caroline2013 skrev 2013-06-26 19:52:08 följande:
Hur vanligt är det med en liten present till gästerna? hur långt brukar festprogrammet va?
På de bröllop jag har varit har ca en tredjedel haft present till gästerna och då iform av något godis (typ en dragerad mandel). Jag har som gäst aldrig reflekterat ens över ifall man får en present eller inte, så det är nog inget man ska känna är vanligt eller på något sätt tvång. Men när man fick en liten present, även om det bara var en liten godisbit så kändes det ju kul :)
Standard, av vad jag har sett, är runt 6 sidor (alltså tre vikta A4) eller inget program alls.
Vi kommer inte ge presenter, fast å andra sidan har vi väldigt personlig prägel i övrigt på bröllopet, alla kommer t.ex. få praliner som är köpta i Italien och som m2b fullkomligt ääääälskar (de heter Baci, kallas för "kyssar" och i förpackningen får man med en liten lapp med ett citat/ordspråk om kärlek eller vänskap), dessa lägger vi dock på kaffe-fatet istället för vid varje plats. Men det är väl egentligen som en liten present till alla gäster, nu när jag tänker efter.... Kanske gör vi något roligare av dem..Förslag?
Vi kommer göra program i form av solfjärdrar, har postat bild tidigare, det blir ju också en personlig detalj som kan ses som en present :)