Maj 2013
Någon annan här inne som tänker gifta sig i maj 2013?
Hade varit kul att ha någon att bolla idéer med och följa förberedelserna.
Någon annan här inne som tänker gifta sig i maj 2013?
Hade varit kul att ha någon att bolla idéer med och följa förberedelserna.
Inte så, det blev lite ändringar i planeringen. Egentligen skulle vi haft ett stort kyrkobröllop nu i juli, men det blir ett mindre borgligt nu i maj istället. :)
Det mesta är klart, ska träffa vigselförättaren nu i veckan. Håller på med lite pyssel inför dukningen och så. Tårtor är beställda och maten fixar vi själva. Mitt största problem har varit att hitta en klänning som passar då jag kommer va gravid i vecka 34 på den stora dagen, så utbudet är begränsat. Men det verkar ha löst sig. :)
Ni då? Ska ni ha ett stort, mellan eller litet bröllop?
Hej på er!
Nu hoppar jag också in här, som namnet antyder också en majbrud :) Den 11 maj gäller det för oss, bara en månad kvar nu och jag vet inte om jag känner mig relativt lugn eller inte.
De stora posterna är avklarade: Kläderna (min brudklänning hos sömmerskan), lokalen, maten, serveringspersonal, osa var i mars. Dekorationerna är införskaffade men ska pysslas ihop lite, har börjat påta med festprogram och nästan klar med bordsplacering. Ska få tummen ur och kontakta vigselförrättaren och höra hur hon brukar jobba.
Är lite rädd att jag ska hamna i lite bröllopskoma nu, svårt att förklara känslan men kanske att det är nervositeten som börjar smyga sig på och då har jag en tendens att dra ut på saker ;) Har inte tänkt så mycket på det tidigare, hur i centrum vi kommer att vara för allas blickar och jubel. Jisses! Vi vill ju bara ha en hejdundrande fest :)
Har förstått att det är fler som närmar sig med stormsteg. Någon som kommit på det där "sista" som nästan glömts bort?
Välkommen hit Majbrud i västerbotten :)
Vi är inte ens i närheten av "det där sista", gifter oss 25:e maj o tycker att det mesta fortfarande "flyter omkring".
Känns som om tiden kommer att springa ifrån oss, men jag vet iallafall att jag har det som absolut krävs:
- nån att gifta mig med
- kyrkan o prästen
- ringarna
- hindersprövningen
Allt annat är ju extra utfyllnad hahahaha
Tack trixi71!
Haha! Ja du har ju helt rätt :D Och allt det har vi så gott som klart, utom ringarna. De är på gång och så gott som klara i design, det hänger egentligen nu bara på mig som velar om jag ska ha kvar förlovningsringen eller ej. Från början hade jag inte tänkt det för den har blivit så ful. Men tankar om att göra om den lite, vilket inte kommer bli så bra, har gjort mig sugen på att skaffa en ny likadan men ganska mycket smalare. Men... då är det ju inte samma ring.
Hur gör ni andra majbrudar med ringar?
Vi är inte förlovade innan. Jag ville ha och får två ringar i samband med vigseln. Beställda av en guldsmed. Mycket nöjd med mina underbart vackra ringar.