Tooie skrev 2013-01-02 09:34:09 följande:
Tack! Jag är nöjd med korten! Enkla och romantiska.. Dock har jag inte hunnit med att göra så många för vi hamna i vinterkräksjukan hela familjen precis innan nyår.. Så himla tråkigt! Tror det är fjärde gången jag är sjuk på tre månader. Men så är det väl med små barn... :/ känner att stressen inför bröllopet kommer över mig. Men har en god vän som kommer så fort jag är frisk och hjälper mig. Tänkte skicka ut dom i början på februari eller är det för tidigt? Snart dags att pröva klänning! Lite spänd! Det tänkte jag börja göra efter bröllopsmässan vi ska på den 26:e... Hur ska ni ha håret? Vi har ju vintage tema så jag försöker hitta passande frisyrer. Tips? Ska ni ha slöja? Hårkam? Jag tycker hårkam är så himla fint! Tror ni det blir för mycket med både hårkam och slöja? Tusen frågor här :)
Jag tycker inte februari är för tidigt för ni ska väl gifta er i juni? Vi ska skicka ut i början på april och (gifter oss i augusti) just för att många i vår närhet är i "giftasstadiumet" och sedan finns det ju de som tar långsemester in i augusti och vi vill ju att så många som möjligt ska kunna planera och komma på bröllopet. För eran del är det ju så att juni är en konfirmation/skolavslutning/student/examens-månad och att då långt i förväg få ett bröllop att förbereda sig för skulle i alla fall jag bli glad för så jag kunde planera min månad. Alltid känner man ju någon som ska uppvaktas där i början på juni.
Själva frisyren har inte jag bestämt ännu men jag har köpt en slöja i "fingertip-modell" som jag ska sy på en kam som jag troligtvis måste köpa hos en frisör då de jag har hittat aningen har för korta tänder eller så är de inte vita. Du skulle ju kunna köpa en fin hårkam och sy på en slöja på den. Eller vill du ha själva hårkamen på sidan av huvudet? I så fall tror jag att en slöja som är fäst ganska lågt på huvudet alternativt under en låg håruppsättning bak blir finast, typ som denna
http://boards.weddingbee.com/topic/hair-do-help-please
Själv tycker jag att diadem/band är väldigt fint vid vintage-tema, ungefär som denna
http://www.etsy.com/listing/95645034/wedding-hair-veil-headband-tie-of-net men sedan är det ju allt tillsammans (frisyr, makup, klänning, ring, blommor, festlokal osv) som gör att man för vintage-känslan och man behöver ju inte gå "all in" på allt.