• fia1982

Maj 2013

Någon annan här inne som tänker gifta sig i maj 2013?

Hade varit kul att ha någon att bolla idéer med och följa förberedelserna.

• Svar på tråden Maj 2013
  • Oslomyran

Ebso: Konstig att de tar sån tid med ringen, vad säger dom då? Spontat så tänker jag att om du beställt från en kedja så borde de ju inte vara något att bekymra sig för. Men självklart har man ju inte garantier. Jag hadde ringt och hört helt enkelt. Dom måste ju förstå att du undrar.

Ja de där med dukning och allt är ju inte så lätt, jag vet ännu inte.

Vi har redag sänt ut ett info blad om hotell och lite sånna saker, sen kommer vi även att ha en hemsida och självklart injudan.

FruW: Vad sa dina föräldrar då?

Vi har fått tid för vigsel nu, kl. 14.00

• Krystal

En till här som planerar maj. Vi är inne på att viga oss i Riddarsalen i Riddarhuset i Stockholm...så vi ska snart gå och kolla så det går det datumet vi är intresserade av...

• Lollo01

Hej!

Hoppas också in här Glad 
    Vi skall gifta oss den 25 maj i Smögenskyrka.
    Mycket förbredelser gjorda, men mycket mycket kvar.

Vi har bestämt att vi skall ha runda bord å jag försöker nu komma på hur man skall hitta dukar som passar detta. Borden vi skall ha är 180 cm i diameter och de flesta dukarna är 150.... Är det någon som har några förslag?

Men men, detta är klart i alla fall.
    Kyrka
    Frisör
    lokal
    min klänning
    boende bokat för alla gäster
    blommor
    inbjudningskorten fick vi igår Glad 
    hemsida med info om bröllopsdagen håller vi på att jobba med.
    vi håller också på att titta runt på olika catering förslag

....så som sagt, ganska mycket gjort men väldigt mycket kvar Glad 

• tagetuss

Ni som redan har fixat blommor, är det verkligen bråttom?

Jag trodde man kunde bestämma med florist nån månad innan om ens så långt i förväg men jag kanske är helt ute och cyklar?!

På onsdag ska jag till brudbutik och prova klänningar, funderar på kinaklänning men vill oavsett kolla vilka modeller som passar min kropp innan jag bestämmer nåt..

Fia1982, det låter spännand! vad heter butiken?

• FruW
    tagetuss skrev 2012-09-30 20:18:21 följande:

Åh vad kul att du ska prova klänningar, lycka till och se till att ha roligt! Glad

Jag håller med om det där med blommorna, känns för mig som att det inte är det mest brådskande. Tycker mest det är kul att kika runt och få inspiration till blomsterdekorationer, men jag har långt ifrån bestämt mig och vi har inte valt någon florist än. Det gör vi nog 1-2 månader innan skulle jag tro.

Vad långt ni har kommit allihop!

• Lollo01

Tror inte att det är så brottom med blommor. Vi skall gifta oss på annan ort än där vi bor, så därför var det mest smidigt att kolla upp allt sånt när vi var på vårt land så länge i somras ;) Sen hittade jag precis vad jag ville ha ;) Men man kan nog vänta rätt länge till innan man bestämmer sig ;)

• Kakan 81

Jag kommer också med. Vi gifter oss på pingstafton den 18 maj i Helsingborg. Har bokat kyrka och festlokal. Sen skulle jag ju bara prova lite klänningar i onsdags för att sen ev beställa från Asien...men där fanns den perfekta klänningen så nu är det också klart! Vårt färgtema blir ljusgrönt, vitt och guld och har börjat knåpa på lite inbjudningskort. Kan det bli bra att skicka ut dom i januari kanske? Längtar!

• tagetuss

Nu har jag beställt grejjer på Panduro för 1300kr så om några dagar ska det börja göras inbjudningar. Lär ju ta ett tag när man ska göra allt från början så det är nog lika bra att börja! Nu har jag inte lagt 1300 för bara inbjudningar, har köpt material till vigselprogram, festprogram och placeringskort oxå.

Kakan 81, då gifter vi oss samma dag! Kul med klänningen! Får man fråga vad det blev för nåt?

• Kakan 81

Ska se om jag kan lägga upp en bild på klänningen. Blev från anina i Helsingborg. Tänkte även lägga upp en bild på inbjudningskorten som jag börjat. Känner mig riktigt nöjd! En fråga till er alla, vad har ni för budget och på hur många gäster ligger den. Kan ju slå ut totala kostanden på antalet gäster så ser man vad det kostar. Vad sparar ni in på och vad lägger ni mer pengar på?

• Krystal

Jag har gjort klart hur inbjudningskorten (kommer att ha två varianter till vigseln och en sort till festen ett par veckor senare) ska vara. Nu fattas bara spikade datum så jag kan sätta mig och göra dom som ska skickas ut. Ca 30 av en sort och 15 av den andra. Sen är jag på spaning efter ett fotoalbum med rött (gärna mörkrött) omslag och svarta sidor till gästboken (gästerna ska få skriva med vit och/eller guid penna)

Svar på tråden Maj 2013