Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Kan jag verkligen...?

Tack för förklaringen där, alltid bra att få svart på vitt av experter Glad

Men du filibustern... kan hon inte virka den uppockner eller bakochfram?
    Då borde den ju representera att du är en jäkel i sovrummet istället, och då ska det väl inte vara några problem? Skrattande 

• Chicita
    filibustern skrev 2013-10-13 19:10:56 följande:
    jaaa vad smart!! det ska jag komma ihåg!
    Man får inte vara dum inte Oskyldig
  • Chicita
    Aniara4 skrev 2013-10-13 21:16:17 följande:
    Joho, det får man visst. Det är min dag och jag får vara så dum jag vill, så det så! *räcker ut tungan*
    Förvånad

Det VAR det värsta Skrikandes
    Hur kan du veta att det inte är MIN dag? VA?va?va?va? vaaaaaa???! Skål
  • Chicita
    Aniara4 skrev 2013-10-14 10:16:40 följande:
    Hm. Jag hade tänkt säga att vi får väl dela på den så att det är min dag söder om Dalälven, men det hjälper kanske inte... Obestämd Så då får vi helt enkelt dela systerligt på dagen. Så länge jag får vara lite dum så är jag nöjd.
    Söder om Dalälven funkar ju inte, nää... 

Och det ska vara lite dum då om du nu måste Förvånad 
  • Chicita
    Soldemor skrev 2013-10-30 13:44:13 följande:
    Kollega Kjell har helt rätt om klädernas beteckning. Lite svårare blir det om prästen definierar sig som en "hen" men jag tror att kyrkomötet hade det som en punkt, när det gäller tjänstekläder till dessa.

Och ja, jag är kvar, som synes!
    Vad trevligt. Alltid roligt med en kattägares synpunkt på prästerskapet Solig
    ... eller var det tvärt om nu? Förvånad
    Förvirrande detta....
  • Chicita

Sitter här hemma och funderar nu.
    Jag är ju redan gift, men det var ju så kul att gifta sig. Borde man inte kunna göra det varje år? Lite sådär som en tradition?
    Jag menar... jag är ju bruden - (i så fall) - jag borde väl få bestämma det själv?
    Eller?
    :)  

• Chicita
    Aniara4 skrev 2014-03-26 19:21:51 följande:
    Funderar på samma sak. Dessutom har jag grämt mig i flera år över att nyansen på servetterna inte blev riktigt rätt, så det vore trevligt att göra om och göra rätt. Har inte bestämt mig än om jag ska gifta mig med samma snubbe igen, men det vore ju rätt praktiskt eftersom vi redan bor ihop. Å andra sidan har vi ett gästrum så det får ju plats flera.

Är det nån som vet vad etiketten säger vid flergifte, spelar det nån roll vilken av makarna som sover i dubbelsängen och vilken man stoppar undan till en regnig dag? Är det sist in, först ut som gäller?
    Jag tror att sist in - först ut gäller.
    Det är ju det mest logiska liksom.

Å andra sidan är det väl den nya som har mest energi och är lättast att forma som man vill ha honom?
    Du kan väl ställa in en våningssäng eller två så kan du ha ett rullande schema över vem som sover i finsängen och vilka som får tränga ihop sig i gästrummet? :)  
  • Chicita

Men nu är det väl bara för din nuvarande make att acceptera att det är din dag och du som bestämmer. 
    Bara för att han får vara med på ett hörn den här gången också så gör det ju inte honom till någon sorts huvudperson. Det får han ju inse.
    Och om han inte gör det så kankse du får förpassa honom till hundkojan ett tag istället för våningssängen i gästrummet så han lär sig vem som bestämmer helt enkelt :)  

• Chicita
    swdnchick skrev 2014-03-26 20:23:46 följande:
    Chicita, alltså det var länge sedan jag skrattade så mycket som när jag läste det du och Aniara­4 skrivit om att gifta om sig. :) Ni är ju jätteroliga! :D
    Rekommenderar dig verkligen att läsa HELA tråden jag länkade till uppe i trådstarten + den här.
    Det är många många inlägg.
    Men jag hade ont i både magen och käken i flera dagar efter att jag läst bara den länkade tråden efter allt skratt ;)

Men annars måste jag ju rakt säga emot dig... roliga? :O
    Här sitter vi redan gifta brudar och häckar och tar plats. Vi jobbar hårt på vår image att vara elaka jäklar som äter småbarn till frukost och lägger oss i allt vi inte borde.
    Och du tycker att vi är roliga? :O

ujuj... hör du Aniara4? Det här måste vi ju korrigera, så här kan vi väl inte ha det? 

;)  
  • Chicita

Pust... Aniara4 saves the day :D

swdnchick skrev 2014-03-26 21:02:11 följande:

Jag tror verkligen att ni får jobba på imagen, för det är ju snarare så att ni är de snälla "tanterna" med karameller än jäklar som äter bebisar. :P

Vaaaa??... Hur menaru nu'rå? :O
    Jag är jääättefarlig *stampar med foten i marken* Jag bits minst tv... äh... en gång om dag... mån...året :D 
Svar på tråden Kan jag verkligen...?