• fia1982

Maj 2013

Någon annan här inne som tänker gifta sig i maj 2013?

Hade varit kul att ha någon att bolla idéer med och följa förberedelserna.

• Svar på tråden Maj 2013
  • söt nöt
    LinneaR: Vi får se om vi kan hitta någon lösning till alla våra fyrbenta gäster. Troligen är det flera av våra släktingar som har med sig sina hundar. Det är en hel hög med hundar i våra två släkter. Jag hoppas att dom kan vara i närheten av lokalen. Klart är iaf att det är mina blivande svärföräldrar som kommer ta hand om alla våra (tillsammans) tre hundar. Jag vill inte ha några leriga tassar på min klänning :p

Fråga 2 ;) Vi kommer ha vigselprogram. Skriver dom själv på datorn och skriver ut. Vi har med i vilken ordning det kommer på vigseln. Vilka psalmer vi ska ha med och texten på dom. Då slipper gästerna att bläddra i psalmboken. Och i vårt fall så har vi även med vilka solosånger som kommer. Det blir ett dubbelvikt liggande A4.  
  • Teresa L
    malnil skrev 2013-04-04 12:26:58 följande:
    Åhh! EN YNKA MÅNAD KVAR FÖR OSS IDAG!! 4:e maj smäller det Skrattande
    4:e maj för oss oxå! :D
  • malnil
    Teresa L skrev 2013-04-07 19:48:38 följande:
    4:e maj för oss oxå! :D
    Å spännande!! :) Hur går det för er med planeringen? Mycket kvar att fixa? Jag börjar bli riktigt nervös nu, svårt att sova och sånt.. :)
  • LinneaR
    söt nöt skrev 2013-04-07 18:57:29 följande:
    LinneaR: Vi får se om vi kan hitta någon lösning till alla våra fyrbenta gäster. Troligen är det flera av våra släktingar som har med sig sina hundar. Det är en hel hög med hundar i våra två släkter. Jag hoppas att dom kan vara i närheten av lokalen. Klart är iaf att det är mina blivande svärföräldrar som kommer ta hand om alla våra (tillsammans) tre hundar. Jag vill inte ha några leriga tassar på min klänning :p

Fråga 2 ;) Vi kommer ha vigselprogram. Skriver dom själv på datorn och skriver ut. Vi har med i vilken ordning det kommer på vigseln. Vilka psalmer vi ska ha med och texten på dom. Då slipper gästerna att bläddra i psalmboken. Och i vårt fall så har vi även med vilka solosånger som kommer. Det blir ett dubbelvikt liggande A4.  
    Bruna hundtassar hade ju inte vart så kul:) Allt löser sig säkert, ska hårdträna lille Travis nu i fyra veckor så han förhoppningsvis klarar en dag utan oss:)

Tack för svaret om vigselprogrammet! Jag gör nog också något enkelt, kan ju vara bra att ha psalermna på papper!
  • Teresa L
    malnil skrev 2013-04-09 10:23:21 följande:
    Å spännande!! :) Hur går det för er med planeringen? Mycket kvar att fixa? Jag börjar bli riktigt nervös nu, svårt att sova och sånt.. :)

Inte så, det blev lite ändringar i planeringen. Egentligen skulle vi haft ett stort kyrkobröllop nu i juli, men det blir ett mindre borgligt nu i maj istället. :)

Det mesta är klart, ska träffa vigselförättaren nu i veckan. Håller på med lite pyssel inför dukningen och så. Tårtor är beställda och maten fixar vi själva. Mitt största problem har varit att hitta en klänning som passar då jag kommer va gravid i vecka 34 på den stora dagen, så utbudet är begränsat. Men det verkar ha löst sig. :)

Ni då? Ska ni ha ett stort, mellan eller litet bröllop?

• Majbrud i västerbotten

Hej på er!

Nu hoppar jag också in här, som namnet antyder också en majbrud :) Den 11 maj gäller det för oss, bara en månad kvar nu och jag vet inte om jag känner mig relativt lugn eller inte.

De stora posterna är avklarade: Kläderna (min brudklänning hos sömmerskan), lokalen, maten, serveringspersonal, osa var i mars. Dekorationerna är införskaffade men ska pysslas ihop lite, har börjat påta med festprogram och nästan klar med bordsplacering. Ska få tummen ur och kontakta vigselförrättaren och höra hur hon brukar jobba.

Är lite rädd att jag ska hamna i lite bröllopskoma nu, svårt att förklara känslan men kanske att det är nervositeten som börjar smyga sig på och då har jag en tendens att dra ut på saker ;) Har inte tänkt så mycket på det tidigare, hur i centrum vi kommer att vara för allas blickar och jubel. Jisses! Vi vill ju bara ha en hejdundrande fest :)

Har förstått att det är fler som närmar sig med stormsteg. Någon som kommit på det där "sista" som nästan glömts bort?

• trixie71

Välkommen hit Majbrud i västerbotten :)
    Vi är inte ens i närheten av "det där sista", gifter oss 25:e maj o tycker att det mesta fortfarande "flyter omkring".
    Känns som om tiden kommer att springa ifrån oss, men jag vet iallafall att jag har det som absolut krävs:
    - nån att gifta mig med
    - kyrkan o prästen
    - ringarna
    - hindersprövningen

Allt annat är ju extra utfyllnad hahahaha

• Majbrud i västerbotten

Tack trixi71!
    Haha! Ja du har ju helt rätt :D Och allt det har vi så gott som klart, utom ringarna. De är på gång och så gott som klara i design, det hänger egentligen nu bara på mig som velar om jag ska ha kvar förlovningsringen eller ej. Från början hade jag inte tänkt det för den har blivit så ful. Men tankar om att göra om den lite, vilket inte kommer bli så bra, har gjort mig sugen på att skaffa en ny likadan men ganska mycket smalare. Men... då är det ju inte samma ring.

Hur gör ni andra majbrudar med ringar?

• LinneaR
    Majbrud i västerbotten skrev 2013-04-10 15:08:17 följande:
    Tack trixi71!
    Haha! Ja du har ju helt rätt :D Och allt det har vi så gott som klart, utom ringarna. De är på gång och så gott som klara i design, det hänger egentligen nu bara på mig som velar om jag ska ha kvar förlovningsringen eller ej. Från början hade jag inte tänkt det för den har blivit så ful. Men tankar om att göra om den lite, vilket inte kommer bli så bra, har gjort mig sugen på att skaffa en ny likadan men ganska mycket smalare. Men... då är det ju inte samma ring.

Hur gör ni andra majbrudar med ringar?
    Jag har köpt min på Lauritz.com, så är alltså en begagnad ring, men man får ju rätt mycket för pengarna + att jag gillar vintage och att återanvända...min klänning är från 60-talet så min ring passar liksom in i temat:) Det är en vitguldsring.

Min sambo ska ha en i "normalt" guld så den är alltså guldig...så våra ringar matchar inte, men viktigast för oss är att man trivs med sin ring. Jag vill absolut inte ha en "guldig" ring och han vill inte ha något "fancy" så han köpte den billigaste ringen han kunde hitta typ...Han vill helst inte ha ring alls, men lite får han allt offra:)
  • annapia

Vi är inte förlovade innan. Jag ville ha och får två ringar i samband med vigseln. Beställda av en guldsmed. Mycket nöjd med mina underbart vackra ringar.

Svar på tråden Maj 2013