Maj 2013
Någon annan här inne som tänker gifta sig i maj 2013?
Hade varit kul att ha någon att bolla idéer med och följa förberedelserna.
Någon annan här inne som tänker gifta sig i maj 2013?
Hade varit kul att ha någon att bolla idéer med och följa förberedelserna.
Vi försöker beta av punkt efter punkt på att-göra-listan, men det går ju lite trögt när man är trött om kvällarna och hellre glor på nån serie hehe. Har dock varit duktiga de senaste dagarna, vårsolen ger väl energi!
Vi försöker beta av punkt efter punkt på att-göra-listan, men det går ju lite trögt när man är trött om kvällarna och hellre glor på nån serie hehe. Har dock varit duktiga de senaste dagarna, vårsolen ger väl energi!
Åhh! EN YNKA MÅNAD KVAR FÖR OSS IDAG!! 4:e maj smäller det
LinneaR: mysigt med en valp. Våran valp börjar bli stor nu. Hon hinner bli 9 månader innan bröllopet är. Ska bara hitta en bra lösning för henne under själva bröllopsdagen. Troligen får hon vara tillsammans med sin mamma och moster (mina blivande svärföräldrars hundar) hemma hos oss. Så får någon åka hit och gå ut med dom var 6:e timma. Om vi inte lyckas att hitta hundvakt till alla tre. Eller om dom kan följa med och vara någonstans närmare lokalen. Ja. det tåls att tänkas på :p
Idag ska vi försöka att sätta oss ner och planera lite. Gå igenom bordsplaceringen och skriva klart programen. Sedan blir nästa steg att översätta programmen till engeleska. Vi har en gäst som kommer från frankrike. Vill ju inte att allt ska vara på svenska så hon inte förstår något allas. Men vi kommer ha det mesta på svenska. Vi har ju en del äldre gäster som inte kan engelska. Och att dom förstår allt känns "viktigare" om ni förstår vad jag menar.
Finns även inplanerat att kolla på ett hus tillsammans med blivande svärmor och träna hundarna. Fullt upp idag med andra ord. Detta är för övrigt den sista "lugna" helgen vi har innan bröllopet.
Nästa helg jobbar jag, helgen efter det ska min syster komma hit och vi ska planera allt tillsammans. Hon ska vara toastmadam tillsammans med min blivandes ena bror. Veckan efter det åker jag "hem" till min hemkommun. Där ska jag umgås med min familj och mina vänner. Får se vad som händer då. sedan är det jobb igen och sedan är dagen D. Huua....
Tänkte höra vad ni har med i ert festprogram? Vi satt o skrev på det igår och har med är;
- välkomststext - meny - ordningsregler - bordplacering/gästbeskrivning
Sen då? Min blivande hade förslag att vi tar varsin sida att antingen skriva vår egen syn på hur vi träffades eller korta ord om varann eller hur det är att leva med....man bli rätt kul. Men har ni något annat förslag??
Klänningen är iaf köpt nu, hittade en superfin på Lillys i veckan, såå skönt att ha det klart!
På tal om festprogram, ska ni alla ha vigselprogram? I så fall, vad ska de innehålla. Vi kommer inte ha några solister eller annat "speciellt" på vår vigsel så känns som att det enda som behöver nämnas är väl egentligen vilka psalmer som ska sjungas, men de brukar väl stå framme på en tavla i kyrkan...
Är det nödvändigt att ha vigselprogram??
Kanske räcker ett litet A5-papper med lite finare text...