Maj 2013
Någon annan här inne som tänker gifta sig i maj 2013?
Hade varit kul att ha någon att bolla idéer med och följa förberedelserna.
Någon annan här inne som tänker gifta sig i maj 2013?
Hade varit kul att ha någon att bolla idéer med och följa förberedelserna.
Ahhhh...... Jag köpte min klänning på Romantica på Bergsgatan.
Dom säljer ut allt i butiken för ½ priset. Så det blev klänning, skor, tiara och smycken där inne. Lika bra att passa på tänkte jag
Hur var bröllopsmässan?
Åhh! Nu är det mindre än tre månader kvar för oss! Vi gifter oss ju den 4:e maj.. så ja, inte långt kvar nu! Nerverna börjar komma ordentligt..! Var och skulle hämta min ring i fredags och då visar det sig att de beställt den i vitt guld istället för rött (som jag skulle ha..). Så nu får jag vänta ett tag till...! Kanske lika bra det :).
Annars har vi börjat planera festhäften till kvällen, vi ska skriva lite om alla gäster. Bra att börja med det i tid, misstänker att det kan ta ett tag.. :).
Har också suttit i timtal i helgen och letat bröllopsresa. Verkar nu bestämt oss för Mauritius i början på oktober i alla fall. Ser underbart ut!
Annars är följande saker sådant jag måste ta tag i snarast:
Blommor/bukett
Tårta
Planera resa till Tyskland för inköp av dryck till festen...
Ville bara skriva av mig lite..! Svårt att förstå dock att man ska så brud i vår (som inte alls är långt bort), när det ligger drivor med snö utanför :).
Hur går det för er andra?
Hej alla blivande brudar!
Är det bara jag som är nervös...? Känns som om ni alla är så lugna..:) Försöker att njuta av tiden nu innan men ibland för jag ett sånt varmt värmerus i kroppen och magknip. Är en stor dag och ska bli jätte kul.
Klänningen är fixad, ring fixad. Ska skicka in hindersprövning och köpa skor. Sitter och fixar lite med festprogrammet också..
Ibland när jag blir nervös så blir jag rödflammig på halsen och lite neråt. Någon som har tips på smink eller vad som kan hjälpa mot det?? Då jag ska ha tubklänning vill jag inte bli rödflammig på bröllopet... Tacksam för hjälp!
Ja nu börjar det närma sig med stormsteg ! Vi har 3 mån, 1 v kvar till pingst nu. Jag känner mig dock ganska lugn. I helgen satt vi med lite vin och tänkte påbörja bordsplacerigen lite på skoj och vips så var den i stort sett klar! Vi har osa först i mars men fått svar från i stort sett alla redan så möjligen tappar vi 2-4 pers till men det löser sig ändå. När vi ändå var igång i helgen började jag skriva en kort beskrivning på alla mina vänner till programmet. Där ska fixas lite till samt att sambon ska skriva om sina. Annars är nästa steg vigselringen nu. Lyxxa ska ha erbjudande på omarbetning efter alla hjärtans så då ska vi dit och fixa det. Sen ska jag börja kolla lite prisförlsg hos florister för att se vad vi ska betala för blommorna. Hindersprövningen ligger här hemma i två ex, ska bara bestämma vilket efternamn det blir . Vad har ni andravkvar nu? Har jag glömt något liksom?
Jösses.... gjorde klart inbjudningskorten igår o sambon postar dem idag.....känner mig nästan lite illamående nu, för hittills har allt ju bara varit ett projekt, men nu blir det helt plötsligt "på riktigt" hahahahaha.
Vi har bokat kyrkan o lokalen, ringarna är köpta o ligger i tryggt förvar i kassaskåpet.... inbjudningarna klara.... hans kläder klara, jag har iallafall skor o underkläder även om klänningen fortfarande saknas :)
Den största frågan är fortfarande maten; eftersom vi kommer att ha festen i en gammal lada så är tillgången till kök mycket begränsad o det lutar åt att vi hyr varmhållningsskåp....
Åker på en liten resa i mars o inhandlar drycker....
O så ska jag väl knåpa ihop ett litet festhäfte, bra att ha lite papperspyssel att sysselsätta mig med när nerverna blir alltför klena :)
99 dagar kvar !!!!
Jösses.... gjorde klart inbjudningskorten igår o sambon postar dem idag.....känner mig nästan lite illamående nu, för hittills har allt ju bara varit ett projekt, men nu blir det helt plötsligt "på riktigt" hahahahaha.
Vi har bokat kyrkan o lokalen, ringarna är köpta o ligger i tryggt förvar i kassaskåpet.... inbjudningarna klara.... hans kläder klara, jag har iallafall skor o underkläder även om klänningen fortfarande saknas :)
Den största frågan är fortfarande maten; eftersom vi kommer att ha festen i en gammal lada så är tillgången till kök mycket begränsad o det lutar åt att vi hyr varmhållningsskåp....
Åker på en liten resa i mars o inhandlar drycker....
O så ska jag väl knåpa ihop ett litet festhäfte, bra att ha lite papperspyssel att sysselsätta mig med när nerverna blir alltför klena :)
99 dagar kvar !!!!
Vi åker inte till Tyskland, bor alldeles för långt upp i landet för att det ska kännas meningsfullt :)
Vi tar helt enkelt en kryssning till Helsingfors o handlar på båten, inte så stora mängder vi ska ha heller så det passar oss.
Samtidigt ska vi passa på o mysa lite - champagnefrukost är bokad o spabehandling, ååååh va jag längtar !!
Vi åker inte till Tyskland, bor alldeles för långt upp i landet för att det ska kännas meningsfullt :)
Vi tar helt enkelt en kryssning till Helsingfors o handlar på båten, inte så stora mängder vi ska ha heller så det passar oss.
Samtidigt ska vi passa på o mysa lite - champagnefrukost är bokad o spabehandling, ååååh va jag längtar !!