• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Hannis23

På de fem dagar sedan jag skrev här sist så har det hänt jättemycket!

Vi bokade lokalen, en hembygdsgård precis där vi bor. Vigselförrättaren blev bokad dagen efter!  Jag har bestämt klänning (från Landybridal, kommer vänta lite med att beställa) Frisyren är bestämd till 99% Har beställt inbjudningskort, som vi kommer skicka ut ganska snart (innan julkorten så att det inte krockar!) Förra året gifte sig två av våra närmsta vänner på exakt samma dag med en halvtimmes mellanrum för att de inte kollat med varandra - så därför vill vi vara ute i extra god tid eftersom vi vet att många nära vänners vänner kommer gifta sig nästa är) Vi har "bokat" catering Vi har bokat fotograf Färgtemat blir vit/svart/mörkröd
    Det är mycket kvar, men nu är de tyngsta bitarna klara, och det är skönt Skrattande
  • Wardelli

Här är våra inbjudningskort + OSA kort + Informationsblad. Imorgon postar vi kuverten. När jag skulle skriva adresserna på kuverten skakade jag så himla mycket. Nu är det på riktigt!  

Vi beställde från optimalprint och resultatet blev verkligen som vi hoppades!  
  • rosadröm

Vad fint det ser ut! Fick ni paket pris för allt?

Wardelli skrev 2012-11-13 20:14:40 följande:

Här är våra inbjudningskort + OSA kort + Informationsblad. Imorgon postar vi kuverten. När jag skulle skriva adresserna på kuverten skakade jag så himla mycket. Nu är det på riktigt!

Vi beställde från optimalprint och resultatet blev verkligen som vi hoppades!
  • Sylvia757

jag har beställt o fått dem till posten mina servettringar.. de finns här på köp o sälj.. en tjej som säljer för 8 kr styck.. hon har butik..
    Tycker de är jättefina :) 
    Nu funderar jag på bröllopsfrisyr..  min frisör är bokad o även smink pris 1800:-
    Då blir det provning osv en tid innan.. så man känner sig nöjd :).

ska se om jag kan lägga in några bilder på förslag om frisyr.. se vad ni tycker..

• rosadröm

båda frisyrerna är jättefina! Jag skulle gå för den som är heluppsättning, hört från andra brudar att det kan bli väldigt varmt om nacken och håret klibbar sig så vill man ha en frisyr som håller längre ska man ta heluppsättning

Sylvia757 skrev 2012-11-14 11:55:39 följande:
    jag har beställt o fått dem till posten mina servettringar.. de finns här på köp o sälj.. en tjej som säljer för 8 kr styck.. hon har butik..
    Tycker de är jättefina :)
    Nu funderar jag på bröllopsfrisyr.. min frisör är bokad o även smink pris 1800:-
    Då blir det provning osv en tid innan.. så man känner sig nöjd :).

ska se om jag kan lägga in några bilder på förslag om frisyr.. se vad ni tycker..

• Sylvia757

rosadröm- är oxå mer inne på uppsättningen.. tänker om lockarna håller sig så länge.. vi har ju vigseln kl 16.30 o sen fest.. o kan tänka mig att man går till frisör osv på morgonen..

• rosadröm
    Sylvia757- Tror det kan bli svårt att hålla lockarna under hela kvällen, beror ju lite på vad man har för hårtyp. mitt hår håller lockarna 2 h sen börjar håret bli rakt.
  • Maminm

Åh jag ska också gifta mig i Augusti 2013 och var och testade bröllopsklänningar igår och är världens lyckligaste som hittade min drömklänning!

Vill ni följa planeringen av mitt bröllop så blir det en del sånt i min blogg :)

• rosadröm

Vad blv det för drömklänning :)

Maminm skrev 2012-11-14 17:52:31 följande:
    Åh jag ska också gifta mig i Augusti 2013 och var och testade bröllopsklänningar igår och är världens lyckligaste som hittade min drömklänning!

Vill ni följa planeringen av mitt bröllop så blir det en del sånt i min blogg :)
  • Wardelli
    rosadröm skrev 2012-11-14 11:21:39 följande:
    Vad fint det ser ut! Fick ni paket pris för allt?
    Det var inget direkt paketpris, men jag tycker inte det var farligt dyrt. Vi beställde endast 10 exemplar, ett litet bröllop, men fick 12 stycken av varje. Gick på 570;- ungefär :D Skickade dem igår och min syster fick sitt redan idag. Hon sa att de var så himla fina att hon vill ta med dem till sitt jobb och visa upp dem ^^ 
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!