• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • 7011e gången gilt

imorgon kl 10 blir det lokal tittandes :)

• Fröken Finemang

idag har vi träffat prästen. 
    han ser det förreten som självklart att det skall kyssas efter att "allt är klart" så att säga. 
    Han var trevlig å det blir fantastiskt!  jag blev lite rörd redan i dag men längtar som 17!
    å som i 17! dagar kvar! :P 

• 7011e gången gilt

De är inte så långt kvar för dig :) jag har lite längre kvar blir den 31a för mig :)

vadska ni alla ha för in gång å ut gångsmusik??

• Fröken Finemang

vi ska ha mendelsohn bröllopsmarsch. den vanligaste  bland vanliga alltså!

ut vet jag inte än. ska diskutera med kantorn..

• Sjörå

Vi står och väljer mellan två olika ingångslåtar. Den ena är Bröllopet på Ulfåsa (som ligger utanför Motala och vi bor i Östergötland) och den andra är Trollens brudmarsch. Får höra vad min blivande säger. 

Utgångsmusik blir nog Triumfmarsch ur Aida. Rätt vanlig men jag tycker att den är vacker och pampig. Om det nu blir någon utgång eftersom vi gifter oss utomhus.  

• Mpta

Idag ringde äntligen prästen! På måndag kl.11 kommer hon hit och hälsar på, kommer nog kännas lite lugnare å verkligare efter det :)

• Sjörå

Nu har jag skrivit samman en lista på saker vi ska lägga i korgarna på gästernas toaletter. Det blev en lång lista men tur nog behöver man inte så mycket av varje. Tänker nog åka till typ ÖoB och handla en del saker där, såsom topz och liknande. 

• johannisen

Vi ska ha Mendelssohn som ingångsmarsch, då vi inte ville att kantorn skulle behöva öva in två helt nya stycken. Som utgångsmarsch har vi valt "The Arrival of the Queen of Sheba" i en något snabbare version.

• Aug 2013

Idag har jag slutprovat klänningen, den behövde bara sys upp lite i framkant nu då den blev lite lång när den "föll" ned bättre på höfterna så jag trampade på den när jag gick.

Den är dock lite löst snörad, lite lång ifram som sagt och bandet ska stoppas in när den ska bäras på riktigt.
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!