Hej!!
Jag och min sambo kommer också att gifta oss 2013. Den 29/6 närmare bestämt.
Vi har bokat lokal, bestämt kryka, börjat göra inbjudningskort och lite annan dekor. Men vi borde boka fotograf och ev. catering också. Men det har varit rätt mycket annat som kommit i mellan på sista tiden. Jag har köpt två kinaklänninga som jag trivs sådär med. Funderar på att sy ihop dem, ta ena överdelen och den andra underdelen. Borde inte vara så svårt egentligen. Vi har köpt lite blandade saker på ikea osv. I- och utgångsmusiken i kyrkan är bestämd. Det var nog det enklaste tror jag.....
Vi har en prel. gästlista och massor av överblivna idéer till dekor. Pyssel är nog mitt andranamn......
Budget: vi har fantastisk tur måste jag säga. Min sambos föräldrar har valt att lägga ca 50000kr på alla sina barns bröllop (de är fyra syskon) så det gör att vi ungefär behöver spara ihop 20000kr. Nått jag tror inte blir npgr större problem egentligen. Vi försöker också sprida ut kostnaderna över tid så inte allt kommer i maj 2013.
Namn: min sambo har ett av de tråkigaste efternamn man kan tänka sig så det har vi båda varit överrens om att det inte blir eftersom jag har ett mycket vanligt förnamn. Dessutom börjar båda efternamnen på E så vi behöver inte byta initialer. Men jag har alltid tyckt att mitt efternamn som inte är lika vanligt som sambons, är rätt tråkigt. Varför jag länge tänkt att jag skulle byta tänka mig att min farfars pappas gamla efternamn (han bytte) men så berättade min pappa varför han trodde att de bytte och då blev det hela mycket svårare (en ful historia om arv, barn och elaka styvmödrar). Min mammas flicknamn kommer inte heller på tapeten eftersom jag helst inte vill ha med dem att fgöra (ännu värre historia med tortyr, misshandel och fula ekonomiska trick....). Men ibland när vi pratar om vår lägenhet brukar vi kalla den för det Erikströmska hemmet, dvs en mix av våra efternamn. Så det skulle kunna vara ett alternativ. Men jag veeet inte, mixa efternamn känns rätt sådär mainstream. Antagligen slutar det med mitt gamla Ekström.
Det vi stöter och blöter mest här hemma är frågan om mat, catering, buffé, göra själva, toastmaster och så gästlistan. Pju, det är svårt tycker jag för det finns människor i vår omgivning vi känner lite halvdant men skulle vilja bjuda för att de alltid får fester att bli bra. Sedan finns det den där högen med människor som bjudit oss på sitt bröllop som vi då borde bjuda tillbaka men inte umgås alls med (läs gamla skolkompisar). Men vi får väl se, vi kanske slutar med bara 20pers.... hihihi.