• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Sjörå
    ChristineL skrev 2012-09-08 17:33:37 följande:
    Idag var jag och provade lite klänningar! Denna fastnade jag för nästan direkt. Den är ju alldeles för lång men det fixas ju till.
    Jättesnygg klänning och den passade dig väldigt bra.
  • brudpar2013
    Sjörå skrev 2012-09-09 21:38:42 följande:
    Vi kommer att ha både vigsel och fest på Hällsnäs Herrgård. Rätt dyrt men oh så proffsiga de verkar vara. Har en kollega som hade sin fest där och han är en väldigt kräsen person och var supernöjd. Det är samma ägare till Hällsnäs som till Råda Säteri.

Vad roligt. Hur många gäster kommer ni att ha och hur gör ni med alkoholen?

Vi funderar på tre glad vin till maten men sedan är vi osäkra på dessertvin, och så kommer vi kanske bjuda på en drink.

Har ni lyckats förhandla er till några extra bra priser? Vi vill gärna komma ner lite i priset, men kommer inte på något bra sätt..

Jag håller med, personalen är grym! Har ni Helen som koordinator?

• brudpar2013

Just det, vi får betala 3200 för bröllopsviten och gästerna 650 kr för sina rum. Är det samma för er?

• Sjörå
    brudpar2013 skrev 2012-09-09 21:46:13 följande:

Vad roligt. Hur många gäster kommer ni att ha och hur gör ni med alkoholen?

Vi funderar på tre glad vin till maten men sedan är vi osäkra på dessertvin, och så kommer vi kanske bjuda på en drink.

Har ni lyckats förhandla er till några extra bra priser? Vi vill gärna komma ner lite i priset, men kommer inte på något bra sätt..

Jag håller med, personalen är grym! Har ni Helen som koordinator?

Vi kommer att vara cirka 40 gäster. Vi kommer att bjuda på alkoholen till maten och dessert men inget mer. Vi känner inget behov att betala för våra gästers konsumtion, det får de göra själva. Eftersom det är frivilligt att dricka mer.

Vi har inte förhandlat alls om några priser. Tanken har inte ens slagit mig faktiskt. Tyckte att det var så mycket som ingick i kuvertavgiften att det ändå var ganska bra pris.

Vi träffade Ann när vi var där men förmodligen kommer vi att ha Helen som koordiantor. Det är lite mindre än ett år kvar så det är inte så mycket som är bestämt med Hällsnäs än. Just nu bor jag i Enköping i veckorna och min sambo i Norrköping så det är lite rörigt.

• brudpar2013
    Sjörå skrev 2012-09-09 21:50:52 följande:

Vi kommer att vara cirka 40 gäster. Vi kommer att bjuda på alkoholen till maten och dessert men inget mer. Vi känner inget behov att betala för våra gästers konsumtion, det får de göra själva. Eftersom det är frivilligt att dricka mer.

Vi har inte förhandlat alls om några priser. Tanken har inte ens slagit mig faktiskt. Tyckte att det var så mycket som ingick i kuvertavgiften att det ändå var ganska bra pris.

Vi träffade Ann när vi var där men förmodligen kommer vi att ha Helen som koordiantor. Det är lite mindre än ett år kvar så det är inte så mycket som är bestämt med Hällsnäs än. Just nu bor jag i Enköping i veckorna och min sambo i Norrköping så det är lite rörigt.

Ok, ni är ju iofs inte så många så priset hålls ju ner lite tack vare det också.
  • ChristineL
    Sjörå skrev 2012-09-09 21:39:30 följande:
    Jättesnygg klänning och den passade dig väldigt bra.
    Tack! Ska ta det lite försiktigt då det var den allra första klänningen jag provade, är så rädd att jag ska ångra mig om jag köper en klänning nu :S
  • Sjörå
    brudpar2013 skrev 2012-09-09 21:48:01 följande:
    Just det, vi får betala 3200 för bröllopsviten och gästerna 650 kr för sina rum. Är det samma för er?
    Japp, det är samma.
  • Sjörå
    ChristineL skrev 2012-09-09 21:56:30 följande:
    Tack! Ska ta det lite försiktigt då det var den allra första klänningen jag provade, är så rädd att jag ska ångra mig om jag köper en klänning nu :S
    Ja, den risken finns ju alltid. Men jag gillar verkligen den klänningen. Har tittat på en liknande till mig fast med röda blommor istället för svarta.
  • ChristineL

Nu blev jag lite besviken på sambon. Jag föreslog Vart jag än går med Stiftelsen som solosång på vigseln men han gillar den inte. Jag kan riktgt höra hur det skulle låta med bara sång och gitarr och så dissar han den! Vi har ju inte kommit på nåt annat än ändå...

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!