Inlägg från: PiaB |Visa alla inlägg
  • PiaB

Kan jag verkligen...?

Men hjälp! Sparkade jag så hårt så den hamnade hos dig?! Det blev väl inga märken på barnet för det är inte tillåtet. Isåfall var det inte jag som sparkade. Fast nu kanske jag skrämt ett barn så jag kan vara med och leka Rädda barnen leken.

• PiaB

Men alltså nu får du höra upp Chicita! Eftersom det inte finns någon lekledare i den här tråden utan alla leker som de vill så spårade det ur lite. Och jag var tvungen att sparka barnen på jobbet som inte hjälper mig att matcha gästernas färg på tandkrämen med mina underkläder. Men jag sparkade visst så hårt så de hamnade hos maxmamma. Så då är den nya leken att vi ska skrämma barn till lydnad genom att hota med att de sparkas ända bort till maxmamma. Och henne vill man inte hamna hos för där är alla älgjägare och vem kan se skillnad på ett barn och en älg.

Så nu leker vi: skräm ett barn eller sparka den till maxmamma! Och som en följd av det blir ju barnen rädda och då kan vi fortsätta med prästens lek hur den nu var...

• PiaB

Då kan du sparka en brödrost istället. Det är nästan samma sak.

Bröllopsafton, bröllopsdag och annandag bröllop Kan man verkligen önska sig presenter alla tre dagar?

• PiaB

Nej men nu vet ni vad! Nu kräver jag att det slutas leka i den här seriösa tråden! Jag leker och larvar mig hela dagarna, det har jag betalt för. Jag vill väl inte leka på min fritid?!

Åter till ordningen. Kan man verkligen gifta sig om man har ont i axeln? Jag fick ett värkplåster av en kollega idag som sa att jag måste bli bra tills jag gifter mig. Jag blir ju lite orolig nu och undrar vad som händer annars...

Och seriekoppla brödrostar får man bara göra den åttonde söndagen i Juli, för då är det inga bröllop eftersom prästerna inte vet att den söndagen finns. Men det är ju allmänt känt för oss vanliga dödliga att den söndagen är den Stora Seriekopplardagen som infaller strax innan lucia var fjortonde år. Var fjortonde år är Lucia väldigt tidig så hon med säkerhet inte ska missa luciatåget eftersom luciatåget var fjortonde år bara går till Flen och vad ska hon där och göra?

• PiaB

Men skit oxå! Jag har ju försökt bli bra i två år snart och så får jag veta det här nu. Nu måste vi kanske skilja oss innan vi ens gift oss. Kan man bjuda in till en skilsmässofest då? Och går det att muta prästen, för han kommer ju veta att vi inte är gifta och kanske avslöjar oss så vi inte får några skilsmässopresenter.

Eller vore det inte bättre om jag gifter mig med min naprapat som vet om allting? Så kan min blivande man gifta sig med prästen som inte har ont i axeln?

• PiaB

Nejmen jag vet ingenting. Jag får ju inte ens gifta mig längre eftersom jag haft två ringar innan bröllopet, om man nu ska tro den sk. prästen i den här tråden. OM han nu finns på riktigt och ÄR präst så borde ju han veta.

Annars verkar ju en bra idé vara att bara köpa en ring och gravera ett tufft datum i så slipper man allt trams med gäster och mat och att alla ska ha trevligt och så. Ska nog bege mig till första bästa tuggumiautomat och kolla om de har ringar så blir det billigt också.

• PiaB

Jag har en superduperbra annorlunda filmtitel iallafall! Mitt stora feta fejkade bröllop Om du spelar in ditt fejkade bröllop får du titeln av mig i fejkbröllopspresent.

• PiaB

Undrar vilka som får gifta sig egentligen. Innan det där med ringarna hade jag hört att jag inte fick, eller iallafall inte borde eftersom jag varit gift innan. Visste inte att man bara fick en chans.

Men om vi nu lyckas gifta oss trotsallt så tänker vi göda våra gäster så de blir feta. Eller får volanger Men vi kan nog inte gifta oss för jag vet inte vad tärnornas uppgift är och man kan ju inte bara göra som man vill. Hur skulle det se ut...

• PiaB

Förresten så är jag lite irriterad. Om jag nu ska gifta mig är det ju bra om jag har lite pengar. Nu har jag varit magsjuk och måste vara hemma 48 timmar. Jag tycker det vore bättre om jag fick jobba så kunde jag ju vara där och vara sjuk, men tjäna pengar, och alla barn som jag smittat var hemma och var sjuka. Förstår inte hur de tänker de som bestämmer...

• PiaB

Jag uppskattar inte att du skriver samtidigt som mig, skärp dig! Kolla först så ingen skriver innan du börjar, tack!

Men tärnorna är ju mina döttrar, den yngsta minderårig och tjänar inga pengar. Kan jag kräva att den andra tärnan, hennes storasyster betalar allt det där åt dem båda då?

Svar på tråden Kan jag verkligen...?