Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Kan jag verkligen...?

kouki skrev 2013-06-10 18:42:35 följande:
    Nej, då ska man ha en turkos med rosa rosor i 50tals modell
    Ja det här vet väl alla? Förvånad

Röd baddräkt betyder att du ska gifta dig med pappan till dina blivande barn och ingen annan Skrattande
  • Chicita

Och som lite kuriosa... om det är mamman till dina blivande barn du ska gifta dig med så ska du ha en blå baddräkt med gröna smurfar Drömmer

• Chicita
    PiaB skrev 2013-06-10 19:32:50 följande:
    Min blivande man ska gifta sig med mina barns mamma. Behöver han ha smurfar på badbyxorna då?
    Nej då behöver han ha gröna flamingos på badrocken 
  • Chicita
    Kjell Präst skrev 2013-06-10 21:14:00 följande:
    Jag som står s.a.s på andra sidan altaret är ju inte så hemma på bröllopsmiddagar och så. Därför undrar jag, den här nya trenden med att göra bröllopstårta av makaroner - är det bra? Ska makaronerna vara kokta? Fullkorn eller vanliga? Funkar det med bandspagetti?
    Det beror helt på om du använder makaronerna som fyllning eller i smeten för tårtbottnarna. Bandspagetti kan lindas runt tårtan (om den är kokt) för att få en fin vit (eller tja nästan vit) yta
  • Chicita
    Aldrig är ett stort ord. Det skulle jag inte vilja säga...
    Det finns alltid tillfällen då det är tillämpligt.
    Har du läst boken "pastavett och burketikett" ?  
  • Chicita

Alltså nu är det ju så här att jag och maken fyller år snart. Vi fyller fyrt... äääh... tjugofem Tyst och nu vill våra släktingar och vänner att vi ska ha kalas.
    Måste man ha kalas? Och i så fall... måste vi gifta oss igen? För man kan väl inte ha såna där stora kalas utan att gifta sig? Eller Förvånad 

• Chicita

Tyvärr, vi hinner ju inte med någon skilsmässa däremellan.
    Men man kanske kan fråga prästen om vi kan göra bröllopet baklänges först och sen framlänges igen? Då har vi ju liksom spolat tillbaka tiden till innan vi gifte oss och så gör vi om det direkt efter? Borde inte det funka?

Eller så kanske vi bara kan ha den där övningsmiddagen (som så många pratar om) fast i efterhand och låta den bli det där "firandet" som dom tydligen vill ha...

Eller så smiter vi iväg och fyller år någon annan stans, utan att berätta det för någon.
    Och så kan vi överraska alla med ett "fylle-kalas" när vi kommer hem? Tror ni dom blir arga på oss om vi fyller någon annan stans? Förvånad 

• Chicita

Det lät mer som fylleslag än fylle(fylla-år)kalas tror jag Förvånad

Men tja det kan ju vara en idé om alla andra planer går åt skogen

• Chicita

Men är det verkligen vår dag? Förvånad
    Alla andra har ju så mycket åsikter om hur vi ska fira det, vart vi ska fira... När vi ska fira (tydligen måste vi fira speciella datum och då blir det ju bråk mellan våra släkter eftersom det är tre dagar mellan dom datum som tydligen ska firas Obestämd)...
    Och inte minst var vi ska fira Förvånad

• Chicita

Jag hörde att någon ville flytta en präst till den kyrka dom skulle gifta sig i, för det fanns inte en präst där redan.
    Alltså... Har inte dom hört att det är tvärtom man gör?
    Man flyttar kyrkan till prästen?
    Annars hamnar ju prästen i fel församling, och då kanske han inte känner igen sig, och om han nu inte kommer ihåg att han är präst så kan han ju inte viga heller Förvånad 

Eller tja prästen kan ju vara en hon också i och för sig...
    Och apropå det. Heter kläderna likadant för tjejpräster som för killpräster?
    Borde det inte heta Boa istället för Stola för tjejer exempelvis och kan dom inte ha fjäderboa om man vill ha ett lite glamourösare bröllop? Skrattande 

Vad säger du KjellePrälle? Har du någon bra förklaring på ovanstående... du som vet alltså...
    Eller är Soldemor kvar kanske?  

Svar på tråden Kan jag verkligen...?