Kan jag verkligen...?
Nu har jag skrattat gott åt er alla galningar, tack för det! Nu till min fråga som jag äntligen en gång för alla kan få svar på.
Jag ska gifta mig för andra, 2.dra, ANDRA gången! Jag vet, helt crazy. Vi har bokat kyrka, värdshus, köpt klänning och ringar m.m. Men nu får jag höra att det INTE är brukligt att slå på stort andra gången. Om man nu ens överväger att gifta sig igen bör man verkligen skämmas lite. På sin höjd borgerligt (jo det stavas så) och absolut ingen brudklänning. Liten tillställning med närmast sörjande o.s.v.
Alltså jag är upprörd. Det här var det ingen som sa förra gången, att man bara får en chans. Jag trodde det var ungefär som när man vill börja på ett gym, att man får provträna en gång.
Är detta sant? Borde vi alltså gifta oss i rådhusets pappersförråd iklädda sopsäck och hoppas att ingen märker något. Eller kan han, som inte varit gift förut, gifta sig med sig själv i kyrkan samtidigt som jag gifter mig med sopsäcken? Gills det då? Och måste jag heta fru Sopsäck då, eller kan jag ha Sopsäck som mellannamn?