• fia1982

Maj 2013

Någon annan här inne som tänker gifta sig i maj 2013?

Hade varit kul att ha någon att bolla idéer med och följa förberedelserna.

• Svar på tråden Maj 2013
  • FruW

tagetuss mfl: Vad kul att ni tagit tag i inbjudningskorten, det borde vi också göra. Vi lutar dock åt att köpa färdiga eller beställa på nätet. Jag har en känsla av att jag inte kommer orka med allt jobb med att göra egna, och så kommer jag inte bli nöjd i slutändan för att jag är en sån perfektionist. Obestämd Men jag tänkte fråga, tror ni att det blir billigare att göra egna jämfört med att beställa färdiga? Eller gör ni egna för att ni vill få dem precis som ni vill ha dem? Känner mig lite tråkig för att jag inte orkar pyssla, men tror samtidigt inte att våra gäster kommer märka nån skillnad :)

Kakan 81: Vore jätteroligt att få se din klänning och inbjudningskort! Visa oss! Skrattande

Vår budget låg från början på 20 000 men har nu fått ändras till 25 000 för att avgiften för vigselförrättaren var så jäkla hög.. morr... Men smakar det så kostar det, antar jag, och det är ju bara en dag i livet! Vi har bara ca 30 gäster, men att det ändå kostar så mycket beror på att all mat och dryck ordnas av hotellköket, så även om vi försöker hålla en liten budget så är vi inget typiskt budgetbröllop på det sättet att vi lagar all mat själva m.m. Vi sparar in på klänning, hår och smink - det är åtminstone planen, får väl se sen om jag ändå vill ha ett proffs som sminkar mig i slutändan :) Det vi lägger lite mer pengar på är nog själva vigsel-/festplatsen och att få vigselförrättaren att komma dit. Fotograf kommer nog svärföräldrarna att betala. Hur ser det ut för er?

• Kakan 81

Här kommer tre bilder på min underbaar klänning som jag hittade. Behövde inte ändra någonting, satt mycket bra! Ni får bilderna jag hittade på nätet för jag vill inte lägga upp bilderna på mig själv. Dom får komma efter bröllopet i så fall...

Här är inbjudningskorten jag suttit med. är helt klar med 15 och ska gör 25 till, men det flyter på bra och jag är väldigt nöjd. Känns våriga och fina. Vårt färgtema är grönt vitt och guld. Vad tycker ni?

• trixie71
    Här är inbjudningskorten jag suttit med. är helt klar med 15 och ska gör 25 till, men det flyter på bra och jag är väldigt nöjd. Känns våriga och fina. Vårt färgtema är grönt vitt och guld. Vad tycker ni?

Ser jättefint ut tycker jag Skrattande
    Vi ska också ha grönt fast i kombination med lila och vitt, jag har köpt in allt material till att pyssla o det kliar i fingrarna men jag försöker låta bli ett par veckor till hahaha.

Vill du visa hur insidan ser ut ? Jag har lite svårt att komma på hur jag ska formulera allt jag vill få med .....
  • Kakan 81

Vi är inte klara med insidan än har börjat fila på texten. Blir vitt papper som sätts in i kortet och det är skrivit med guldig alt grön text i datorn. Ska se om vi får plats med den text vi vill ha.

• tagetuss

Våra inbjudningskort ska oxå va gröna :) fast i kombination med brunt.

Vår budget ligger på 70' kr på 50 gäster. Ska få prisförslag per kuvert från catering i veckan hoppas jag, och det påverkar ju totalpriset ganska mkt. Tänker inte spara in på hår å smink men förhoppningsvis på klänningen, skor osv. Tänkte köpa dekoration, löpare osv på ebay.

förresten, angående ebay. Har nån handlat där? måste man ha paypal? kan man betala med kort? Har inte köpt nåt där än och har därför väldigt dålig koll..

• Oslomyran

Kakan 81: Vilken fin klänning, gillar bysten. Super fint tycker jag.

Vi har tänkt köpa färdiga inbjudningskort. Ska beställa i helgen. Har hittat några som ser ut som ett pass. Lite kul eftersom vi gifter oss utomlands.

tagetuss: på ebay måste man ha Paypal. Men på www.aliexpress.com kan man betala med kort. Jag handlar bara där då jag tycker de är lite knöligt med paypal. Sen gillar jag att min betaling finns hos aliexpress tills jag har fått och godkännt varan, först då får säljaren sina pengar.

• Oslomyran

Ebso: Hur har det gått med ringen?

• Ebso

Jag ringde juveleraren å ringen är klar!!! Han skyllde på att leverantören hade haft svårt å få fram stenar å att de därför låg efter med sina beställningar. Tycker ju att man kan ringa men men... Har dock inte hunnit hämta den än, ska bli så spännande Någon som har några bra tips på var man kan spara in lite pengar ? Har redan lagt en alldeles för hög budget som också verkar vara spräckt så skulle behöva kapa lite Vi ska gifta oss i sthlm å känns som allt är så mkt dyrare här, eller inbillar jag mig? Kakan 81: Jättefina inbjudningskort!

• Ebso

Ledsen skrev på mobilen så alla mellanslag föll tydligen bort...

• Kakan 81

Händer inte så mycket här nu. Hur går det för er med planeringen? Ligger den på is lite kanske? Vi håller själva på att kika på lite cateringfiromor? Vad har ni tänkt att maten ska kosta/kuvert?

Svar på tråden Maj 2013