat ;)
  • Nikkita
    daniiel skrev 2012-10-01 21:41:30 följande:
    Och 3 månader är väl ingenting, vissa brudpar tar ju upp till ett år på sig att fixa med det där och det är helt okej. Då bör ju 3 månader anses som relativt snabbt jobbat ;)
    Haha, det var ju skönt att höra Glad Jag tycker att vi är jätte sena! Jag är så van vid att få allt gjort direkt & brukar inte dra ut på något... Men nu har det varit mkt med husvisningar & en massa jobb så gästerna får vara nöjda med att de kommer nu Flört

Någon som har hittat på något kul i helgen? 
  • Chicita
    daniiel skrev 2012-10-01 21:24:41 följande:
    Haha jamen, att det ska vara så svårt att hitta något! Jag får nog bege mig ut i butiker och pröva lite olika modeller tll helgen kanske. Usch, jag avskyr att pröva kläder!

Och just det där med att en jacka som passar upptill sällan passar nertill, de blir som ett korvskinn över rumpan, så är det väl bara en kort midjevariant som går, men det är nog inte så lätt att hitta en vinterjacka (inte speciellt varmt heller) i den längden.

Jag har en svart sån jacka i fejkskinn som "alla" har, liknande den på bilden nedan, och den slutar ju nedanför midjan men ovanför rumpan och jag tycker ändå det ser helt okej ut, men jag kikar inte så ofta på mig själv bakifrån :P Jag tycker mycket om den, känner mig bekväm i den, men den är ju alldeles för kall under vintern.
    Det går ju alltid att köra lager på lager om du hittar en jacka du verkligen gillar.
    En snygg lite längre kofta under kan göra underverk med intrycket Glad 

Grattis igen TheD Glad 

Nikkita: Ja en egen trädgård är ju inte allt för illa måste jag säga Flört 
    Ja jag blev jättebesviken på uppvaket när jag fick papperna från operation (hur jag skulle behandla mig själv under de närmaste dagarna osv) och såg att det stod att dom inte hittat något när dom öppnat så dom hade bara stängt igen... Men men. Om det var någon sena som knutit sig så kanske det släppte när dom bedövade fingret eller nåt? Man kan ju hoppas i alla fall Tungan ute 
  • Chicita

I morgon ska jag gå och färga håret igen.
    Få se vad det kostar att "fylla på" så att säga. För om jag får lov att betala för en "helfärgning" varje gång så kommer jag inte kunna fortsätta färga på salongen även om mitt hår helt klart mådde bättre av det. Obestämd 

• daniiel
    Chicita skrev 2012-10-04 09:59:36 följande:
    I morgon ska jag gå och färga håret igen.
    Få se vad det kostar att "fylla på" så att säga. För om jag får lov att betala för en "helfärgning" varje gång så kommer jag inte kunna fortsätta färga på salongen även om mitt hår helt klart mådde bättre av det. Obestämd 
    Jag har ingen aning om hur det funkar, men jag hoppas att du inte behöver betala så mkt. Att färga på salong är ju, tyvärr, svindyrt :/
  • Chicita
    daniiel skrev 2012-10-04 12:41:03 följande:
    Jag har ingen aning om hur det funkar, men jag hoppas att du inte behöver betala så mkt. Att färga på salong är ju, tyvärr, svindyrt :/
    daniiel skrev 2012-10-04 12:41:52 följande:
    Idag har jag mitt första prov i Privatjuridiken.. och jag ligger hemma med magsjuka!!! :(
    Dom sa något sist om att vi kanske bara behövde ta utväxten fram till våren. Men det känns som om så mycket av färgen har blekts så det känns tveksamt och om det fortsätter blekas / tvättas ur så lär det ju inte funka att bara fylla på i rötterna. Men vi får väl se Glad

Ajdå. Trist.
    Kan du göra det vid ett senare tillfälle eller måste du göra det som en omtenta?
Svar på tråden BT-Veteraner