• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Ememem

Tänkte att det var dags att uppdatera listan, än så länge verkar den 3 augusti vara det populäraste datumet.

3 augusti
    ¤ Deede
    ¤ Fröken Finemang, Karlstad
    ¤ lillasofie, Västerås
    ¤ PiaB, Stockholm
    ¤ SZ2013
    ¤ Biographic
    ¤ Mandala
    ¤ sessa
    ¤ sophiebus västerås
    ¤ Hobevi 
    ¤ Anaa
    ¤ ViirreL Söderbärke
    ¤ Tösen
    ¤ Marlon

10 augusti
    ¤ Makeupmyday, Åland
    ¤ Schumeline, Uppsala
    ¤ Augusti13
    ¤ Laures
    ¤ Stefan och Caroline

17 augusti
    ¤ Pifa, Lund
    ¤ SOSO, Uppsala
    ¤ Sjörå, Mölnlycke

24 augusti
    ¤ FreNi
    ¤ Kipso, Gävle 
    ¤ Confuzed86
    ¤ JossanKossan
    ¤ malli716

24 augusti

¤ GBG2013
    ¤ Lally
    ¤ Skogus

31 augusti 
    ¤ Brudiframtiden
    ¤ Helchem, Stockholm
    ¤ ChristineL
    ¤ sommaren13
    ¤ Linaangelica1
    ¤ Wardelli

• Sjörå
    Ememem skrev 2012-11-07 20:07:24 följande:
    Vi har nyligen flyttat upp till Norrköping så det är inte helt lätt att planera ett bröllop på distans.
    Välkommen till Norrköping. Vi planerar också bröllop på distans eftersom vi ska gifta oss utanför Göteborg. För att krånga till det lite extra så jobbar jag i Enköping i veckorna och träffar bara min blivande man på helgerna.
  • Skogus

Vi planerar också bröllop på distans. Vi bor i Järna, men ska gifta oss i Västervik där min blivande (V) är uppväxt. Han har hela sin familj där nere och vi tyckte att det var lättare att ordna med boende för min familj och vänner där eftersom hans mamma bor på en stor gård med extra sängplatser samt att V har kontakter på Lysingsbadet.
    Det är lite pyssel, men V´s syster ska vara min andra tärna så hon hjälper till att fixa med saker om det behövs.

Det känns som om att saker och ting börjar falla på plats nu hur vi vill ha det. Det har varit en månad av rent kaos i huvudet. Nu är det bara till att sätta slag i saken de resterande nio månaderna...  

• Tösen

Det känns lite "konstigt" att det snart är dax att börja förbereda sig på "riktigt". Bröllopet har känts så långt bort, men snart är det ju dags. Om två veckor ska jag börja prova brudklänning. Jag hade tänkt att boa tid på Lilly och Garamaj, men har någon utav er tips på bra "brudklänningsaffärer" i Stockholm? Garamaj känns egentligen alldeles för dyrt, men eftersom min syster köpte sin underbara klänning där så kan jag inte låta bli att prova där också.

Jag vill gå till 3-4 olika ställen. Helst med varierande prisklasser, dock INTE dyrare än garamaj. Har en väldigt tacksam kroppstyp, vilket gör att de flesta sitter bra, ( A linjeformad).

Idag ska jag och min M2b gå och prova ringar, börjar på Kaplans, men får se vart vi hamnar tillslut.

Hur gör ni med efternamn? Jag vill inte släppa mitt och inte heller har dubbelt (skilsmässobarn där efternamn varit otroligt viktigt och har därför fram tills jag blev 18 haft dubbelt). Försöker övertala min M2b att ta mitt efternamn, men han vill då att vi ska hitta på en eget. För mig känns det konstigt och jag vet inte hur det går till. Vilka efternamn "får man ta"?

• Tösen
    sommaren13 skrev 2012-11-06 07:26:00 följande:
    Har beslutsångest angående ringar...ska byta ut min förlovningsring...
    Här är vigselringen som jag ev ska ha:

Kan man ha den här som förlovningsring då?

För övrigt så har vi bytt datum till den 31 augusti istället. Ska åka och köpa lite lakan på torsdag, 14 knoppalakan för 100kr.

Klart du kan ha! super snyggt! Se bara till att det är samma nyans på rödguldet! Glad
  • Skogus
    Tösen skrev 2012-11-08 07:18:28 följande:
    Det känns lite "konstigt" att det snart är dax att börja förbereda sig på "riktigt". Bröllopet har känts så långt bort, men snart är det ju dags. Om två veckor ska jag börja prova brudklänning. Jag hade tänkt att boa tid på Lilly och Garamaj, men har någon utav er tips på bra "brudklänningsaffärer" i Stockholm? Garamaj känns egentligen alldeles för dyrt, men eftersom min syster köpte sin underbara klänning där så kan jag inte låta bli att prova där också.

Jag vill gå till 3-4 olika ställen. Helst med varierande prisklasser, dock INTE dyrare än garamaj. Har en väldigt tacksam kroppstyp, vilket gör att de flesta sitter bra, ( A linjeformad).

Idag ska jag och min M2b gå och prova ringar, börjar på Kaplans, men får se vart vi hamnar tillslut.

Hur gör ni med efternamn? Jag vill inte släppa mitt och inte heller har dubbelt (skilsmässobarn där efternamn varit otroligt viktigt och har därför fram tills jag blev 18 haft dubbelt). Försöker övertala min M2b att ta mitt efternamn, men han vill då att vi ska hitta på en eget. För mig känns det konstigt och jag vet inte hur det går till. Vilka efternamn "får man ta"?
    Jag har också ett dilemma med efternamnet. Jag vill dock byta till V´s efternamn, men har barn med en annan man. Barnen har mitt efternamn och det skulle kännas konstigt att de får fortsätta heta det. Jag vill dock helst inte ha dubbelnamn, dels för att det blir väldigt långt och dels för att jag själv har ett sånt vanligt tråkigt efternam.

Däremot har vi också varit inne på att hitta på ett eget. Vi var faktiskt inne på prv.se igår kväll ock kikade lite. Vi har försökt att hitta på något utifrån våra gemensamma namn, vilket känns näst intill omöjligt. Däremot har vi fått lite hjälp på traven sedan igår då det kom upp några bra alternativ. Prova där och se om ni hittar något unikt och som passar er! 
  • malli716

Tänkte att det var dags att uppdatera listan, än så länge verkar den 3 augusti vara det populäraste datumet.

3 augusti
    ¤ Deede
    ¤ lillasofie, Västerås
    ¤ PiaB, Stockholm
    ¤ SZ2013
    ¤ Biographic
    ¤ Mandala
    ¤ sessa
    ¤ sophiebus västerås
    ¤ Hobevi 
    ¤ Anaa
    ¤ ViirreL Söderbärke
    ¤ Tösen
    ¤ Marlon

10 augusti
    ¤ Makeupmyday, Åland
    ¤ Schumeline, Uppsala
    ¤ Augusti13
    ¤ Laures
    ¤ Stefan och Caroline

17 augusti
    ¤ Pifa, Lund
    ¤ SOSO, Uppsala
    ¤ Sjörå, Mölnlycke 
    ¤ malli716 Linköping 

24 augusti
    ¤ FreNi
    ¤ Kipso, Gävle 
    ¤ Confuzed86
    ¤ JossanKossan

24 augusti

¤ GBG2013
    ¤ Lally
    ¤ Skogus

31 augusti 
    ¤ Brudiframtiden
    ¤ Helchem, Stockholm
    ¤ ChristineL
    ¤ sommaren13
    ¤ Linaangelica1
    ¤ Wardelli

• Augusti13
    Tösen skrev 2012-11-08 07:18:28 följande:

Samma problem här! Min blivande vägrar ta mitt efternamn, vilket är lite tråkigt. Jag har ett rätt speciellt namn medan han har ett "Svensson" ;) För oss lär det bli dubbeltnamn, även fast jag önskar vi kunde enas. Just namnen är faktiskt det enda vi någonsin inte kommit överrens om :p Svårt!
  • L och J

Uppdaterar listan!

HjärtaBrudar 2013Hjärta

3 augusti

¤ Deede
    ¤ lillasofie, Västerås
    ¤ PiaB, Stockholm
    ¤ SZ2013
    ¤ Biographic
    ¤ Mandala
    ¤ sessa
    ¤ sophiebus västerås
    ¤ Hobevi 
    ¤ Anaa
    ¤ ViirreL Söderbärke
    ¤ Tösen
    ¤ Marlon
    ¤ L och J, Jönköping

10 augusti
    ¤ Makeupmyday, Åland
    ¤ Schumeline, Uppsala
    ¤ Augusti13
    ¤ Laures
    ¤ Stefan och Caroline

17 augusti
    ¤ Pifa, Lund
    ¤ SOSO, Uppsala
    ¤ Sjörå, Mölnlycke 
    ¤ malli716 Linköping 

24 augusti
    ¤ FreNi
    ¤ Kipso, Gävle 
    ¤ Confuzed86
    ¤ JossanKossan

24 augusti
    ¤ GBG2013
    ¤ Lally
    ¤ Skogus

31 augusti 
    ¤ Brudiframtiden
    ¤ Helchem, Stockholm
    ¤ ChristineL
    ¤ sommaren13
    ¤ Linaangelica1
    ¤ Wardelli

• Hannis23

Hej!
    Har inte hunnit läsa igenom alla inlägg än, är helt ny här! :) Vi bestämde oss för bara några veckor sedan, så vi ligger ju lite efter i planeringen men det ska nog ordna sig!

Vi gifter oss 31/8 på en hembygdsgård någon kilometer från vårt hus. Det blir en superkort borgerlig vigsel och sedan middag och fest! Vi kommer bjuda ca 70 gäster. Eftersom vigseln är så kort kommer vi inte ha tex  brudnäbbar eller tärnor, utan det är bara vi. Våra söner kommer ju såklart vara med, men inte i själva vigselakten.

Det enda kravet min sambo hade var att allt ska vara hemligt tills inbjudningarna dimper ner i brevlådan. Våra mammor kommer väl få hjärtsnörp, men det är ju lite roligt också! Vi har inte förlovat oss med ringar och så, utan vi kommer bara ha vigselringar, så det kommer ju inte synas innan heller. :) 

Det är mycket tankar på vad som "ska" vara med, tex toastmaster, häften, musik osv. Vad tycker ni är absolut viktigast?

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!