Momsroria1986 skrev 2012-09-30 21:35:47 följande:
Hej! Nu hoppar jag in här i forumet också. Tanken är att jag och min sambo ska gifta oss i augusti/september nästa år (vi har inte bokat datum än). Jag har läst lite vad ni har skrivit här innan och har helt plötsligt en stor klump i magen. Känns som att vi är jättesent ute! Vi har inte ens bestämt datum och ni är redan i full färd med att skicka save the date kort! (helt ärligt så viste jag inte ens vad std var innan jag hittade det här forumet, jag trodde att det räckte med inbjudningskorten..) Vår plan var att vi skulle ha gift oss i augusti i år, för ett år sedan hade vi kommit igång med planeringen, bokat lokal, präst, kyrka, fotograf och allt rullade på. Men i december så dog min mamma i en olycka och då föll alla planer och vi avbokade allting. Det är först nu som jag har börjat vänja mig vid tanken på att gifta mig utan att hon är med och därför vill jag komma igång med planeringen igen. Jag vill jättegärna ha ett sensommar-bröllop, men tror ni att vi är alldeles för sent ute? Vi kommer att vilja gifta oss på västkusten, gärna Göteborg eller norrut längs kusten. Har ni tips på bra lokaler så tar jag tacksamt emot tips! Lycka till med ert fortsatta planerande och så hoppas vi att det blir soligt och varmt i hela augusti 2013! //Maria
Beklagar förlusten av din mor..
Som lillasofie skrev, så är nog dom flesta så tidigt ute för att dom tycker det är roligt och vill ha stenkoll på allt.
Det är ju det där med lokal och kyrka som kan va lite svårt, men om man är flexibel så går det ju. Vi la allt på is till efter jul, och kommer då bestämma om det passar att gifta oss i aug -13.
Så det är nog ingen större panik för er tror jag! lycka till