Det här med ringar..... hm, ibland blir jag idiot på mig själv. Växlar mellan: såååååå mycket pengar för en liten jävla ring till Ååååååh, men en solitärring för 35 000 är väl inget, köp den ring du vill ha kvinna, den ska följa med dig hela livet, du lägger ju inte så mycket pengar på smycken i övrigt, man ska trivas med sin ring..... Förstår ni?
Så vissa dagar känner jag att en enkel guldring blir alldeles utmärkt. Andra dagar är jag mer inne på lite flottare saker.
Vi har fått rätt mycket kommentarer över att min sambo inte har någon ring alls och att jag har en som inte alls ser ut som en klassisk förlovningsring. Eftersom jag i ett rätt tidigt skede visste att jag nog bara vill ha en ring och inte två (eller fler) så köpte vi en ring, för simpla 300kr, på etsy. Den går när vi sedan gift oss att använda på vänster hand eller så. Å andra sidan är jag ingen ringmänniska, jobbar i vården så ringen måste vara avtagen. Mina kollegor brukar glatt säga att deras respektive allt för ofta säger: men kan du inte ens ha ringen på dig när du är ledig tre dagar.... hehe! Så jag vet inte, en guldring blir kanske bra, med nån diamat, som blir snygg i halsband.
Bröllopsresa, hm! Alltså om jag fick välja skulle jag åka bort långt, länge och kanske stannar för evigt i ett klimat på 22-27grader, maximalt antal soltimmar och varmt i vattnet. Men nu blir det kanske inte så, hehe! Vi lever ett galet osäkert liv vad gäller inkomster. Jag har förvisso en fast tjänst (tack och lov) men är sjukskriven sedan i maj efter en operation med många, komplicerade och irriterade komplikationer. Förhoppningen är, om armen håller, att jag ska gå tillbaka i februari, men högst osäkert. Sambon pluggar sin sista termin och sedan ja vet vi inte vad som händer. Får han jobb här, nice nice, men antagligen inte. Så vi lär nog bli stockholmsbor. Men eftersom vi inte vet nått nu kan vi inte riktigt boka in en bröllopsresa. MEn vi har pratat lite löst om Kap Verde, Azorerna eller liknande. Sol, bad men också kultur och upplevelser och inte bara turistfällor.....
Fina ringar, fin klänning btw..
Här hade jag mitt första: vi kommer aldrig fixa detta, det blir för dyrt, för komplicerat och så. Buuuuhu! Men min fining och coolugna sambo kramade mig och sa: andas, det löser sig. Du har ju köpt en fin stämpel, vi har fixat slips, manchettknappar och ett klänningsmönster, en rullkniv och insett att vi kan återanvända papper från möhippan vi arrangerade för två år sedan....... Han vet hur man lugnar mig.... hehe!
Så idag blir det förutom en tur på Ikea en jävla massa klipp och klistra! Hej hej projekt inbjudningar.