Tooie skrev 2012-12-25 14:02:20 följande:
Jag fick en dator i julklapp så nu kan även jag ladda upp bilder! ;) Såhär ser våra inbjudningar ut! Vad tycker ni? några synpunkter? god jul föresten!
Underbart fina inbjudningskort!
Här har vi nu i ju berättat för syskon med respektive och mor- och farföräldrar att vi ska gifta oss i augusti och jag tror(?) alla blev glada. Jag tyckte iaf att det var väldigt roligt att få berätta och det blev många frågor att besvara. Tyvärr har min morfar blivit väldigt sjuk igen och jag hoppas innerligt att han klarar sig även denna gång så han får gå på vårt bröllop. Han blev så glad när vi berättade om bröllopet på juldagen och det vore så tråkigt om han inte får uppleva sitt första barnbarns bröllop.
I övrigt händer det inte så mycket i själva planeringen. Vi borde verkligen börja med inbjudningskorten dock. 70st är nog inget man knåpar ihop på en kväll men jag har lovat att få hjälp av mina närmaste kompisar. Själva designen kommer nog bli svårast eftersom jag tycker om så mycket olika saker och det finna så mycket roliga och annorlunda saker som man kan hitta på. Men en sak som vi just nu sitter och gnuggar våra geniknölar med är att vi vill göra några slags "biljetter". Skärkinds bygdegård har kvar en biljettlucka i entrén från "den gamla goda tiden" som hon som visade oss lokalen uttryckte det och det vore lite roligt att spinna vidare på den idé och skicka med "biljetter" i inbjudningarna. Jag har dock inte hittat några bra inspirationsbilder på gamla biljetter.
Gott nytt år och god fortsättning till er alla! Nu kan vi alla börja räkna ner dagarna för nu är 2013 här!