Niini skrev 2012-08-04 20:19:45 följande:
Vad gör ni förresten sådär annars då ni inte hänger här?
Haha men jisses vad jag känner mig ung, oerfaren och "lat" när jag läser om allt ni andra håller på med ;P
Jag fick min dotter när jag var 19år och gick sista året på gymnasiet, jag hade en termin kvar. Hon föddes med ett hjärtfel och är hittills opererad 4 gånger på andra sidan landet. Mycket av min tid sedan dess (hon är 5,5år nu) har därför spenderats på sjukhus och hemma med att ta hand om henne. Själv har jag dessutom mått väldigt dåligt sedan jag fick henne med depressioner och panikångest, som jag nu äntligen i höstas fick reda på vad det beror på (pmds) och äter numera medicin och känner att jag kan börja fungera igen. Blev även sjuk (gallan) och var dålig riktigt dålig under drygt 6 månader för 2år sedan. Hann med en bukspottkörtelinflammation också innan jag äntligen fick min galloperation. Mitt liv sedan jag fick min dotter har alltså kantats av mkt sjukdom och sjukhus.
Jag har samtidigt försökt att göra klart gymnasiet på både komvux och folkhögskola. Nu har jag bara kvar 50 poäng till ett slutbetyg, så ska försöka tenta av det under hösten samtidigt som jag bara är hemma-mamma för att dottern ska orka med första terminen i förskoleklassen. Vad jag ska göra sen har jag ingen aning om. Jag kommer då vara 26år gammal utan utbildning, arbetslivserfarenhet och körkort. Ja, samt mamma till ett kroniskt sjukt barn. Väldigt attraktiv på arbetsmarknaden ;) haha
Vi har dessutom två katter här hemma, den ena är 6år och den andra 5år, samt en söt liten hund (staffordshire bullterrier) som blir 10 månader nu i augusti. Så jag tar ju hand om våra underbara djur också :)