• fia1982

Maj 2013

Någon annan här inne som tänker gifta sig i maj 2013?

Hade varit kul att ha någon att bolla idéer med och följa förberedelserna.

• Svar på tråden Maj 2013
  • FruW

Vi blev också gifta i lördags, den 11 Glad Vi hade en hel del kaos med läckande rör och skrynklig klänning, och vädret var väl inte direkt varmt och soligt där vi befann oss (blev en del bilder i regn), men allt löste sig såklart! Vi har njutit av de här dagarna som nygifta och gått igenom allt i efterhand, och man önskar nästan att man kunde få göra om bröllopsdagen och bara njuta istället för att oroa sig för småsaker :) Det finaste är ju att få dela dagen med dem man älskar, det betydde mycket för oss. Nu väntar vi spänt på bröllopsbilderna!

Lycka till till er som det snart är dags för, se till att njuta både före och efter vigseln! Jag hade en tokig frisörtid som gjorde att jag inte hade så mycket tid mellan frisören och fotograferingen, så jag fick bara slänga i mig en joghurt och bättra på sminket innan jag sa hejdå till tjejkompisarna, så deras planerade champagnemys med chips och choklad hann vi tyvärr inte med.. Men det får vi ta igen någon annan gång! Tungan ute

• Kakan 81

Grattis till er brudar från i lördags! För oss bär det av i övermorgon, lääängtar!

I fredags fick jag värsta bästa möhippan med 16 tjejer som stövlande in här hemma.. Den dagen vill jag göra om igen och igen !

Jag känner mig nästa oroväckande lugn inför lördag. Det som stressat lite är att det i förra veckan enligt prognosen skulle bli typ storm och regn. Nu har det ändrats till en stooor sol över hela skåne och jag känner mig lugn igen.
    Ikväll blir det genrep i kyrkan. Känns overkligt!

Imorgonon kommer vi duka och fixa lokalen så den blir riktigt fin, ska bli roligt!

• ejonsar

Idag har vi varit gifta i en vecka!! :) Har inte hunnit vara in o skriva om det bara!

<br>

Var sååå orolig för vädret för det skulle regna i hela Sverige, men det blev sååå varmt o skönt hela dagen, och sen regn vid 22-23 o då hade vi fullt upp att dansa så det gjorde inget :)

<Br>

I alla fall så började dagen hemma hos min föräldrar och mina tärnor kom dit o vi åt goood gemensam frukost, sen så packade vi in allt i bilen o åkte iväg till frissan, hon var så underbar o sa kom vid 10 o stanna här tills ni åker så slipper ni stressa runt på olika ställen, sagt och gjort, vi sminka oss där, fick håret fixat, åt lunch, drack champagne och vår fantastiska fotograf som var med oss heela dagen var även där. O mina nerver var som bortflugna, folk tyckte jag var konstig som var såå lugn, men jag skulle ju få min drömman! <3

<br>

dock 45min innan vigseln så knöt magen ihop sig o jäklar så mitt hjärta började slå!! min pappa kom strax efter för att hämta mig och vi åkte allihop till kyrkan där han lämnade över mig till min blivande man utanför. och när vi gick in i kyrkan hand i hand så vart det svårt att hålla tårarna borta! Vigseln var rätt kort men såå fin, en av våra bästa vänner sjöng och spelade (gitarr) två sånger och det blev så himla lyckat!

<BR>

sen var det dags för fotografering, middag och fest. kort och gott, allt blev så fantastiskt bra!! över förväntan, både jag och min man var så harmoniska hela dagen och glada att vigseln var över o man kunde "pusta" ut lite :) och vilken fest! haha precis som vi hade önskat!

<BR>

det fanns egentigen bara ett frågetecken under hela dagen, dagen innan när vi dukade så hade vi lagt två chokladhjärtan på varje plats (vi har även foton på detta!) och när vi kommer till lokalen efter vigseln så kommer min bror ut (toastmaster) och berättar att ALLA (96st!) hjärtan är borta! allt annat är orört i lokalen! jag och min man skrattade lite åt det o tänkte att nån gjort det på skämt, men dom har liksom inte dykt upp sen dess! vi trodde nog att de skulle dyka upp under kvällen/natten men inget, inte ett ord. jättekonstigt verkligen! :) men men, vad gör några chokladhjärtan när dagen i övrigt var en dröm!!

<BR>

nu ska jag avsluta denna låååånga berättelse o hoppas ni orkat läsa hit :) men jag vill bara önska alla er som har bröllopet kvar, stort lycka till, och slappna av och njuuuut!!

• CharliesChoice

Grattis all gifta, så kul att höra era stories! Vad skumt med hjärtanen ejonsar! :-O Vi ska också ha såna, får väl se om de ligger kvar på borden.

• tagetuss

Nu är jag oxå fru! Undra hur långtid det tar att vänja sig vid sitt nya efternamn :)Vi hade det jättebra med en toppenfest och fina tal,´en kanondag med andra ord! 

• västerås13

Nu är det snart dags! Ledig från jobbet för att fixa det sista och håller tummarna för att vädret håller sig hyfsat i schack på lördag :)

• tagetuss

Lycka till både CharliesChoice och västerås13! Ni har en fantastisk dag framför er!Jag fick ett tips av min frisör som hon fått av en väninna innan sitt bröllop... Ta en liten stund under dagen/kvällen, gå exempelvis in på toaletten och bara stå där och ta in allt en liten stund, och njut!  

• parisinthespring

Nu är det snart dags för oss med! Har tagit ledigt imorgon och fredag för att fixa det sista, allt känns som det kommer hinnas med, men... väderprognosen är regn regn regn på lördag och vi har tänkt gifta oss utomhus! Känns jättetråkigt, vi valde lokalen just för att den låg så fint intill en park, det finns en lokal som vi skulle kunna använda men den är så tråkig :( Hur gör ni andra? Vi funderar på partytält i regnet, men hur kul är det för gäster, vad tänker ni andra?

• mille88

Vi gifter oss också på lördag har tagit ledigt imorgon för att fixa lokalen :) här har dom också lovat regn :( men vi gifter oss i kyrkan så det ända vi hoppas på är lite uppehåll så vi kan ta lite porträtt ute i alla fall

Svar på tråden Maj 2013