• fia1982

Maj 2013

Någon annan här inne som tänker gifta sig i maj 2013?

Hade varit kul att ha någon att bolla idéer med och följa förberedelserna.

• Svar på tråden Maj 2013
  • Kakan 81

Kommer ni spela musik själva, hyra in band eller ta en dj?! Vad betalar ni i så fall?!

• tagetuss
    Kakan 81 skrev 2012-10-14 19:32:15 följande:
    Kommer ni spela musik själva, hyra in band eller ta en dj?! Vad betalar ni i så fall?!

Vi ska ha DJ, känns som att det är lättare att anpassa musiken efter publiken och man kan blanda dansband med disco, rock eller vad man ni vill lyssna på. Ett band är ofta inriktade åt någon genre och spelar kanske inte allt.. Vi betalar ca 2000 kr.

Imorn beställer jag klänning till mig och till min tärna, det kliar i fingrarna!

Nyfiken01: Var beställde du din klänning och hur lång tid tog det innan du fick hem den??

• tagetuss

Nu är brudklänning beställd från Kina och vigselringen beräknas bli skickad från London den 22 oktober.

Har dessutom gjort prototypen till inbjudan, fotograf snart bokad och på söndag ska cateringfirman ringa med prisförslag,. Nu är det igång

• Kakan 81

Idag ska vi gå på bröllop! Ska bli så himla kul nu när man vetat det snart är vi ! Ska insupa alla idéer!

• sirifredde

åhhh får jag låna denna bild på buketten?

Oslomyran skrev 2012-08-29 20:02:26 följande:
    Här kommer bilder på klänningar, blommor och den borero jag har beställt. Å så mina skor.
    Vilka blommor tycker ni är finast?

Den här tänkte jag nog ha lite grönt på oxå typ hjärtan på tråd elller så.

Klänningarna

Den här är original, så den jag har beställt från kina ser inte exakt lika ut.

Den här har jag inte fått hem än så...

Jag har även beställt en kort klänning att byta till senare på kvällen,
    Slänger med paraplyt och solfjädern me
  • CharliesChoice

Hej hej!

Här är ännu en majbrud som blir lite stressad av att se hur långt ni kommit!

Vi gifter oss den 25/5.

Ännu så länge är kyrka och präst bokat, och i veckan ska vi slutboka boende och mat. Vi bjuder gästerna på lunch före vigseln, middag efter vigseln, övernattning på hotell och frukost dagen efter. Det låter kanske lite överdådigt men vi är bara närmsta familjen, totalt 16 personer oss medräknade.

Nu när jag läser här i tråden ska jag minsann ta tag i klänning och ring!

• FruW
    CharliesChoice: Välkommen hit! Äsch, känn dig inte stressad :) Man tar saken i den takt det passar tycker jag. Jag vill inte boka/köpa allt för tidigt, för då kommer jag ju inte ha något skoj kvar!
  • CharliesChoice
    FruW skrev 2012-10-30 07:34:14 följande:
    CharliesChoice: Välkommen hit! Äsch, känn dig inte stressad :) Man tar saken i den takt det passar tycker jag. Jag vill inte boka/köpa allt för tidigt, för då kommer jag ju inte ha något skoj kvar!
    Tack! Ja, du har ju rätt i det! Nu håller vi på att kika på ett hus och om det INTE blir det huset kommer jag beställa antingen klänning eller sten till ringen denna månaden har jag bestämt! Som lite plåster på såren för att det inte blev huset liksom.

Vi håller på att spåna på inbjudningarna nu. Vi har en kompis som är hobbyfotograf (av den högre skolan!) och har en egen studio. Vi tänkte texta skyltar som familjemedlemmarna ska stå och hålla och så tar vi svartvita bilder.. På första sidan är bara en bild på minstingen som håller i en skylt "God Jul och gott nytt år". Sen när man öppnar kortet finns fyra bilder till, två på varje uppslag. Första bilden håller familen skyltar som det står "Vi tror 2013 blir ett speciellt år", Sen nästa bild håller ett barn en skylt där det står "dom ska gifta sig!" och en pil mot oss. Tredje bilden håller vi skyltar som det står "hoppas ni vill dela vår dag den xxx i xx kyrka". Sista bilden är bara minstingen som håller en bild "mer info kommer senare".

Jag hoppas det blir så bra som den bilden jag har i huvudet! Vi tänkte skicka ut dessa strax efter lucia. Ingen vet att vi ska gifta oss så förhoppningsvis blir det en rejäl överraskning!
  • CharliesChoice

Tagetuss:

Vilken otroligt vacker ring! Jag har velat som en tok mellan rund och cusion men slutligen bestämt mig för rund. (Nu när jag såg din började jag vackla igen, haha!)

Vad har du för förlovningsring? Alltid kul att se hur andra matchar solitärer! Min förlovningsring är här nedanför. (Den med stenar, jag har en stoppring utanför då förlovningsringen blivit för stor.) Jag kommer ha en solitär på ca 0.5-0.6 med nästan exakt samma skena och fattning som du har.

• tagetuss

CharliesChoice skrev 2012-10-30 08:03:22 följande:

Tagetuss:

Vilken otroligt vacker ring! Jag har velat som en tok mellan rund och cusion men slutligen bestämt mig för rund. (Nu när jag såg din började jag vackla igen, haha!)

Vad har du för förlovningsring? Alltid kul att se hur andra matchar solitärer! Min förlovningsring är här nedanför. (Den med stenar, jag har en stoppring utanför då förlovningsringen blivit för stor.) Jag kommer ha en solitär på ca 0.5-0.6 med nästan exakt samma skena och fattning som du har.

Tack! Nu har den äntligen kommit i min ägo och den gnistrar som sjutton! Egentligen har jag en vanligt guldring som förlovningsring (som den du har som stoppring fast i gult guld) men vi har köpt en eternityring som jag ska ha iställtet och sen ha förlovningsringen på högran.

Jag älskar grön, är en riktig grönoman så den här ringen ska jag ha brevid solitären:

Svar på tråden Maj 2013