• fia1982

Maj 2013

Någon annan här inne som tänker gifta sig i maj 2013?

Hade varit kul att ha någon att bolla idéer med och följa förberedelserna.

• Svar på tråden Maj 2013
  • trixie71

Vi är förlovade sen ett antal år tillbaka o har släta, breda guldringar som jag valde eftersom jag inte tänkte gifta mig o inte behövde tänka på hur många ringar jag skulle få plats med sen :)
    Så det blev en hel del funderande nu innan vi hittade ringar som passar ihop med förlovningsringarna och dessutom får plats på mitt korta korvfinger :)

• söt nöt

Nu börjar saker hända igen. I morgon ska vi träffa cateringen och bestämma det sista med maten. på fredag har vi bokat in ett besök i lokalen för att kolla vad som finns där och vad vi måste skaffa. Nästa helg kommer min syster hit och då ska vi planera hur dagen ska läggas pp tillsammans med henne och min bivandes bror. Tårtan kommer att spikas då med. Den ska min blivandes bror baka. sedan tickar dagarna på....

Hur går det för alla er andra? 

• malnil
    Teresa L skrev 2013-04-09 15:47:59 följande:

Inte så, det blev lite ändringar i planeringen. Egentligen skulle vi haft ett stort kyrkobröllop nu i juli, men det blir ett mindre borgligt nu i maj istället. :)

Det mesta är klart, ska träffa vigselförättaren nu i veckan. Håller på med lite pyssel inför dukningen och så. Tårtor är beställda och maten fixar vi själva. Mitt största problem har varit att hitta en klänning som passar då jag kommer va gravid i vecka 34 på den stora dagen, så utbudet är begränsat. Men det verkar ha löst sig. :)

Ni då? Ska ni ha ett stort, mellan eller litet bröllop?

Det låter som det mesta är fixat för er, skönt! Och skönt att klänningen också verkar ha löst sig :). Hoppas på fint väder nu i maj, verkar som vårsolen och värmen kommer nu i helgen ( i alla fall här i Östergötland där jag bor).

Jo, vi gifter oss i ett litet slottskapell som rymmer 100 gäster. Vi är totalt 80 personer med mig och min blivande. Sedan hålls fest i en gammal kvarn, som ligger vid en fors. Catering, buffé blir det. Det mesta är nog egentligen under kontroll, men känns som massa saker flyter omkring.. håller på med bordsplacering, festhäften, vigselprogram, pyssel till dukning och dekoration etc. Det mesta lär nog dock sätta sig sista veckan. vi har hyrt kvanen från helgen innan bröllopet, så vi har god tid på oss att pynta och fixa :). Men spännande är det!

Snart smäller det, endast 3 veckor kvar på lördag!!
  • Hotlena
    Majbrud i västerbotten skrev 2013-04-10 11:05:02 följande:
    Är lite rädd att jag ska hamna i lite bröllopskoma nu, svårt att förklara känslan men kanske att det är nervositeten som börjar smyga sig på och då har jag en tendens att dra ut på saker ;) Har inte tänkt så mycket på det tidigare, hur i centrum vi kommer att vara för allas blickar och jubel. Jisses! Vi vill ju bara ha en hejdundrande fest :)

Har förstått att det är fler som närmar sig med stormsteg. Någon som kommit på det där "sista" som nästan glömts bort?
    Jag känner likadant. vill ju bara ha en superkul fest. Det känns jättejobbigt att komma ingående och göra värsta stora grejen av vår kärlek. Som om det betyder så mycket för andra :P Nej Hu, jag kommer vara sjukt nervös!
    Maten och festen är ju det roliga!

Vi gifter oss 4 maj så det är supersnart. Jag kom på häromdan att jag inte alls tänkt på det alkoholfria alternativet. Men det är ju lätt fixat. Men tur att jag kom på det så inte de blir utan! 
  • Bumlan

oj oj! längesen jag skrev här nu!

Det mesta är ordnat, 22 dagar kvar! träffade fotografen och tjejerna som ska fixa bröllopsfesten igår. nästa vecka träffar vi prästen. håller oxå på för fullt med vigselprogrammet som innehåller vigselordning och psalmtexter. jag har oxå tagit ett jättefin bil på ringarna, tydligt som 17 med ingravering, och har den bilden på vigselprogrammets första sida. det jag har lite problem med är att få texten att ligga centrerat, men det lösr jag väl lite med marginalerna i word. Men det är ju naturligtvis lite pyssel.

Har varit på provuppsättning och testsminkning. Håret blev, tja, annorlunda än jag tänkte. va helt inställd på halvuppsättning, men nu blire heluppsättning. först såg jag ut som en kärring, sen som en pojke, och sen som en käärring igen. efter vissa modifikationer och efter att sminket kommit på så blev det bättre. kommer blli fiinemang!

köpte nånting blått idag oxå. det var det o läppglans som fattades. jag har inge på läpparna till vardags förutom läppsyl, men både sminkösen och fotografen sa att det blir astråkigt på bilderna om man inte har nåt alls. så lite rosa skimmer blire iaf. :) pärlhalsbandet är lånat och allt annat är nytt. det är väl inge mer med den traditionen??

• elzilen

sitter och funderar över vilka psalmer som kan passa att ha på vigseln, vilka har ni valt (om ni valt)?
    in och ut musik vad har ni valt? 

• Kakan 81

Nu har vi haft möte med vår präst och med vår dj. Om 1,5 v blir det möte med kantorn och sedan möte med gården där vi ska ha festen ihop med serveringspersonal och med vår toastmaster så Vickan bestämma hållpunkter och praktiska saker. Ja herregud, bara 5 v kvar nu, tiden har sprungit iväg ! Elzilen vi har bara bestämt en psalm än så länge och det är en vänlig grönskas rika dräkt, så får vi se om kantorn har någon mer idé. Nu börjar jag fundera över möhippan , den kan komma när som helst! Spännande!

• söt nöt

Vi har valt 197 den blid vår är inne och 84 vi lyfter våra hjärtan som våra två psalmer. Solo blir för kärlekens skull (ted gärdestad) och camping home (Marit Larsen) . In blir a thousand years och ut har vi birkalåten

• Kakan 81

Vi ska ha tre solouppträdande ett med tvärflöjt som spelar Annies song, och solosång med utan dina andetag, Kent, och för dig Winnerbäck. Allt framförs av familj och en nära vän till min blivande så det ska bli så kul att se o lyssna! In i kyrkan vill min blivande ha star wars så vi ska lyssna på den nästa v på orgel och ut vet vi inte helt än, jag vill nog ha Ronja rövardotterlåten.

• Lady Starlight

Vi gifter oss i maj och alla gäster tror att de kommer till en födelsedagsfest *hihi*

Svar på tråden Maj 2013