Inlägg från: PiaB |Visa alla inlägg
  • PiaB

Kan jag verkligen...?

Tur att jag inte beställt inbjudningarna, behöver göra en del ändringar ser jag. Att ingen tänkt på det förut, klädsel nej tack. Hur enkelt som helst!
    Nej inga lekar. Däremot fick jag en briljant idé, men nu ångrar jag mig. Tänkte lägga en bild vid varje plats, på olika saker. Typ en häst, strand, berg, bil, vadsom. Och när man känner för det, om man inte har något att prata om så ska man berätta en händelse ur sitt liv som kan associera s till bilden.
    Men det betyder ju dels att gästerna måste tänka själva och att det kan bli trevliga samtal. Så det struntar hittat nog i.

• PiaB

Fast om vi skriver "inte nödvändigt" kan det ju tolkas som att de får ha kläder. Då kommer bergis alla hålla på och undra hur de andra gör. Fast just det! Det är ju därför man hittar på en klädkod, för att förvirra sina gäster

• PiaB

Om man vill underlätta för sina gäster kan man ju ta en befintilg klädkod och inte hitta på en. Varför inte skriva; klädkod, alla som finns? Det skulle bli hysteriskt roligt att se hur de löser det!

Annars tycker jag absolut man kan kräva att de tar med några ombyten så bruden kan bestämma sig en sekund innan vigseln vad de ska ha.

• PiaB

Just det. Alltså ger man varje gäst en personlig klädkod beroende på vad den ska matcha. För de behöver ju inte flytta på sig. Har man fått i uppgift att matcha dörrmattan så ligger man innanför dörren hela tiden.

• PiaB

Det tycker jag absolut du ska göra. Du menar att folk slutar oa när man gift sig alltså?
    Själv funderar jag på att stämma min chef. Jag talade om en dag att "idag har jag mobilen på för de ska leverera min brudklänning hit". Vet ni vad människan så!? Ska du gifta dig, vad kul! Ja det är kul, men hallå! Det här jag sagt förut, hur kan hon glömma? Är inte mittbröllop det viktigaste i allas liv? Skärpning här nu tack!

• PiaB

Men åh! Jag har ingen katt och tål inte katter. Det höll på att inte ens bli något mellan mig och blivande mannen för att hade katter. Om man måste bjuda ett etablerat kattpar kan ju inte jag komma på mitt eget bröllop. Kan man bjuda toakorgen istället?

• PiaB

Fast nu råkar det ju vara min dag och jag gör som jag vill. Jag bjuder ett etablerat par toakorgar helt enkelt. Bara ingen tror att min fasters kusins mosters farbrors brorson varit med sotaren då...

• PiaB

Om man ska klä sig med anledning av resan blir jag lite orolig. Måste jag åka i baddräkten då när vi ska på solsemester? Och gå i den hela veckan?

• PiaB

Om vi ska på solsemester innan vi gift oss då? Är det då jag bör ha röd baddräkt för att visa att jag haft sex med den blivande brudgummen?

• PiaB

Eller jag blandar ihop det. Man ska väl hänga en röd baddräkt på dörrhandtaget om man inte vill att prästen ska städa i toakorgen?

• PiaB

Hinner ni skilja er innan? Så ni kan gifta er igen? För som sagt, vad ska man annars fira. Fast om ni gifter igen får du inte ha vit klänning och det får inte vara så stort och helst inte i kyrkan. Så jag vet inte. Kanske borde ni be om ursäkt för att ni gift er istället för att hålla på och fira saker?

• PiaB

Ett fyllekalas är nog bra. Om ni fyller alla gäster ordentligt så kommer ingen ihåg vad ni firade eller om det var kul. Eller är det fylleslag jag tänker på...

• PiaB

Men om ni vill åka iväg och fylla någon annan stans ska ni göra det. Det är er dag och ni gör som ni vill. De som vill gå på kalas kan väll fylla år själva!

Svar på tråden Kan jag verkligen...?