• fia1982

Maj 2013

Någon annan här inne som tänker gifta sig i maj 2013?

Hade varit kul att ha någon att bolla idéer med och följa förberedelserna.

• Svar på tråden Maj 2013
  • tagetuss

Hallå på er!

Va på affären idag å passade då på att köpa frimärken. Nu hade dom (iaf stormarknaden jag handlar på) fått in fina frimärken med naturbilder som formar hjärtan (nån sten och nån blomma bland annat). Tyck´te det var en fin detalj på inbjudningarna så jag ville dela med mig till er andra som inte skickat era än..

• västerås13

Tack tagetuss för tipset! Konstaterade häromdagen att de fina frimärkena med ringar inte fanns kvar på posten.se och har inte tagit mig för att leta runt i affärerna.

Passade på att beställa en bunt av dessa istället nu, de var fraktfria om man köper minst 4 x 10 st. 

• malnil
    Kakan 81 skrev 2013-01-09 12:32:54 följande:
    Fick sätta mig vid datorn istället så jag kan ladda upp lite bilder. Här är några av dom som ska inspirera mig...
    Som du ser vill jag också ha grönt och vitt och sen har jag silver i klänningen så jag vill ha silvrigt band och precis som du är jag sugen på liljekonvalj. Vårigt, söta och dom doftar ljuvligt!

Denna är lite rolig tycker jag.

Den ovanför här är favoriten just nu, fast jag vill ha den lite större och med lite liljekonvalj i så ska näbbarna ha buketter med bara brudslöja eller liljekonvalj.

Jättefina buketter och har fått massa ny inspiration! Tack :) Vi verkar ju köra samma färgtema här, vitt grönt och silver! Går ju att göra väldigt fina buketter med de färgerna. Och lijekonvalj, fantastisk blomma! Vi har hela trädgården full, dock gifter vi oss i början på maj, så tror tyvärr inte de hunnit komma upp ännu (om man skulle använt som dekoration på borden).

Den buketten som är fin fravorit, verkligen jättefin! Tror det blir fint att näbbarna har en "ren" bukett, med en sort av blommorna. Så har jag ju tänkt till min tärna.
  • Denblivandemajbruden
    MissAdelaide skrev 2013-01-09 19:37:07 följande:
    Jag ska också våga mig på att beställa klänning från liknande sida. Ska be någon proffessionell att ta måtten på mig. Hoppas bara att klänningen blir bra när den kommer...... När ska du beställa ?
    Jag har tänkt och beställa nu i slutet av månaden, så at den kommer i mitten av februari om det är nå justeringar man behöver göra på klänningen.jag är mer kort och rund så jag kommer nog få sy upp den lite, tur att mamma är duktig sömmerska Så att hon får hjälpa mig om det är något som måste göras.
    Har en kompis som beställt från jenjenhouse fast hon beställde bara en coctailklännig och hon var såå nöjd med den. Välsydd och måtten stämde perfekt. samt at hon fick alla mail från dom på svenska med kollinummer och så. Och jag måttade min kompis och det blev bra

Många av dom inbjudna vet om att vi sk agifta oss men långt ifrån alla

Vilka fina brudbuketter. Fick inspiration av dom, tack!
  • Bumlan

Nästa vecka blire till att skicka ut inbjudningar till festen för kvällen där kompisarna ska vara med.. Inbjudningskort t anhöriga delades ut i julas för vigsel och middag..

Tack för alla fina bukettbilder... Fick lite inspiration, just nu tänker jag blåa rosor med liljekonvalj... men hörrnini, jag har hört att de i blombutiken lägger på en tusing bara för att man säger att det är en BRUDbukett? stämmer detta? någon som vet??

• söt nöt

Våran provdukning. Det ska till fler glas, bistick och andra tallrikar. Och en slät duk så klart Tungan ute
    Ber om ursäkt för den stora bilden. Men jag vet inte hur man gör den mindre.

• fia1982

En bild påklänningen det blev för min del.

Sjukt att det ärmindreän 4 månaderkvar tills det är dags att infinna sig i kyrkan

• Myris

Vi har tänkt att gifta oss 25 maj.

Vi har pratat lite lätt om det tidigare bara men nu är det bestämt om det passar med prästen & kapellet vi vill vara i. Ska ringa & kolla i morgon men tror inte det blir några problem alls.

Det blir ett enkelt litet bröllop. Ett litet kapell på en kulle, granne med skogen, åkrar & kohagar =)
    Gästerna blir våra föräldrar, syskon med respektive samt mor/farföräldrar och vi kommer samlas hemma hos oss för mat efter vigseln.

Senare i sommar kommer vi ha en rejäl grillfest!

• fia1982
    Bumlan skrev 2013-01-11 14:38:39 följande:
    Nästa vecka blire till att skicka ut inbjudningar till festen för kvällen där kompisarna ska vara med.. Inbjudningskort t anhöriga delades ut i julas för vigsel och middag..

Tack för alla fina bukettbilder... Fick lite inspiration, just nu tänker jag blåa rosor med liljekonvalj... men hörrnini, jag har hört att de i blombutiken lägger på en tusing bara för att man säger att det är en BRUDbukett? stämmer detta? någon som vet??

Vet inte riktigt om det stämmer att dom lägger på en tusing men det blir genast mycket dyrare om man nämner brudbukett för floristen.

Hur mycket har du tänkt lägga på blommorna?

Jag fick ett jätte bra pris av en florist här i Malmö.

Min brudbukett, tärnbukett & 3 st corsage till männen för 1800:-

• tagetuss
    fia1982 skrev 2013-01-15 10:22:26 följande:

Vet inte riktigt om det stämmer att dom lägger på en tusing men det blir genast mycket dyrare om man nämner brudbukett för floristen.

Hur mycket har du tänkt lägga på blommorna?

Jag fick ett jätte bra pris av en florist här i Malmö.

Min brudbukett, tärnbukett & 3 st corsage till männen för 1800:-

om jag har förstått rätt så blir dyrare med brudbukett för att floristen lägger mer tid (och material) på själva bindningen. Antagligen för att den ska hålla sig utan vatten, gå att hålla i och för att den ska klara diverse "släng å fläng" som en vanlig bordsbukett slipper. Men helt säker är jag inte.

känns som det är dags att ta tag i saker nu men jag vet knappt var jag ska börja:) Var i processen är ni nu?

Svar på tråden Maj 2013