Maj 2013
Någon annan här inne som tänker gifta sig i maj 2013?
Hade varit kul att ha någon att bolla idéer med och följa förberedelserna.
Någon annan här inne som tänker gifta sig i maj 2013?
Hade varit kul att ha någon att bolla idéer med och följa förberedelserna.
Aahh, jag är också stressad! Vi har inte bestämt någonting kring vigseln än, vilka sånger och dikter vi vill ha, men har hört av andra att det ofta brukar bestämmas i sista minuten :) Men vi ska ta ett krafttag nu i helgen och försöka samla tankarna kring detta.
I övrigt har vi dock allt under kontroll. OSA var igår så nu borde vi börja kolla på bordsplaceringen, ska bli kul. Kan även tillägga att vi redan betalat typ alla utgifter, förutom blivande makens kläder, så det känns skönt att ha det bakom sig!
Aahh, jag är också stressad! Vi har inte bestämt någonting kring vigseln än, vilka sånger och dikter vi vill ha, men har hört av andra att det ofta brukar bestämmas i sista minuten :) Men vi ska ta ett krafttag nu i helgen och försöka samla tankarna kring detta.
I övrigt har vi dock allt under kontroll. OSA var igår så nu borde vi börja kolla på bordsplaceringen, ska bli kul. Kan även tillägga att vi redan betalat typ alla utgifter, förutom blivande makens kläder, så det känns skönt att ha det bakom sig!
Skönt att hör att jag inte är ensam med en liten stressboll i magen. Vi viger oss utomlands själva och det mesta är klart men en del frågetecken kvarstår. Ska ta tag i det nu innan påsk. Nästan alla kläder klara, blivande makens skjorta kvar och ev en clutch till mig. Har inte bestämt mig för om jag behöver det ännu. Sedan underkläder såklart. Vill ha något nytt och lite lyxigt för att känna sig vacker inifrån och ut. Väntar också på att vår guldsmed ska höra av sig att ringarna är klara.
Då vi viger oss i hemlighet vill jag ha en liten intim överraskningsmiddag i någon form av chambre separee på restaurang för de allra närmaste när vi kommer hem. Vet inte hur jag ska få dem att reservera datumet och inte få dem att misstänka något. Tänkte skicka inbjudningarna samtidigt som vi reser från Arlanda.
Fortsatt lycka till alla majbrudar! Ett tips när det gäller bordsplacering, se till att alla trivs med sitt sällskap det är viktigare än alla dessa "regler".
Vi ska på lördag (nästa lördag alltså) å fixa med ringarna och kläder till BM. Det är så lätt för han, bara springa in på dressman och köpa sig nån fin svart kostym. Värre är det för mig att hitta ett par skor =S letar och letar men inget känns bra hittills...
Skrev en lista igår på allt som är kvar att göra och det är mycket det! Men det mesta går fort och är bara telesamtal, så på måndag blir det att göra några sånna.
Sen funderar jag på vem man ska ha som vittne, det spelar ju inte så stor roll, de ska ju inte göra så mycket, men kan nån bli stött för att man frågat någon annan?
Hjälp! Behöver man vittnen även om kyrkan är full av släkt och vänner?
Idag fick vi beviljat hinderprövningen, sjukt ändå om man kunde få ett nej :-S haha
Hur går det för alla majbrudar där ute ?
Svårt att känna att våren är på väg tycker jag, vi har hur mycket snö som helst kvar....
I lördags var vi o kollade lokalen igen, mer exakt så kollade jag upp vad som finns i köket o vad vi behöver komplettera med. Ölglas o tårtspade är det enda som saknas o det ska vi väl lyckas plocka ihop :)
Hur gör ni andra med mat, kommer ni att ha buffe eller bordsservering ?
Hej!
Åh, vi är ju snart ut, i lördags var det endast 6 veckor kvar!! Vi gifter oss 4/5. Äntligen börjar det kännas vårlikt här, men snön ligger ju kvar.. hoppas på att den försvinner snabbt och att våren hinner slå ut ordentligt under april månad.
Vi kommer att ha buffé (basilikamarinerad kycklingfilé, svampbakad fläskfilé, potatisgratäng, 2 sorters såser, ostpajer, tomat & mozarellasallad, vanlig grönsallad, bröd, smör). Sedan blir det ost och fruktbricka till "efterrätt" innan vi serverar kaffe och tårta.
Intressant att se hur det går för er andra, var ett tag sedan nu! antar att de flesta har fullt upp med planering! :)
Trixie: Kul att höra hur det går, vill också till lokalen snart så man kan planera lite mer och börja fila på dukning och bordsplacering. Vad ska ni ha för mat, buffé eller sittande middag?
Ja gud vad det är nära nu! =S Nerverna börjar verkligen komma för mig! Känns som att det är mycket kvar att fixa med fast det är det nog egentligen inte... Jag behöver hitta nå smycken, men vet inte var jag ska leta =/ Har googlat ihjäl mig.
Vi ska ha buffé och ska börja planera den mer ingående nu. Ska ha möte med svärmor och min svägerska som ska hjälpa till och spåna lite idéer =) Ska bli intressant att se vad vi ska hitta på, vi är inga mästerkockar nån av oss, men vi känner alla till hur man använder en stekspade ;)
Efterrätt är svårt tycker jag, vi kommer skippa tårtan och ha nåt gott till efterrätt bara, hur gör ni andra?