Inlägg från: PiaB |Visa alla inlägg
  • PiaB

Kan jag verkligen...?

De vill inte sjunga i kyrkan, kan jag hota med att ta bort dem som tärnor då?

• PiaB

Då ska jag hälsa dem det. Och min blivande man har blivit helt galen. Han tyckte att vi skulle placera hans brorsbarn, dvs kusiner i närheten av varandra eftersom de nästan aldrig träffas och det kunde vara trevligt för dem. Men alltså, är det en kusinträff eller ett bröllop vi planerar. Huvudsaken gästerna ser snygga ut runt bordet och sitter i storleksordning. Vadå ha trevligt? Han borde bli medlem här och lära sig ett och annat.

• PiaB

Ja han är inte klok. Han har åsikter om vad han ska ha för kläder och hur vi ska åka från middagen. Tror faktiskt jag ska byta ut honom. Vem vill ha en man med åsikter? Vem tror han att han är?

• PiaB
    Kjell Präst skrev 2012-11-22 10:10:28 följande:
    För övrigt anser jag, att om man har problem kan man alltid vända sig till www.norskekokker.se. De kan hjälpa till med allt man behöver ha hjälp med.
    Det där blir inte troligt innan du skrivit det i minst 15 trådar. När du har gjort det ska jag genast kolla där för då blir det jätteintressant och trovärdigt. De kanse kan svara på om jag kan kräva att de asfalterar från parkeringen till kyrkan och därifrån till värdshuset. Jag menar visst, det är ett friluftsområde. Men ska jag gifta mig vill jag inte riskera att det är lerigt. Det är väl det minsta jag kan kräva. Så fortsätt nu att spamma alla trådar, gärna 10 år gamla, så det blir trovärdigt och jag får lust att kontakta dem.
  • PiaB
    Mumin skrev 2012-11-21 17:12:53 följande:
    Hota med att ta bort veckopengen! Det brukar ta skruv!! Annars finns det ju alltid elchocksbehandling... =P
    Lobotomi funderade jag på, men elchocker kanske är smidigare...
  • PiaB
    Aniara4 skrev 2012-11-22 10:28:28 följande:
    Nu var ju elchockerna till mina döttrar som påstår att de inte vill sjunga i kyrkan. Men det är klart att det funkar på mannen med åsikter också. Och gästerna. Och de som kanske inte asfalterar gången åt mig. Och den som bestämmer vädret om det blir en regnig sommar. Man kan väl ha en sån apparat redo i kyrkan och elchocka alla som inte ser ut som jag tänkt?
  • PiaB

Det går inge bra för mig att citera idag. Antingen kommer texten jättekonstigt i den lila rutan eller inte alls...

Vad jag skrev var iallafall att elchockerna var till mina döttrar som inte vill sjunga i kyran. Men det borde funka på en man med egna åsikter också. Och de som kanske inte vill asfaltera gången åt mig. Och den ansvariga för vädret om det blir en regnig sommar för då blir det en lerig gång. Och framförallt på gästerna. Man kan väl ha en sån apparat i kyrkan och elchocka alla som inte ser ut som jag tänkt?

• PiaB

VAAAAAAA???????? Är inte verkligheten som en tecknad film..... Nu känner jag mig grundlurad. Hela min världsbild rasar sakta samman som ett korthus. Allt jag trott på var en lögn. Vad ska man nu tro på. Jultomten är säkert också en lögn, han är ju ofta tecknad. Var kan man klaga på detta lurendrejeri? Någon som har adressen till norskakockarna, de är bra har jag hört. För att inte tala om suomenkokki, de leker man inte med ostraffat!

• PiaB

Nu ska jag vara seriös, om det går för sig i denna underbara tråd. Jag och min blivande man går igenom en svår förlust just nu och det är så härligt att läsa här och bara få skratta så tårarna rinner

Nu ser jag framför mig hur det börjar tokringa i klockan och gästerna håller för öronen och hukar sig i panik. Då trycker prästen på sin knapp så de får en stöt i rumpan och flyger upp så de står i givakt när vi kommer in med leriga gummistövlar. Och innan det har jag fått all hjälp av en norrman som påminner om svenskakocken i Mupparna

• PiaB

Här är min bröllopskoordinator, kock och präst. Ovärderlig hjälp har jag fått hittills och jag kan veeeeeeerkligen rekommendeeeeeeeeera honoooooooooom!!!!!!!!!!!!!!!!!

">

Svar på tråden Kan jag verkligen...?