Fremm skrev 2012-08-16 10:00:29 följande:
Sommar 2014, vilka superbra råd och tips du lämnade... hjälpte även mig som inte ens var TS ;)
Har lite samma problem... vill få iväg inbjudan nu och har inte "hunnit"/kunnat reda i övernattningsmöjligheter osv därför kan jag inte redan nu skriva all info i inbjudan utan vill istället lägga upp allt i en blogg som jag skapat... så det får bli så... för de som är äldre vår släktingar bor ju i närheten och kanske inte har så stort behov av att kika där men annars får man ju informera dem senare om det är något...
Så här har vi tänkt skriva - kan ni hjälpa mig med råd och tips kring detta oxå... formuleringen, om det är nackdel att lämna våra egna nummer för osa eller om vi ska använda oss av toastmaster? Att det framgår att man får gå in på bloggen för mer info... Låter det bra med bröllopsmiddag och fest... vill att gästerna ska förstå att det är både och... eller skriver man bara bröllopsmiddag eller bröllopsfest? Vore jättetacksam för svar! :)
Glädj oss med din närvaro vid vigselakten mellan
NN & NN
i NN kyrka Kl. 14.00
Efter vigseln följer bröllopsfest med middag
i Festlokal
Osa: 1 november Klädsel: Mörk Kostym
BRUD: 073-00000 Brudgum: 070-0000000
Mailadress
All info på:
blogg@blogspot.com">blogg@blogspot.com
Tack!
Jag tycker att er inbjudan ser bra ut!
Om ni efter middagen har tänkt att ha någon form av dans kan ni också skriva
Efter vigseln följer bröllopsfest med middag och dans. Då tycker jag att
bröllopsfest syftar på hela arrangemanget från att första gästen kommer till festlokalen, till sista gästen lämnar den.
Bröllopsfest med middag och dans blir då i kronologisk ordning.
Bra att ni har en klädkod, jag tycker själv att det är lite jobbigt att gå på bröllopsfest utan klädkod.
Vem som tar emot svaren är ju helt upp till en själv. Jag och min fästman funderar lite fram och tillbaka, jag tycker det är skönt att ha koll själv på svaren, men å andra sidan skulle det kännas mer bekvämt om någon annan svarade på frågor om presentönskemål och liknande. Traditionellt har ju brudens föräldrar betalat för bröllopet och varit värdpar, fast nu när de flesta brudpar betalar själva blir det ju inte lika självklart vem som är värdpar och/eller tar emot OSA-svaren. Om man låter t.ex. toastmaster ta emot svaren kan ni ju ge hen er önskelista så kan de gäster som har frågor ställa frågor till toastmastern. Om ni inte vill svara på sådana frågor själva förstås men jag tycker alltid att det är lite jobbigt när folk frågar "vad man önskar sig i julklapp/födelsedagspresent"!