• fia1982

Maj 2013

Någon annan här inne som tänker gifta sig i maj 2013?

Hade varit kul att ha någon att bolla idéer med och följa förberedelserna.

• Svar på tråden Maj 2013
  • ejonsar

Kul att det börjar dra ihop sig nu! Vi gifter oss 9maj (Kristi himmelsfärd) och det mesta är nog klart, lite småfix med festprogrammet men det borde vara allt. Så skönt att slippa stressa i slutet känner jag!
    Så nu kan vi börja fokusera på smekmånaden istället, roadtrip på västkusten i USA 2v o sedan flyga till Mexico Tulum 1v innan vi åker hem, längtar!!

• annapia

Åh vad denna tråd sprudlar av bröllopsyra nu. Tänk att det nästan är maj månad nu. Själv viger vi oss 14:e på Mallorca och jag börjar också känna av de bröllopsnerver jag inte trodde att jag hade. Ha, ha.

Hotlena: Lycka till med köksbestyren. Jag är övertygad om att ingen blir uta mat. Vid buféer går det åt mindre än vad man ofta tror. Har du något tips på något speciellt på buffé menyn så tar jag gärna emot idéer.

ejonsar: Vilken fantastisk bröllopsresa. Vill också så gärna resa till USA:s västkust och att kombinera det med Mexico verkar som en utmärkt idél. Får nog bli en plan för 2014 kanske.

Hjärta LYCKA TILL ALLA MAJBRUDAR Hjärta

• söt nöt

Nu är jag på väg hem igen efter en trevlig hippa. Jag var förberedd på att den skulle vara nu. Men inte vad som skulle hända. Vi hade picknick i min kompis vardagsrum (det regnade) och sedan gick vi på poledance. Senare på kvällen blev det middag på en krog och en natt på hotell tillsammans med min syster och bästa vän. Super god frukost och hem till min älskade igen. Jag är nöjd med helgen och ser nu fram emot bröllopet om två veckor. Jag känner att jag har en del pyssel kvar. Men jag borde hinna.

• Hotlena
    annapia skrev 2013-04-28 12:05:36 följande:
    Hotlena: Lycka till med köksbestyren. Jag är övertygad om att ingen blir uta mat. Vid buféer går det åt mindre än vad man ofta tror. Har du något tips på något speciellt på buffé menyn så tar jag gärna emot idéer.
    Ja det brukar väl vara så, men om man har tänkt på det och tagit i underkant så kan det vara jättefarligt. :P Men det tror jag inte vi har gjort. Min BM var beredd att laga 200g kött PER kött PER person, jag fick förklara att man kan inte laga en full måltid av varje sak, det blir ju svindyrt och maaaassa mat över. Men om man hade tagit catering hade man ju kunnat skylla på dom om det blir för lite men nu hänger det ju verkligen på oss. Lite press :P
    Vår buffé är nog rätt standard, fläskfilé kycklingfilé, gravad lax, ugnsbakad lax, potatisgratäng, potatissallad, pastasallad, västerbottenspaj, ost-skinkpaj, janssons, grönsallad... å säkert nåt mer jag glömt. :P Imorrn börjar vi grisa med potatisgratängen. Det blir det jobbigaste tror jag.

Jag drömde här om natten att vi hade haft bröllopet och jag vaknade dagen efter och kom inte ihåg nånting! Jag kom inte ihåg att jag hade varit hos frissan, sminkösen, vigseln, festen INGENTING! Jag började storgråta medan BM och min kompis berättade allt som hänt dagen innan. Hu va hemskt det va! :P 
  • Amandizzen

Festprogramen klara, har börjat printa. Men får skriva några i taget. Ska ju ha ut 89st. Helt galet att bröllopet är så snart... :-O

• malnil

Åh, 5 dagar kvar för oss nu, gifter oss 4 maj! Herre Gud! Är sååå stressad, sover dåligt och har till råga på allt fått en inflammerad finne eller så, som varar och har sig på näsan!! FÖRSVINN säger jag! Hoppas VERKLIGEN den hinner försvinna till helgen. ska träna ikväll (svett bra mot oren hy har jag hört) samt sätta mig i bastun! :)

Fler som gifter sig på lördag?

• Hotlena
    malnil skrev 2013-04-29 13:01:25 följande:
    Åh, 5 dagar kvar för oss nu, gifter oss 4 maj! Herre Gud! Är sååå stressad, sover dåligt och har till råga på allt fått en inflammerad finne eller så, som varar och har sig på näsan!! FÖRSVINN säger jag! Hoppas VERKLIGEN den hinner försvinna till helgen. ska träna ikväll (svett bra mot oren hy har jag hört) samt sätta mig i bastun! :)

Fler som gifter sig på lördag?
    jepp på lördag! Helt vansinnigt! :P Känner mig ändå lugnare den här veckan än förra av någon anledning... Kanske börjar känna att det får bli som det blir nu. För sent att börja ändra nåt.
    Fått naglarna fixade igår. Blev hur fint som helst! =) Måste dock vara lite försiktig med dem nu när vi ska laga massa mat hela veckan. Jag har ALDRIG fixade naglar så ovant kan man lugnt säga att det är! Dom är inte farligt långa ändå för det sa jag att det går inte :P

Nåt som däremot upprört mig var att jag fick höra att lokalen blivit dubbelbokad =/ En släkting som bor i byn där vi hyrt lokalen blev bjuden till maskerad där samma kväll. Hon sa då att nä det kan inte stämma, då är det ju bröllop där. Så upptäcktes det att det blivit dubbelbokat. Jag känner mig väldigt besviken då det inte är vanligt att lokalen hyrs till bröllop och vi fick påminna om datumet när vi var där och kollade placering sist. Även då reagerade jag att han inte hade koll på det. Och trots att han frågade då så har han ändå dubbelbokat efter det... Nåväl, vi hämtar nyckeln på fredag så ingen annan tar sig ju in på lördag!  
  • Kakan 81

Åh vad roligt för er som gifter er på lördag! Lycka till! Själva har vi idag varit i Tyskland och inhandlat all alkohol, skönt att det är över. Nästa stora grej blir nästa helg när alla program och vigselprogram ska skrivas ut!

• Majbrud i västerbotten

Ja nu börjar det verkligen hända grejer i den här tråden!
    Blev själv hippad för en å en halv vecka sedan, hade inte en tanke på det! Hade en jätterolig dag med både fysiska utmaningar och underbart god mat, passar mig på pricken så jag är riktigt rörd över hela alltet :)

Drygt en vecka kvar för oss nu. Pendlar mellan apati och irritation, ena stunden känns allt för stort för att orka greppa, andra stunden vill jag bara ha precis allt klart men det hänger lite på folk som inte behagar svara på mail...  Har kvar en del pyssel (festprogram, ljuslyktor och lite bakning) men det tror jag nog vi hinner göra undan så jag känner mig inte stressad än. Däremot hunnit få total klänningsångest och velat byta klänning till något mycket enklare. Efter några dagars provande av den jag har håller det hela på att gå över, tack och lov, men är så typiskt mig att det ska bli så nu mot slutet.

Så det är en del som snurrar i skallen än, börjar va lite trött på det. Däremot ser vi ju fram emot FESTEN! Räknar med att det blir riktigt kul :D

• Bumlan
    iser skrev 2013-04-27 23:25:36 följande:
    Hej. Hjälp!!!! Jag gifter mig om en vecka nu! Det blir överraskningsbröllop i samband med dop men vi kommer gå in till den klassiska bröllopsmarchen. Vi har haft en månad på oss att planera och jag tror inget fattas. Klänning, skor, ringar, underkläder, frisör, nagelförlängning, hotellnatt, barnvakt, näbbar, lokal, mat, dricka, gäster, psalmer, präst, hindersprövning och allt är fixat. Men nu kom jag på Brudbukett. Varför har man det och är det ett måste?

Nu är jag sent ute med att svara, gifter mig oxå på lördag. hursomhelst, jag frågade runt bland kollegor och anhöriga gäällande brudbukett. Det var faktiskt en manlig kollega (sorry för förvånaden) som sa att han absolut tycker jag skulle ha någon form av blombukett. han sa att han inte alls bryr siig om blommor men att buketten hade gjort så otroligt mkt med bröllopsfotografierna när han gifte sig!

själv beställde jag då en vanlig bukett med röda rosor och lite brudslöja! enket och bra!

Svar på tråden Maj 2013