Jag kommer att såra en annan människa pga att jag gifter mig =(
Jag vet inte hur jag ska lägga fram det här för att det inte ska låta löjligt... Men det hela handlar iaf om en kille, ett ex, som fortfarande har väldigt starka känslor för mig... Vi hade ett förhållande för många år sedan, ett kort men väldigt intensivt förhållande med mycket känslor och händelser inblandat. Efteråt bröt vi kontakten, jag träffade min nuvarande en kort tid därefter och har barn tillsammans med honom och nu ska vi snart gifta oss.
För ca ett år sedan började exet att höra av sig igen. Helt oskyldigt. Har pratat i telefon, sms´at, setts på nån fika och så där någon gång, men inget mer än som kompisar. Nu ikväll fick jag ett långt sms där han förklarar sina känslor för mig. Han vill, på fullaste allvar, att jag ska lämna min sambo och flytta in hos honom tillsammans med barnen... Jag har inte berättat för honom om våra bröllopsplaner då vi inte har träffats eller pratats vid på ett tag, och nu vet jag inte hur jag ska berätta det för honom. Jag tycker fortfarande väldigt mycket om honom, inte på samma sätt som förrut så klart, men han kommer alltid att betyda något särskilt, och jag vill inte såra honom. Jag vet inte hur jag ska lägga fram det... Hur gör man?