Maj 2013
Någon annan här inne som tänker gifta sig i maj 2013?
Hade varit kul att ha någon att bolla idéer med och följa förberedelserna.
Någon annan här inne som tänker gifta sig i maj 2013?
Hade varit kul att ha någon att bolla idéer med och följa förberedelserna.
Nu börjar det krypa framåt!
Ungefär 4 månader kvar till den stora dagen och det finns massor att göra, men det är hur kul som helst att planera bröllop.
Vi kommer ha ett litet bröllop med ca 35 gäster varav 10 är barn.
Det blir borgelig vigsel vid en sjö här på orten och sen fest i annan lokal. Hoppas bara solen är framme den 25:e :)
Hittills är detta klart:
Klänning till mig
Vigselförättare bokad
Festlokal bokad
Tårtan är "beställd"
Hår och smink bokat
Lite olika pyssel till dagen är också klart
Sen är det ju mycket kvar men jag känner att jag har kontroll :)
Hej!
Det närmar sig här också, 4/5 är det ju dags.. Har precis kommit hem efter ett möte med cateringfirman, och vi är både glada och förvånade, över det bra pris som vi verkar få hos dem! vi kommer catera mat (buffé), där det ingår kött, kyckling, potatisgratäng, sallad, tomat&mozarella, två såser. Sedan har vi ost-och fruktbricka efteråt, för att sedan köra tårta och kaffe lite senare. Vi caterar/hyr också allt porslin, dukar och kaffetermosar. De ser också till att vi får serveringspersonal (som vi betala för utöver).
Annars börjar det hända saker nu.. inbjudningskorten är på väg ut, landar i brevlådorna ca slutet av januari, då har man 2 månader på sig att svara, OSA 31/3, och vi har lite mer än en månad på oss efter det.
just nu styr vi med bukett och tårta här.. många beslut som ska tas :)
Då jag också försöker gå ner några kg (10 närmare bestämt) till den stora dagen så är det mycket fokus på träning och bra kost här hemma! Vågen visade minus 6 kg igår, (började slutet av oktober). Midjemått mm har också minskat många cm, vilket gör det lättare att hålla i nu!
Hur går det för er andra? Några fler som försöker tappa några kg/hålla kost & träning?
Känns svårt att fatta att man kommer stå brud om mindre än 4 månader... :)
Oslomyran: Jättefina servettringar! Bra tips :)
Sötnöt: superfin klänning!!
malnil: Tack
Jag har oxå endel att gå ner..har 10 kvar. Har klarat 9 så det blir svårare och svårare..
Oslomyran: Duktig du är! Heja heja, det kommer du klara! men visst blir det svårare och svårare.. Hur gör du för att gå ner dina kg? Träning/kost/både och? Själv så tänker jag på vad jag äter, mindre portioner osv, samt MYCKET träning! (vill inte ge avkall på allt gott, så tränar hellre mer ). Har nu också upptäckt det fantastiska i längdskidåkning! Bra träning för hela kroppen, bättre flås och frisk luft. Fantastisk när man är ute och åker, snön gnistrar! dock kräver det ju att man har snö förstås, vilket man kanske inte har på alla håll i landet.
Men som sagt, tycker du är superduktig, 9 kg är ju mycket!
Tack malnil De värmer!!
Det är ju som du vet bara att kämpa. Svårast är när man inte ser resultat på vågen att fortsätta. Lätt att bara lägga av "för de funkar ju ändå inte..."
Men pep är alltid bra! Du har ju oxå kämpat på som bara den och går ner massa på kort tid! Bra där tjejen!
Jag har astma så vinter och anstägning är inte så bra för mig. Jag tränar nu 4ggr/ vekcan på gymet och försöker träna lite hemma mellan/gå promenad å så. Sen är jag noga med maten, mycket protein och lite kalorier och uniker bröd, potais mm. Men fuskar givetvis ibland..
Hej! Ny här och det är kul att läsa alla planer och förberedelser. Underbart med all entusiasm. Vi ska gifta oss i Palma på Mallorca i maj. Det är inget bröllop utan snarare en vigsel då vi båda varit gifta tidigare med helt olika bröllop bakom oss. Vill nu ha något annorluna för oss båda. Mitt nuvarande "problem" är färg på buketten. Jag ska ha en lång plommonfärgad sidenklänning, enkel men mycket vacker och stilren. Tänkte mig först en vit bukett men det är lite för traditionellt till den klänningen kanske. Funderar nu på gul. Vill ha en liten enkel bukett med ca 20 stambundna rosor. Önskar färgförslag!!!!
Lycka till alla härliga blivande brudar!
Hur många här inne försöker gå ner i vikt innan det är dags för den stora dagen?
Jag håller också på att försöka gå ner lite. Började på ca 5 v sedan och vägde då 75 kg och är idag nere på 70 kg.
Tänkte att jag skulle försöka gå ner till 67 kg. Då väger jag lika mycket som när jag och min blivande man träffades för snart 5 år sedan.
Kul tråd, jag hoppar också in nu :)
Nyfiken01 och Myris - vi har samma datum, 25/5, snart bara 4 månader kvar!
Än så länge har vi fixat vigselring, lokal, catering, vigselförättare och boende till bröllopsnatten (för oss och alla 60-70 gäster). Nu letar jag klänning, tror jag kan ha hittat den rätta igår! :) Men jag får prova lite till... det är så kul :) Inbjudan är skickad, många gäster från utomlands. Nu letar jag fotograf, smink och frisör... Hade också tänkt gå ner några kilo men blev så nöjd med klänningen igår att jag kanske lägger ner den idén, det kommer inte funka ändå ;)
Oslomyran - snygga servetter!!! Imponerad! Har du speciella verktyg du använder?
söt nöt - snygg klänning!
malnil - superfina buketter! Inspirerande :)
fia1982 - jag bor också i Malmö, har du tips på florist?
Jag ska handla brukbukett, tärnbukett och corsage till herrarna hos en liten blomsteraffär på disponentgatan.
Hon skulle ha 1800:- för allt och det var ett väldigt bra pris för den bukett jag valt + det andra jag får till.
Vart ska ni gifta er?
Jag ska handla brukbukett, tärnbukett och corsage till herrarna hos en liten blomsteraffär på disponentgatan.
Hon skulle ha 1800:- för allt och det var ett väldigt bra pris för den bukett jag valt + det andra jag får till.
Vart ska ni gifta er?