Niini skrev 2012-08-05 11:28:03 följande:
Innan vi hade rörrenovering här i huset så hade vi faktiskt på wc men det ena var mer som en skrubb med wc-stol o handfat, man hade handfatet bokstavligen i famnen när man satt där o knäna tog i dörren (o då är jag bara 163 cm..). Numera huserar tvättmaskinen där o vårt badkar slängde vi tyvärr ut då vi hellre hade ett lite ordentligare handfat med skåp. När vi bygger hus kommer vi ha en wc (med duschhörna) samt ett stort badrum med bastu OCH badkar - vägrar kompromissa på den fronten! ;)
Håller fullständigt med om att det är nödvändigt med både toalett/duschörna & toalett/badkar.
I vår första lägenhet vi bodde i tillsammans (hans lilla 1 1/2:a) så fans det bara ett litet badrum fick precis plats toalett, handfat & badkar... Gamlat & tråkigt, gick verkligen inte att ta ett mysigt bubbelbad & njuta där inte. När vi sedan hittade en 3:a hade den 2 toaletter. Vilken lycka! Dock bara en dusch, men det gick ändå.
Nu har vi en 4:a, min man har toalett med duschhörna & jag ett badrum med badkar (älskar att bada med levande ljus & en bra bok)
Så när vi nu letar hus är det ett krav från vår sida. Minimum 2 toaletter varav en av dem med både duschhörna & badkar (om det finns 2 handfat så vi slipper dela).
Sara 120707 skrev 2012-08-05 00:28:09 följande:
Jo de där med litet badrum har sin "charm", man kan ju multitaska
Men jag är himla glad att vi kan ha kattlådan i vårt gästrum så vi slipper den i badrummet, väldigt tacksam över det där extrarummet, var väldigt praktiskt att hiva in en massa bröllopsprylar i också, så man slapp se röran
Haha vi har också kattlådan i vårt extrarum
Fast vi har film-bibliotek (har en stor samlig filmer) & mannens datorhörna där. Perfekt som du sa att förvara lite prylar innan man hinner få ordning på allt där det egentligen ska ligga