Maj 2013
Någon annan här inne som tänker gifta sig i maj 2013?
Hade varit kul att ha någon att bolla idéer med och följa förberedelserna.
Någon annan här inne som tänker gifta sig i maj 2013?
Hade varit kul att ha någon att bolla idéer med och följa förberedelserna.
Till alla här inne som gifter sig 11/5 2013..
NU ÄR DET BARA 6 MÅNADER KVAR!!!!!
Fia1982, JISSES!!
(Nu gifter jag mig inte förren den 25/5, men JISSES ändå!!)
I helgen har vi varit i fotostudion och fotat till våra save the dates som ska ut första veckan i december. Det kändes så fnissigt och overkligt att stå där med skyltar som det stod att vi ska gifta oss på.. Om tre veckor har de landat hos gästerna och jag får äntligen börja prata bröllop med andra än sambon!
Min diamant har äntligen landat här hemma efter att ha fastnat i tullen.. Jag har också tagit det stora beslutet att göra om min förlovningsring från början, alltså smälta ner den. Det känns lite vemodigt men det var det bästa att göra eftersom det helt enkelt inte funkade att kombinera den med en vigselring. Förlovningsringen som den ser ut i dag har diamanter i kanterna och skulle ha nött på fattningen på vigselringens sten. Nu kommer samme guldsmed göra båda ringarna samtidigt så de ska passa perfekt ihop. Jättebra såklart, enda nackdelen är att jag får hem den fördiga vigselringen redan innan jul, så det kommer bli sååååååå jobbigt att gå och sukta efter den ända till i maj!
Vi har också skrivit ut hindersprövning och namnändringsblanketter och satt larm i mobilen att posta dem i mars.
Har varit och bokat florist till buketten idag. Ett steg närmre i planeringen......
Igår gjorde jag en väldigt korkad sak.. jag har inte haft min förlovningsring på mig sen i början av min graviditet. Igår, ca 3 1/2 månader efter förlossningen fick jag för mig den briljanta idén att försöka få på den.. Det hela slutade med ett svullet finger och en förlovningsring som fick kapas hos guldsmed.
Nu har min klänning kommit!
Tog 4 mån från beställning men har ju gott om tid än så länge. Provade den igår och behöver bara göra lite mindre justeringar. Känns jättebra
Nu gäller det bara att hitta något fint att ha i håret. Kommer inte ha slöja men har tänkt mig ett diadem alt något fint hårsmycke. Någon som vet var man kan hitta bra tillbehör?
Har även varit å hämtat vigselringen, skönt att ha dem hemma så man kan prova en lite då och då
Tagetuss: Oj! Går ringen att återställa?
CharliesChoice: Bra påminnelse om hindersprövning, är det i mars ungefär det ska skickas in?
CharliesChoise: Får man se ringen? Nyfiken!
Ebso: Vad är det för klänning du köpt? Min är från Kina och ska enligt landybridal vara klar till söndag, så nästa vecka har jag förhoppningsvis min oxå! Jo, ringen går att laga men jag tänker inte gör det förrän närmre maj närj jag vet om jag behöver förstora ringen eller inte. Lite komiskt är dock att min sambo heter Fredrik och ringen blev sågad precis mellan Fred och rik så jag tar det som tecken på att det är så vårt äktenskap ska bli :)
Idag va vi och kollade på kyrkan som vi bokat. Min sambo hade inte sett den själv och jag var själv i den sist för typ 6 år sedan så jag kom inte ihåg hur den såg ut. Vi bokade den mycket för att den ligger fint där vi bor. Men så glatt överraskade vi blev! Så himla fin! Längtar! Sen bokade vi även bröllopsresan! Imorgon kommer ett paket från Kina med min näbbklänningar, tärnklänningen och min egen bolero, skor och väska. Längtar!
tagetuss: ååå nej, vad hemskt att såga upp ringen! bra meddelande fick ni iaf, både fred och rikedom i äkenskapet kommer man långt med! Mina ringar är under tillverkning, laddar upp bild så snart jag får dem!
Ebso: Ja, i mars är lagom att skicka dem, de är giltiga i tre månader!
Kakan 81, vad roligt m kyrkan! Du har mycket kul på gång, spännande m klänningarna!
I dag blev det helt spontant en klänning för mig! Hemma o vabbar och var tvungen att gå en runda med en rastlös unge och passade på att slinka in på en festaffär. Där var den, superkl'nningen! Blev inte många hundra dyrare än en kinaklänning. Ska se om jag kan hitta den på nätet så kommer det en bild!
Så här ser klänningen ut, fast hellång och i Ivory. Betalarde 1800-nånting för den, helt ok.
Åh vad fint! Ska du ha någon färg på bandet under bysten eller är det också i ivory?
Jag börjar bli sjukt sugen på att köpa klänning nu, har tidigare känt att det varit för tidigt men nu längtar jag verkligen. Ska gå en runda i några butiker här på min ort nu sista månaden innan jul, och bara kika, men sedan hoppas jag kunna hitta drömklänningen när vi är i England över nyår.
Satt precis med morgonkaffet och spanade in en vintage-klänningsida och blev så himla inspirerad. Skulle inte ha något emot att krypa in i en sån här!