Inlägg från: leula |Visa alla inlägg
  • leula

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Har shoppat massor idag. Till festen.
    Glas"krukor" modell större att ha snacks, och vaser modell mellan för nötter etc.
    Flaskor för vatten till borden, skor till sambon, tavla till bordsplaceringen
    Nu rullar det på,
    ska när barnen sover sätta mej och göra de sista sockerblommorna till muffinsen.
    Köpte lösögonfransar och fransfärg idag.. Blir att leka med nästa vecka
    funderar på att boka nån massage eller lilnande behandling för avkoppling..
    Jag har en vän som ska göra naglarna, men hon kan bara på morgonen samma dag, vet inte om jag hinner detdå..

Bra tips om buketten...

• leula

Vi har inte ledigt efter brölloppet , så vi åker 1 sept till malta en vecka

• leula

När jag läser om era snacks börjar jag fundera på om vi köpt för lite...
    vi tog tre megapåsar chips sen 1 kg chillinötter och 1kg jordnötter.
    kanske behöver ett gäng mer chipspåsar. ..
    Har köpt en vas/ljusurna som är rättt hög på ikea att ha dem i.
    Vad ska ni ha för vickning senare på kvällen? Vi har tänkt hamburgare som man får bygga ihop själv. En som ansvarar för att grilla på dem sedan tillbehören på bordet i köket..
    Nu är det ju bara 10 dagar kvar och dags för fin-fixet...
    vi ska träffa han som viger oss ikväll och gå igenom lite.

Linneaad, kul med en till örebroare :) var kommer ni ha er vigsel?

• leula

Linneaad
    Jag vikke ha korv, men sambon vägrade :)
    Vi har vigsel och fest i oreangeriet i hjälmarsberg, vi gifter oss också borgeligt.

• leula

Hmmmm. Blir att göra om bordsplaceringen,, två avhopp. En som inte fick barnvakt (hade varnat för det i tid )
    Och en som gjorde slut med flickvännen (sambon) .
    Tur vi har en vecka kvar :)

• leula

Confuzed. Lycka till i klänningsjakten ! :)

• leula

Perfekt fint väder.
    Ha en toppen dag alla ni som gidter er idag
    ( vi andra med iofs )
    Bilder och berättelser sen hoppas jag!

• leula

Hade min möhippa igår.
    Trodde att jag och sambon skulle åka och hämta våra barn som varit i Värmland hos mina föräldrar denna veckan.
    Sitter i godan ro några mil i bilen, tänkte inte nämnvärt på att han insisterat på att köra...
    Så svänger han av och lämnar av mig på boda borg (vi åker förbi där på vägen till mina föräldrar)
    Där utanför står mina vänner och min äldsta vän som bor i norge och som jag sällan hinner se nuförtiden. Var nog tre år sedan sist...
    Sen väntade en heldag med utmaningar och fika, öl och en jäkla massa armgång :)
    Sedan iväg, duscha och hem till min syster.
    Där vankades pastasallad och en rad olika flaskor bubbel (en smakade proviva jordgubb) som vi åt ute i ett slags lusthus
    Sedan in och det var ansiktsmasker, nagellack, smink och allsköns dricka och snacks. Och en MASSA tjejsnack!

Sedan in i en taxi och iväg till en av mina favoritrestauranger (eastwest) där det var mer bubbel, öl och en helt fantastisk sushi!

Jag åkte hemmifrån vid 9 och vips var det mitt i natten.
    Jättebra dag utan något skämma ut.. Hade en tiara och ett band med "bruden" på. De andra hade likadana band med "möhippa" på

Men när barnen kom in 05:15 och väckte mej var jag inte helt pigg och glad

Hoppas få läsa om era dagar snart med, en annan ligger ju på soffan, aningen sleten
    Perfekt att läsa på plattan om era bröllop/fester eller bara nojjor

• leula

Mandala - jättefin bild!

Idag handlade vi alkoholen inför helgen. Nog aldrig handlat så mkt på bolaget någonsin.... Nästan så jag ville förklara att vi skulle ha fest och de inte var bara vi som skulle dricka
    Ska provsmaka ölen medan vi viker fedthäftem ikväll tror jag

• leula

Vi är ca 60 st. Har köpt 6st 1,5 liter alkoholfri cider.
    5 st fruktsoda
    5st ginger ale
    Och så kommer det stå vatten påmatta bord.
    Cider till mat och läsk till drinkar.

Vi själva kommer inte hålla några tal, men jag kommer lägga ett brev med en dikt i sambons (då mannen ) höfte...

• leula

Det låter som några av er behöver sluta ödsla tid där den inte förtjänas

Jag vart möhippad igen(!!)
    denna gång av jobbet.
    Hade absolut ingen aning, stod i myskläder och bakade muffins för brölloppet när ett gäng från jobbet ramlar in.
    Jag har inte jobbat så jättelänge på detta jobb, ett år nu. Så det var jätteroligt,
    Bowling, öl och massa mat och en hel drös från jobbet. Men idag är det liiiiite segt kan jag lova.
    Tur att planen är att åka och hämta tallrikar hos cateringfirman och sedan sitta hos frisören och färga o klippa hår :)
    Lagomt ansträngande ..

• leula

Sommar 13
    Jag Kommer lägga en fin dikt till honom i hans häfte. Kommer inte läsa den högt...

• leula

Åh brölloppet var fantastiskt!
    Vi hade ett litet annat än traditionellt, men svart/vitt på ALLT. Dekorationer, gäster, brudklänning.. Allt.
    Bad min frisör inte göra en så slätstruken frisyr och de höll hon. Kände mig som en prinsessa hela dagen!
    Utomhusvigsel, lite små regn men inte så vi vart blöta.... Precis efter vigselförrättaren sagt sitt och den obligatoriska
    kyssen så brakar jordens åsksmäll loss som en fanfar! Ascoolt!
    Allt flöt fint och vi åt och drack i goda vänners lag.
    riktigt synd att jag inte får till det med bilder här...
    Hotellet var super och jag missar inte ett tilfälle att titulera mig so fru eller han so. " min man" :):):)

• leula

http://www.brollopstorget.se/hem/leula/galleri.php?cur_album=Forumbilder#

• leula

Tack helipa.!
    Är helnöjd med klänningen!

Och lycklig är bara förnamnet!

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!