Cecilia X: ja drömma är rätt roligt. Även om det vore dags att börja göra saker istället. För mig är fotograf jätteviktigt då jag är väldigt fotointresserad och lätt får allergiska utslag av vissa bilder. Men men, får väl skriva lite förfrågningar och se om vi kan komma överrens rent ekonomiskt.
Ja et är nog en bra idé att inventera bekantskapskretsen om någon kan hjälpa till med något. Jag har själv otaliga gånger spelat på bröllop, så jag har lite tjänster att inkassera.....
Smulan: Hm, det där med florist är svårt. Jag har nog inga större anspråk själv utan tänkte köpa mina blommor styckvis, gå hem till mamma och pall blommor i hennes trädgård och sedan binda ihop själv. Men annars finns david zandéns (fantastisk fotograf) fru (caroline???) som ska vara bra. Vet att de har ett företag ihop som sköter både foto ocg blommor. Men hittar inte länken alls just nu.
Kolla med blomsteraffärer i stan. Systrarna Grön är bra men svindyra.
Frisör, ingen aning faktiskt.
Personal, min syster har precis fyllt tjugo så hennes kompisar (där jag har träffat några av dem sen de gick på dagis) går fortfarande muta med 500kr och öl. Hihi. Musikerna vi ska ha är beknta till oss där de flesta fortfarande pluggar så 500kr, mat och öl fungerar alldels utmärkt som betalning åt dem. dessutom blir nog nåra av dem bara glada över förfrågan.
För er som inte vill lägga ut pengar på usb-minnen/cd.skriver etc finns
photago.com/ där man kan lägga upp album som man med ett lösenord kan ladda upp bilder i. dvs man kan be gästerna ladda upp sina bilder där. Tror man kan lagra 1GB bilder, men man kan ju alltid lägga upp flera album.
Vi resonerar som så att de som kan hantera en digitalkamera kan nog utan problem ladda upp bilder på nätet.