• fia1982

Maj 2013

Någon annan här inne som tänker gifta sig i maj 2013?

Hade varit kul att ha någon att bolla idéer med och följa förberedelserna.

• Svar på tråden Maj 2013
  • LinneaR
    MissAdelaide skrev 2013-01-06 12:25:54 följande:
    Hej

Vi gifter oss i början av maj. Har tema vintage så nu är jag i full gång att göra inbjudningskort i den stilen. Kommer skickas nu i januari.

Vi tar allt med ro men har bokat kapell, präst, fotograf, lokal, mat samt hotell för bröllopsnatten.
    Vi ska ha ett mindre bröllop med ca 35 gäster. Har hittat mysig lokal från 1700-talet med öppen spis. Väldigt nöjd.

Vi ska till guldsmeden nu i slutet av januari för att beställa drömringarna.
    Håller på att titta på klänningar och det kommer nog bli en romantisk klänning som framhäver figuren samt släp och spets.
    Va kul med vintagetema! Jag gifter mig 11 maj...har inte planerat så mycket utan tar också det mesta med ro...men vad jag vet är att jag vill ha lite vintagetema i alla fall. Antar att vintagetema betyder olika för olika personer och för mig kommer det bli lite rustik känsla med gamla tekoppar och burkar och spets - lite "English tea party" i vintagestil är tanken. Vill gärna ha festen i någon lada så jag kan dekorera mycket själv! Min klänning kommer vara en spetsklänning från 60-talet...tror även jag vill ha flor i håret:)

Ska bli kul att följa alla här och se hur det går...inte så långt kvar nu ju!
  • Kakan 81

Idag la vi inbjudningarna på brevlådan! Äntligen! Annars letar jag inspiration på nätet efter brudbuketter nu, vill ha vita blommor. Vad ska ni ha? Kanske lägga upp någon bild på det ni gillar.

• ardnaxela
    Kakan 81 skrev 2013-01-07 12:12:00 följande:
    Idag la vi inbjudningarna på brevlådan! Äntligen! Annars letar jag inspiration på nätet efter brudbuketter nu, vill ha vita blommor. Vad ska ni ha? Kanske lägga upp någon bild på det ni gillar.
    Åh jag är också inne i en bukett-fas just nu! jag avr helt inne på ranunkel eller pioner och ha en lite "tuffsig" bukett, men så finns det ju såååå många vackra stilrena buketter också. Tror jag ska ringa min floristkompis bara för att få prata blommor lite :) jag googlar inte bara på brudbuketter utan även på kistdekorationer och sorgdekorationer för inspiration, otippat men vackert! mest är det ju för att se olika blommor vid varandra och avd som passar ihop :)
  • Denblivandemajbruden

Hej Alla maj brudar.

Är ddet ok om jag gör er sällskap i tråden?

Vi gifter oss 25/5.

Och nu har vi börjat planera och boka allt

Kyrka, inbjudningskor, tygservetter, lokal och kläder till barnen är köpt/bokat

Samtt att våran bröllopstårta är beställd. Så himla nöjd, hittade en skola med gott rykte som klarar av att göra bröllopstårtor. 25kr bit samt att vi får låna ställning

KLänningen ska jag beställa från jenjenhouse måste bara komma på vilken jag vill ha? För man kan väl inte ha 10 st
    Ska åka och titta på vigselringen imorn.WIHIII

Just nu funderar jag på brudbuketten. Vill ha rosa rosor coh vita kallor.

Nu ska ajg at och läsa lite längre bak så att jag hänger med lite.

• malnil

Hej!

Är också helt inne på brudbukett nu.. Jag är inne på rund bukett (ej droppformad) med vita rosor och liljekonvaljer (kanske någon mer blomma?)  samt något grönt runt, typ blad.. tärnbuketten blir endast liljekonvaljer. Passar bra in i vårt färgtema, grönt och vitt :) några fina jag hittat/hämtar inspiration ifrån kommer nedan:

• Kakan 81
    malnil skrev 2013-01-08 21:38:49 följande:
    Hej! Är också helt inne på brudbukett nu.. Jag är inne på rund bukett (ej droppformad) med vita rosor och liljekonvaljer (kanske någon mer blomma?)  samt något grönt runt, typ blad.. tärnbuketten blir endast liljekonvaljer. Passar bra in i vårt färgtema, grönt och vitt :) några fina jag hittat/hämtar inspiration ifrån kommer nedan:

Lite samma som jag tänkt ju! Har bilderna på mina inspirationsbilder på paddan och man verkar inte kunna lägga upp bilder med den?... Men vi har samma färgtema som er!
  • malnil

Kakan 81: skulle vara jättekul att få se dina inspirationsbilder om du lyckas få upp dem på något sätt! :) Ja, vi har färgtema grönt och vitt, samt inslag av silver, så i inspirationsbild 2/bukett 2 där är lite silver med  (den "tråden" sm toppar buketten). men som sagt är så sugen på att ha med liljekonvaljer också, känns så vårigt :).

• Kakan 81
    malnil skrev 2013-01-09 08:28:35 följande:
    Kakan 81: skulle vara jättekul att få se dina inspirationsbilder om du lyckas få upp dem på något sätt! :) Ja, vi har färgtema grönt och vitt, samt inslag av silver, så i inspirationsbild 2/bukett 2 där är lite silver med  (den "tråden" sm toppar buketten). men som sagt är så sugen på att ha med liljekonvaljer också, känns så vårigt :).
    Fick sätta mig vid datorn istället så jag kan ladda upp lite bilder. Här är några av dom som ska inspirera mig...
    Som du ser vill jag också ha grönt och vitt och sen har jag silver i klänningen så jag vill ha silvrigt band och precis som du är jag sugen på liljekonvalj. Vårigt, söta och dom doftar ljuvligt!

Denna är lite rolig tycker jag.

Den ovanför här är favoriten just nu, fast jag vill ha den lite större och med lite liljekonvalj i så ska näbbarna ha buketter med bara brudslöja eller liljekonvalj.

• MissAdelaide
    Denblivandemajbruden skrev 2013-01-08 20:18:32 följande:
    Hej Alla maj brudar.

Är ddet ok om jag gör er sällskap i tråden?

Vi gifter oss 25/5.

Och nu har vi börjat planera och boka allt

Kyrka, inbjudningskor, tygservetter, lokal och kläder till barnen är köpt/bokat

Samtt att våran bröllopstårta är beställd. Så himla nöjd, hittade en skola med gott rykte som klarar av att göra bröllopstårtor. 25kr bit samt att vi får låna ställning

KLänningen ska jag beställa från jenjenhouse måste bara komma på vilken jag vill ha? För man kan väl inte ha 10 st
    Ska åka och titta på vigselringen imorn.WIHIII

Just nu funderar jag på brudbuketten. Vill ha rosa rosor coh vita kallor.

Nu ska ajg at och läsa lite längre bak så att jag hänger med lite.

Jag ska också våga mig på att beställa klänning från liknande sida. Ska be någon proffessionell att ta måtten på mig. Hoppas bara att klänningen blir bra när den kommer...... När ska du beställa ?
Svar på tråden Maj 2013