Melissa1 skrev 2012-09-12 17:32:04 följande:
Heobeo: Vi har valt den 15 juni som datum. Valde att inte ha det i Kaga då vi veta tt den är så populär. En väninna till mig ska gifta sig där helgen innan mig om hon får som hon vill. :) Tycker som du att det är sent att boka kyrka, allt kretsar ju kring att man får ett datum att gå efter. Om du får svar får du gärna dela av dig. Tacksam för så mycket hjälp jag kan få. Jag har berättat för familj och de närmsta vännerna och på jobbet då jag ska få blommorna bundna av en kollega. Annars har vi nog valt att hålla lite på det men jag vet inte riktigt hur man ska göra enligt tradition. En dum fråga kanske men det är något som har legat och grott. Hur gamla är du och er blivande man/fru? När jag läser i alla bröllopstidningar där de intervjuar eller har ett uppslag om ett brudpar så är det alltid runt eller strax över 30.
Hm, vi passar nog inte alls in i den tidningsbilden, inte beroende på ålder utan kanske snarare situaionen. Vi kommer vara 26år båda två (fick räkna lite på fingrarna där eftersom jag fortfarande yror att jag är 10.....) även om min sambo fyller 27 i november samma år. Vi har då bara varit tillsammans i dryga tre år. Han studerar fortfarande, förvisso klar till våren och jag ska väl byta bana helt om ett år. Har tröttnat på det väldigt slitiga livet som sjuksköterska. Aldrig hinna äta, kissa, prata med patienter i lugn och ro. Eller för den delen träffa sin sambo eller få en skälig lön för skitgörat. Jobbar väl tre av fem helger just nu. Inget glammigt, trevligt eller speciellt välgörande för relationen alls. Så nej, vi är inte dinkis (dubbel income, no kids) som varit tillsammans i hundra år eller småbarnsföräldrar heller för den delen. Även om drömmen om barn finns där och nog egentligen känns mer vuxen än att gifta sig. Hade jag fått välja så hade barn kommit före bröllop. Men nu fick jag inte välja ;)
Har fått några fotografsvar. De två av de tre som kan vara på tapeten tar kring 10 000kr för att fota vigsel + porträttbilder. Den tredje skulle själv gifta sig samma helg som vi, så nej, det kändes lite tokigt tyckte hon att fota då. Kan väl hålla med. Hihi
Ja tokigt av dem i Kaga att ha så kort bokningstid på kyrkan. Lokalen, ja herregud, vi hade nog bara tur att ingen bokat den och att de inte infört det där med bara två helger/mån.