• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Makeupmyday
    rosadröm skrev 2012-09-25 14:47:59 följande:
    Va fin och snygg klänningen är på dig!
    Åh tack! :) Den ska sys in och läggas upp lite tills den stora dagen, men ja älskar den!
  • Sjörå

I helgen ska jag åka till Stockholm med min mamma och titta på brudklänningar. Vi har bokat en tid hos Lilly och sedan ska vi försöka hinna till Stockholm brud och fest. Är det någon mer butik jag bör besöka när jag ändå är där?

• Fröken Finemang
    Sjörå skrev 2012-09-25 17:50:24 följande:
    I helgen ska jag åka till Stockholm med min mamma och titta på brudklänningar. Vi har bokat en tid hos Lilly och sedan ska vi försöka hinna till Stockholm brud och fest. Är det någon mer butik jag bör besöka när jag ändå är där?
    åh vilken rolig helg du har framför dig!
  • Augusti13

Våra STD är på väg hem till oss nu, och fotograf är äntligen fixat! Nu börjar det rulla på  lite :) Nästa på listan är väl att prova lite klänningar :D

• Sjörå

Nu är jag hemma efter min helg i Stockholm. Resultatet blev att vi betalade handpenningen på en brudklänning och att den kommer om fem månader. Hurra, jag har äntligen hittat en brudklänning som jag älskar och som passade min runda kropp. Lite justeringar på den sedan så blir den ännu mer toppen. Jag ska bland annat låta sy dit axelband så att mina meloner inte rymmer.

• Momsroria1986

Hej! Nu hoppar jag in här i forumet också. Tanken är att jag och min sambo ska gifta oss i augusti/september nästa år (vi har inte bokat datum än). Jag har läst lite vad ni har skrivit här innan och har helt plötsligt en stor klump i magen. Känns som att vi är jättesent ute! Vi har inte ens bestämt datum och ni är redan i full färd med att skicka save the date kort! (helt ärligt så viste jag inte ens vad std var innan jag hittade det här forumet, jag trodde att det räckte med inbjudningskorten..) Vår plan var att vi skulle ha gift oss i augusti i år, för ett år sedan hade vi kommit igång med planeringen, bokat lokal, präst, kyrka, fotograf och allt rullade på. Men i december så dog min mamma i en olycka och då föll alla planer och vi avbokade allting. Det är först nu som jag har börjat vänja mig vid tanken på att gifta mig utan att hon är med och därför vill jag komma igång med planeringen igen. Jag vill jättegärna ha ett sensommar-bröllop, men tror ni att vi är alldeles för sent ute? Vi kommer att vilja gifta oss på västkusten, gärna Göteborg eller norrut längs kusten. Har ni tips på bra lokaler så tar jag tacksamt emot tips! Lycka till med ert fortsatta planerande och så hoppas vi att det blir soligt och varmt i hela augusti 2013! //Maria

• lillasofie
    Momsroria1986 skrev 2012-09-30 21:35:47 följande:
    Hej! Nu hoppar jag in här i forumet också. Tanken är att jag och min sambo ska gifta oss i augusti/september nästa år (vi har inte bokat datum än). Jag har läst lite vad ni har skrivit här innan och har helt plötsligt en stor klump i magen. Känns som att vi är jättesent ute! Vi har inte ens bestämt datum och ni är redan i full färd med att skicka save the date kort! (helt ärligt så viste jag inte ens vad std var innan jag hittade det här forumet, jag trodde att det räckte med inbjudningskorten..) Vår plan var att vi skulle ha gift oss i augusti i år, för ett år sedan hade vi kommit igång med planeringen, bokat lokal, präst, kyrka, fotograf och allt rullade på. Men i december så dog min mamma i en olycka och då föll alla planer och vi avbokade allting. Det är först nu som jag har börjat vänja mig vid tanken på att gifta mig utan att hon är med och därför vill jag komma igång med planeringen igen. Jag vill jättegärna ha ett sensommar-bröllop, men tror ni att vi är alldeles för sent ute? Vi kommer att vilja gifta oss på västkusten, gärna Göteborg eller norrut längs kusten. Har ni tips på bra lokaler så tar jag tacksamt emot tips! Lycka till med ert fortsatta planerande och så hoppas vi att det blir soligt och varmt i hela augusti 2013! //Maria

Vad tragiskt med din mamma Förstår att allt lades på is då. Men vad kul att ni ska börja nu igen

Och jag tror inte ni är försent ute. Om man är flexibel med lokal och annat så är det nog inga problem. Vi ville ha en särskild kyrka och lokal som är väldigt populär här, så därför var vi ute i god tid. De flesta är nog så tidiga för det är ju så svårt att låta bli, det är ju så kul!

• Sylvia757

Nu är tärnklänningen köpt oxå.. en silvrig klänning.. jättefin :).. o min tärna tyckte den var jättefin oxå..

Sitter o knopar på festprogrammen.. vill ha gästernas namn o yrken men man skriver nått roligt istället än vanliga yrkesnamnet.

Vi kommer ha ca 60 gäster så det kommer bli några namn att komma på ;).. men som tur är har jag sett ett tråd här inne där några ger förslag.. :)
    tur att detta forum finns..

Hur kommer  ni göra med era häften??
    Känns som de flesta häften man sett är väldigt lika..

Vill inte ha sånger i.. eller historier.. känns så vanligt..

kanske en fråge runda om oss.. tex gemensam skostorlek osv.. o rätta svar finns längre bak i häftet.. 

vad svårt det är .. 

• L och J
    Momsroria1986 skrev 2012-09-30 21:35:47 följande:
    Beklagar förlusten av din mor..{#emotions_dlg.flower}

Som lillasofie skrev, så är nog dom flesta så tidigt ute för att dom tycker det är roligt och vill ha stenkoll på allt. 
    Det är ju det där med lokal och kyrka som kan va lite svårt, men om man är flexibel så går det ju. Vi la allt på is till efter jul, och kommer då bestämma om det passar att gifta oss i aug -13. 
    Så det är nog ingen större panik för er tror jag! lycka till
  • Deede

Så! Då börjar vi få det viktiga på plats känns det som =)

Vi har nu bokat :

Kyrka

Lokal

Blommor (kompis)

Fotograf

Helgrillad gris (Ska sätta resten av menyn i helgen med kockenk=

Frisör

Tårta

Känns som vi kan ta en liten paus nu och vänta på bäbis.

Å ta tag i detta efter jul igen.

Eller nåt viktigt jag missat??

Hur går det för er tjejer?

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!