Maj 2013
Någon annan här inne som tänker gifta sig i maj 2013?
Hade varit kul att ha någon att bolla idéer med och följa förberedelserna.
Någon annan här inne som tänker gifta sig i maj 2013?
Hade varit kul att ha någon att bolla idéer med och följa förberedelserna.
Hallå på er!
Va på affären idag å passade då på att köpa frimärken. Nu hade dom (iaf stormarknaden jag handlar på) fått in fina frimärken med naturbilder som formar hjärtan (nån sten och nån blomma bland annat). Tyck´te det var en fin detalj på inbjudningarna så jag ville dela med mig till er andra som inte skickat era än..
Tack tagetuss för tipset! Konstaterade häromdagen att de fina frimärkena med ringar inte fanns kvar på posten.se och har inte tagit mig för att leta runt i affärerna.
Passade på att beställa en bunt av dessa istället nu, de var fraktfria om man köper minst 4 x 10 st.
Nästa vecka blire till att skicka ut inbjudningar till festen för kvällen där kompisarna ska vara med.. Inbjudningskort t anhöriga delades ut i julas för vigsel och middag..
Tack för alla fina bukettbilder... Fick lite inspiration, just nu tänker jag blåa rosor med liljekonvalj... men hörrnini, jag har hört att de i blombutiken lägger på en tusing bara för att man säger att det är en BRUDbukett? stämmer detta? någon som vet??
Våran provdukning. Det ska till fler glas, bistick och andra tallrikar. Och en slät duk så klart
Ber om ursäkt för den stora bilden. Men jag vet inte hur man gör den mindre.
En bild påklänningen det blev för min del.
Sjukt att det ärmindreän 4 månaderkvar tills det är dags att infinna sig i kyrkan
Vi har tänkt att gifta oss 25 maj.
Vi har pratat lite lätt om det tidigare bara men nu är det bestämt om det passar med prästen & kapellet vi vill vara i. Ska ringa & kolla i morgon men tror inte det blir några problem alls.
Det blir ett enkelt litet bröllop. Ett litet kapell på en kulle, granne med skogen, åkrar & kohagar =)
Gästerna blir våra föräldrar, syskon med respektive samt mor/farföräldrar och vi kommer samlas hemma hos oss för mat efter vigseln.
Senare i sommar kommer vi ha en rejäl grillfest!
Vet inte riktigt om det stämmer att dom lägger på en tusing men det blir genast mycket dyrare om man nämner brudbukett för floristen.
Hur mycket har du tänkt lägga på blommorna?
Jag fick ett jätte bra pris av en florist här i Malmö.
Min brudbukett, tärnbukett & 3 st corsage till männen för 1800:-
Vet inte riktigt om det stämmer att dom lägger på en tusing men det blir genast mycket dyrare om man nämner brudbukett för floristen.
Hur mycket har du tänkt lägga på blommorna?
Jag fick ett jätte bra pris av en florist här i Malmö.
Min brudbukett, tärnbukett & 3 st corsage till männen för 1800:-
om jag har förstått rätt så blir dyrare med brudbukett för att floristen lägger mer tid (och material) på själva bindningen. Antagligen för att den ska hålla sig utan vatten, gå att hålla i och för att den ska klara diverse "släng å fläng" som en vanlig bordsbukett slipper. Men helt säker är jag inte.
känns som det är dags att ta tag i saker nu men jag vet knappt var jag ska börja:) Var i processen är ni nu?