• Anonym (Nyfiken!)

Hade ni sex på bröllopsnatten?

Hej!

Jag är lite nyfiken på om ni som gift er hade sex på bröllopsnatten?

Hur är det egentligen, är det så där romantiskt eller kan det lika gärna vara så att man faktiskt inte orkar efter en hel dag?

• Svar på tråden Hade ni sex på bröllopsnatten?
  • Anonym (förlovad)

Alltså ... Förr var det väl vanligt att brudparet gick först från sin bröllopsfest? Medan i dag har jag känslan av att många brudpar stannar kvar tills sista gästen gått/lokalen stänger... Man skulle ju inte lämna sin egen födelsedagsfest i förtid liksom. Men det här med att brudparen lämnade festen tidigt - det var kanske för att de skulle orka ha sex? I dag är det väl få par som inte haft sex innan bröllopet, men förr var det väl då man gjorde det första gången ... och då var det mer viktigt att det skulle orkas med? Eller?

• daniiel

Neeeej, absolut inte! Vi hann dricka ett glas cider, äta en liten chokladbit och borsta tänderna innan maken slocknade i fåtöljen medan jag läste igenom lite i gästboken. Det var ca 20min efter vi kommit upp på rummet. Efter ytterligare 20min så sov vi båda gott i sängen.

Kan dock säga att dagarna efter bröllopet, 3-4 dagar, var lite extra romantiska och vi kände oss verkligen sådär nykära med fjärilar i magen igen osv :)

• Johanna89

Vi hade sådär extra romantiskt sex just på bröllopsnatten.
    Dels sov vi ju inte hemma utan i en fin fin svit på herrgården + vi hade nya underkläder på oss ;)

Vi har varit tillsammans i 7 år innan, så sex var ingen ny grej liksom, men för att "låtsas" att det var speciellt så höll vi oss ifrån veckorna innan ^^

Jag tycket traditioner är väldigt kul och speciellt så vill inte bryta dem  :)

• Pertinax

Jag hade sovit ungefär 3-4 timmar per natt sista tre nätterna inför bröllopet, så även om jag hade haft mens hade det inte blivit nåt. Och för min man har det varit så psykiskt utmattande under lånng tid inför bröllopet, så han var också helt slut.

• Tok kär Annki

Vi hade inte sex på bröllopsnatten pga. att gästerna gick hem ca. 03.30 på morgonen, övertrötta och lyckliga gick vi till sängs men vi tog oss ett på förmiddagen i ställe Flört

Tok kär Annki
  • Anonym

Vi kom till hotellet kl 4 på natten och då hade vi sex. 
    Vi tyckte nog båda att det kändes mer speciellt den natten..
    dagen efter gick vi upp kl 9 för att åka tillbaka till gården där alla gäster var och umgås med dom.
    sen tog vi in på hotell igen, denna gång en svit med bubbelpool och bastu på rummet. och då hade vi samlat lite mer krafter så då fortsatte vi.  

• Anonym

Min man hade sagt innan att vi minsann inte skulle hoppa över sexet på bröllopsnatten. Jag sa då att många inte har det, men vi ville båda två. Vi myste dagen innan då vi oxå bodde på samma fina hotell. Gifte oss i en annan stad. På bröllopsnatten kom vi till hotellet kl 03.30. Jag var tvungen att duscha ur uppsättningen i håret o när jag var klar så halvsov mannen. Vi låg o kramades o jag försökte med lite inviter till mys, men han sa då ifrån när klockan var närmare 04,30 att han inte orkade. Jag påminde honom om vad han sagt o han försvarade sig då om tiden. Vi var för trötta båda två, så vi sa Gonatt o sov ist. Kändes lite tråkigt, men dagen efter myste vi ist när vi kommit hem o då kändes det väldigt romantiskt att ha sex som man o hustru.

• 1700tal

Vi kom tillbaka seeent till sviten nu inatt (vi gifte oss igår!)... Min man (första gången jag skriver det, haha!) plockade ur typ 700 hårnålar medan mina tårar strömmade av smärta samtidigt som jag öppnade alla pengakuvert. Att få ner min frisyr tog över en timme och min huvud sprängde, är så himla håröm. Nuff said!

• Anneli256

Vi hade underbart sex kändes verkligen speciellt... men vi åkte faktiskt lite tidigare än dom sista gästerna från bröllopet. Just för att vi ville vara ensamma och njuta av varandras sällskap efter en händelserik dag. När vi kom till hotellet så stannade folk ute på gatan och gratulerade och klappade händer- kändes verkligen högtidligt. Uppe i bröllopssviten så var d bubbel, tryffel och frukt som väntade..

• Anonym

Vi hade sex på bröllopsnatten
    Vi trodde att vi skulle vara alldeles för trötta men när vi klätt av oss så började vi kramas och pussas lite sådär och säga saker som " Åh vilken fantastisk dag och jag älskar dig" osv osv osv och sen så sa min man nåt om att han hade sååå läcker fru och jag sa väl nåt tillbaka och sen började vi hångla och sen var vi igång
    Morgonen efter var vi igång igen

• Smulan

Nej det orkade vi inte..var ju dödströtta..dessutom var sonen (3,5 år) övertrött och ville inte sova så han hamnade mellan oss ;). Men vi har ju varit ett par i 8 år nu så det var liksom inget "NÖDVÄNDIGT" . Vi har lite romantiska vardagar lite titt som tätt året runt istället det är mycket mysigare enligt oss!

• ballongbud

var helt inne på att vi inte skulle orka( lång dag och nästan 40 grader varmt blir man ju lagom dåsig)..men det gjorde vi:) men kan ju inte säga att det var mer speciellt än annars egentligen, spelar ju ingen roll att man gift sig:)

• Anonym (Nyfiken!)
    1700tal skrev 2012-08-19 12:05:00 följande:
    Vi kom tillbaka seeent till sviten nu inatt (vi gifte oss igår!)... Min man (första gången jag skriver det, haha!) plockade ur typ 700 hårnålar medan mina tårar strömmade av smärta samtidigt som jag öppnade alla pengakuvert. Att få ner min frisyr tog över en timme och min huvud sprängde, är så himla håröm. Nuff said!
    Haha stackars ditt hår!  grattis till mannen!
  • Anonym (Nyfiken!)
    Anonym skrev 2012-08-19 20:14:47 följande:
    Vi hade sex på bröllopsnatten
    Vi trodde att vi skulle vara alldeles för trötta men när vi klätt av oss så började vi kramas och pussas lite sådär och säga saker som " Åh vilken fantastisk dag och jag älskar dig" osv osv osv och sen så sa min man nåt om att han hade sååå läcker fru och jag sa väl nåt tillbaka och sen började vi hångla och sen var vi igång
    Morgonen efter var vi igång igen
    Härligt =) Skönt när det blir så där spontant också!
  • karrott

Det hade vi! jag hade gett mig fan på att jag skulle ha sex på bröllopsnatten haha :D

• MalinLarsson

Haha, det blev väl nått halvhjärtat fylleligg kan jag säga. Glada, lyckliga och aningens för fulla och trötta fumlade vi till nått :)

• Odium

Vi var kvar i festlokalen till 5 när de sista gästerna åkt hem, sedan tog vi en snabbdush tillsammas och gick och lade oss, vi hade sex.

• Anonym (Nyfiken!)

Jag som lätt blir stressad över att det ska vara på ett visst sätt blir lite lättad när jag hör att det är så olika. Bröllopsnatten har blivit så himla romantiserad och det är klart det kan vara romantiskt men som sagt så är det ju många som stannar på festen länge och att man mer eller mindre däckar =)

• Anonym (Jodå!)

Vi var ju tillräckligt religiösa för att faktiskt vänta tills bröllopsnatten, så vi såg till att komma ifrån bröllopet i god tid i gammal stil. Det blev inget halvhjärtat vill jag lova.

• Anonym (Nyfiken!)
    Anonym (Jodå!) skrev 2012-08-22 21:32:22 följande:
    Vi var ju tillräckligt religiösa för att faktiskt vänta tills bröllopsnatten, så vi såg till att komma ifrån bröllopet i god tid i gammal stil. Det blev inget halvhjärtat vill jag lova.
    Oj! Häftigt! Blir lite nyfiken nu, hur länge hade ni varit tillsammans innan? Måste vara en väldigt speciell känsla.
    Var ni inte oroliga att det skulle visa sig att ni inte alls passade ihop i sängen?

Men underbart att det blev rikligt med action, vad det låter Skrattande
Svar på tråden Hade ni sex på bröllopsnatten?