soderpling skrev 2013-02-08 09:36:08 följande:
Hej
Har en lite fundering.
I går kom en bröllops inbjudan från en gammal kompis till mig. Vi umgicks en del under några år, vilket var ca 8 års sedan. Hon och hennes kille ska nu gifta sig i juni...
När vi träffas har vi trevligt och jag och hon har pratat lite lätt på facebook kring våra resptive bröllop.
Hon och hennes man är inte bjudna till vårat och stod aldrig med på någon av våra listor.
När den blivande maken såg inbjudan var kommentaren " men vilka är de..."
Jag kommer nog ha ganska många gamla vänner på hennes bröllop (folk som inte är bjudna till mitt) och skulle tycka det var ganska kul att gå. (den blivande maken skulle bara gå för att det skulle se konstigt ut om jag gick själv)
Vårat bröllop är mycket mindre och endast nära vänner, familj och lite släkt är bjudna samt att vi ska vara i Paris.
Hur skulle ni gjort, hade ni gått på bröllopet?
Tycker ni ska bjuda dom som ni vill ha där, inte för att inte någon ska ta illa upp eller liknande. Det är som Aug 13 säger eran dag! Vi kommer bara bjuda de absolut närmsta som betyder mycket för oss ch som vi känner att vi verkligen inte kan välja bort.
Våra inbjudningar har vi inte gjort färdiga än, har endast gjort en prototyp. Ska sätta fart med dom nästa vecka, planen är att få ut dom i slutet av mars. Däremot är ringen bestämd och beställd, blev en billigare historia än klänningen och jag som trodde att det skulle vara tvärt om...
Allt känns helt overkligt!