Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
Hej!
Jag hoppar också in här, om det är ok :)
Vi gifter oss den 24 augusti och i helgen skickade vi inbjudningarna så de borde komma fram idag och imorgon. Nu känns det som att det är på riktigt!
Jag tyckte att vi var så tidiga med inbjuningar tre månader innan, men vi verkar vara i senaste laget, haha!
Kyrka är fixat sedan ett år tillbaka, lokal är klar (i m2b's morfars trädgård som ligger nära kyrkan), partytält, bord, stolar, porslin och dukar är klara. Våra kläder är i princip klara (vill nog byta ut skorna), marsalkernas flugor är klara, tärnorna letar klänningar för fullt (vi delar på priset så de får välja själva), sonens kläder är klara, alkohollistan är klar (svärföräldrarna handlar i Tyskland), tårta är i princip klar, likaså smink och hår och fotograf. Nu fattas bara maten och sen att få ihop all logistik, program, arbetsuppgifter, bordsplacering, dekorationer, etc.
Hur ser era tidsscheman ut? Några fler som ska ha festen utomhus?
Sen undrar jag en sak till: ni som har toastmaster/toastmadame, vilket ansvar tar de? och vad är deras vanliga uppgifter? Mer än att hålla ordning på talen? Har varit på två bröllop där toastmastern blev som den traditionella "värden" för festen och inte bara höll ordning på talen utan även på logistiken, personalen, programmet, osv. Är detta standard eller är det för mycket begärt att toastmastern? Kanske man ska vara två då? Hade varit grymt skönt att kunna släppa allt det ansvaret till någon annan...
Pirrar det lika mycket i era magar som i min? ;)