Inlägg från: PiaB |Visa alla inlägg
  • PiaB

Kan jag verkligen...?

Nejmen snälla herr Präst, hur tänkte han nu? Jag har inga systrar! Däremot är jag min brors syster, gills det? Fast jag vill inte tala om vad jag heter eftersom jag ska gifta mig och det vill jag inte att vem som helst ska veta på ett bröllopsforum. Och mina döttrar är systrar till varandra så jag borde få vara med i den här leken iallafall. Fast jag vill inte tala vad de heter heller. De kanske inte vill kopplas ihop med mig.

• PiaB

Jag tycker det är orättvist att ni skriver så mycket när jag jobbar! Jag vägrar att läsa igenom allt utan kräver att vi nu kör en lek! Nämn allt som har med det perfekta bröllopet att göra, jag börjar. Fula gäster, eller förlåt, statister!

• PiaB
    Kjell Präst skrev 2012-11-08 08:31:15 följande:
    Ett annat bra knep som vi ofta brukar köra med brudpar som vill vara anonyma trots att det är deras dag och de gör som de vill, är att tokringa i kyrkklockorna just när paret går in (man kan förstärka ytterligare med mikrofon och högtalare). Då kommer alla gäster att hålla för öronen, böja sig framåt i kyrkbänkarna och blunda - och ser inte ett dugg av när paret går in. Häpp!
    Hahahahaha! Nu dog jag nästan av skratt när jag läste igenom allt som jag sa att jag inte skulle läsa. Jag ska be dem tokringa i kyrkklockorna på vårt bröllop Jag ser framför mig hur det börjar lite fint och stämningsfullt för att liksom ringa till den gudstjänst det är, till att någon går bärsärk med klockan
  • PiaB

Det är MIN lekdag och JAG bestämmer och allt måste bli som JAG vill! Ja vi började utan dig Chicita! Du borde ha känt på dig när leken började och slängt dig in helt hysteriskt och gjort några volter på vägen! Jag menar, att få vara med och leka på min lekdag liksom. Det är stort.

Jag säger magister. Vad han har på ett bröllop att göra har jag ingen som helst aning om dock.

• PiaB

Jag förstår inte varför ingen är anonym i den här tråden? Jag vill väl inte veta vem jag diskuterar såhär viktiga frågor med? Förövrigt tycker jsg det blivit lite dålig stämning i lägret. Nu ställer vi oss upp och tar varandra i hand och sjunger Älgarna demonstrerar. Fast eftersom jag inte kan vara anonym så säger jag att det var Jenny121212 som skrev det där, för jag törs inte stå för någnting!

• PiaB

Bra där anonym Präst! Och när jag kommer till jobbet idag ska jag lära barnen, som är helt galna och kallar mig både fröken och Pia, att jag heter anonym fröken! Herregud, hålla på och kalla mig vid namn. Och jag hoppas verkligen inte att någon gamling håller på och skriver här. Som om de hade något att tillägga.

• PiaB

Ojojoj, jag gjorde ju bort mig och skrev våra namn på Spara-datumet-korten. Nu har folk börjat höra av sig och tacka för inbjudan så nu vet ju alla att vi ska gifta oss. Tror ni vi kan skicka ut nya kort och dementera alla rykten och skriva att det är Maxmamma och Jenny121212 som ska gifta sig med Anonyma Älgen i en anonym skrubb vid en anonym tunnelbana?

Eller är det nu jag ska gå in i en telefonkiosk och komma ut som en bridezilla?

• PiaB

Okej, då vet jag. Då ska jag börja bete mig som en bortskämd treåring och kräva att allt fr.o.m. nu handlar om MITT bröllop (inte vårt, nu är det mig det gäller). Jag tror jag ska börja gå runt med en papperspåse i handen så jag kan hyperventilera om någon inte tänker lyda min minsta vink. Det kan ju te.x. gälla att bussen inte kommer när jag vill åka, utan att den fortsätter att gå enligt tidtabell nu. Jag menar, jag ska gifta mig! Eller att jag inte får gå före i kön på Ica Förvånad

• PiaB

MEN LEK INTE UTAN MIG!!!!!!!!!!!!!! Och jag vill väl inte sätta in en bild på rätt barn jag vill sätta in en bild på fel barn. Vem har hittat på den här leken? Säg förlåt!

Och på Ullared kan man köpa allt så säker kan man köpa brudpar där också. Annars kan jag som bridezilla åka dit och skrika lite.

Och att barn ska vara söta och tysta har jag aldrig lyckats med. De på jobbet låter och rör på sig och finns överallt utan att bry sig om att jag behöver planera vad gästerna ska ha för färg på tandkrämen en vecka innan vi gifter oss. För de måste ju matcha minst en vecka innan. Tänk om någon använder blå och någon vit. Det blir ju ljusblått och det går ju inte med mina underkläder.

Kan man ge barn som inte uppför sig sparken från förskolan och anställa barn som kan hjälpa till att planera?

Svar på tråden Kan jag verkligen...?