• fia1982

Maj 2013

Någon annan här inne som tänker gifta sig i maj 2013?

Hade varit kul att ha någon att bolla idéer med och följa förberedelserna.

• Svar på tråden Maj 2013
  • Colin

Tack tack :)
    Nej julkorten/save the date tänkte vi främst bara skicka till släkt, äldre, de vänner som inte redan vet (går ju inte att hålla sig!) eller man vet har mycket för sig på helgerna så de kan boka in, har inga som bor särskilt långt bort faktiskt.

Vill inte avslöja för mycket detaljer om jag har bekanta som hänger här :) Vi ska ha det i södra sverige och strax under 90 gäster än så länge. räknar med kanske 50 inbjudningar pga alla par, och kanske 30 save the date, om ens det.

• Oslomyran

kakan81 Jätte fina klänningar Härlig grön färg

• FruW

Iiiiih, jag har lite klänningpanik. Har inte haft möjlighet att titta på så många klänningar än, men jag vet vilken typ av klänning jag vill ha och den är svår att hitta. Hoppas kunna köpa inom de närmaste 4-5 veckorna... En av mina bästa vänner (gäst) har redan kollat på vad hon ska ha för klänning på bröllopet, och nu har min älskade syster också köpt sin klänning! Känns som att jag kommer vara den sista som bestämmer vad jag ska ha på mig.Tomte

• elzilen

hej alla.

tänkte att jag hoppar in här för att kanske få lite tips.

har bröllop den 25 maj nere på öland.

ni har kommit otroligt långt måste jag säga då jag läst tråden lite snabbt.
    vi är klara med:
    kyrka
    festlokal
    toastmaster/madame
    min klänning
    barnvakt till sonen

thats it...
    ska kolla ring i helgen samt få klart inbjudningarna som ska skickas ut i början av januari är det tänkt. 

• söt nöt

jag tänkte att jag kan säga hej igen. För oss händer det inte så mycket just nu.

Hittils är följande klart

*inbjudningar. klara med utsidan, ska göra texten och sriva ut den.
    *klänning är köpt
    *kostym till blivande köpt
    * maten är bestämd, men inte beställd.
    *lokal är bokad
    *Kyrkan är bokad
    *blommor bestämt
    * jag har hittat en ring jag vill ha.
    * dekoration till borden klart
    * gästlistan är klar
    * Släkten som behöver fixa boende är informerad om datum.
    * fotograf är klart (min bästa vän hjälper oss) 
    * Tårtan ska blivandes bror baka (han är bagare)

Det var nog allt just nu. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra just nu. Håller på att fila på texten och hoppas på att tomten kommer med en del prylar på jul. Vi får se vad han har i säcken.  

• tagetuss

Här står det oxå relativt still.

Vi är klara med:

*kyrka

*lokal

*mat, tårta osv.

*ring (den ska dock graveras oxå)

*klänning köpt men ska sys om en del

*skor

*fotograf bokad

*inbjudningarna är klara, håller på med adresserna nu sen ska dom skickas den 13/1

*har köpt ljusstakar till bordet och organzaband till stolarna

fram till jul ska adresserna till inbjudnigarna bli klara sen ska vi ta tag i allt som är kvar såfort julen är över.

• Kakan 81

Här ligger det lite på is nu. Känner mig i fas så jag tror det blir lite mer efter jul. Ska skickat inbjudningarna i januari men dom ligger här klara. Ska bara fixa frimärken bara. Det senaste som hänt att vi nog nu fått tag på en person med en gammal fin bil som ska köra oss mellan kyrka o fest. Samt att jag börjat titta på buketter på nätet. Men enligt min blomsteraffär behövs det beställas först månaden innan. Ringen blir inte dörren efter alla hjärtans dag då jag ska omarbeta huld vi redan har och då har tydligen en del lite rabatt på det. Hur går det för er andra? Har ni något stort på gång!?

• malnil

Hej!

Just nu filas det på bröllopsinbjudningarna som ska ut i mitten/slutet på januari. Har påbörjat klänningsletande, har hittat 2 fina som jag kan tänka mig, ska in en sväng till med min tärna i eftermiddag och kolla. Har tänkt försöka beställa klänning nu i december/januari. Annars är detta klart:
    * Kyrka bokad
    * Musik till vigseln bokad, ska bara bestämma en låt till... 1 av 2 klara vill säga :)
    * Fotograf bokad
    * Frisör bokad, hon vill att jag ska skicka bilder på frisyser jag vill ha, så letar inspiration nu
    * Maten inte beställd ännu.. har kontakt med cateringfirma, vi skulle bestämma mer efter jul
    * Lokal bokad (kommer vara i ett gammalt kvarnhus från 1800-talet  vid en fors)
    * Band till festen bokat
    * Ring - letar och provar för fullt!
    * Toastmaster/madame klart - träffar dem i helgen för att diskutera lite mer

De stora "to-do" just nu är:
    * Få klart med mat/beställning
    * Få klart med inbjudningskorten så de kan skickas ut om en månad ca
    * Hitta möbler/stolar/bord till lokalen
    * Bestäm/välj klänning och ring
    * Tärnklänning

Detta måste jag fixa inom närmsta tiden (dock ej snarast):
    * Festprogram
    * Vigselprogram
    * Bordsdekorationer/pynt

Så ja.. det har hänt lite, men fortfarande mycket kvar...

Förresten: Någon som har tips på bra sida på internet att beställa bordsdekorationer och ljusslingor mm?! Måste ju "pimpa" den gamla kvarnen :)

Så roligt att följa er alla och vad som händer i er planering!

Kramar på er och önskar er en God Jul!

• tisa

Hjälp, Har inte kommit någonstans med inbjudningskorten!! Måste lösa detta snarast, snart bara fyra månader kvar. Min sambo är hur lugn som helst och säger att jag blivit en bridezilla.. Nu har vi äntligen fixat en fotograf iaf, så skönt! Vårt största ”to do” är inbjudningskorten, min stora huvudvärk.. Kan vara pysslig men har verkligen inga idéer och utbudet på vistaprint är alldeles för stort för att jag skall hitta ett enda.. Min sambo säger att alla är fina! Awwwww...

Vad skönt att ni andra verkar ligga i fas, blir så avundsjuk!!  

• söt nöt

Några saker till att bocka av på listan

sångduo bokad - check
    toastmaster frågad och fått ja - check 

Svar på tråden Maj 2013