Pagnie
Välkommen tillbaka!! Vilka underbara bilder ni fick
Hoppas ni haft det underbart på smekmånaden. Det låter onekligen så!!! Likt Kitkät är jag också avundsjuk på dig... är också väldigt trött på detta planerande och oroande (gästlistan - jupp!). Vill bara komma till dagen D!!! Mindre än 3 månader nu iaf.
Som sagt, berätta allt!!!
Och något jag är nyfiken på är hur Sandra var? Ska till henne nästa fredag för provsmink/hår. Var hon duktig och blev det som du ville??
Kitkät
Gud, alltså jag blir helt förbannad när jag läser ditt inlägg!!!!! Vad är det med folk?!?! Folk förstår verkligen inte alls all den tid, engagemang och pengar man lägger på ett bröllop för att någon random person (ja, jag säger random för det har det varit i mitt fall - släkt eller ej!) ska komma dragandes med krav!
Jag har sagt från dag 1 att barn i den närmsta familjen är bjudna MEN jag har också sagt att för deras egen skull om de vet att barnen inte klarar av det så lämna de hemma, så att de kan njuta. Till vänner har vi sagt som det är; Skaffa barnvakt! att vi egentligen enbart accepterar barn i den närmsta släkten och spädbarn.
Ingen av våra vänner har hittills reagerat... men släkten?! Jo då...vi har ju madam som ville ta med egen barnvakt i form av sin systerdotter (som då så klart blir tvungen att sitta med dem. Med andra ord; en till stol, en till tallrik och mat för en till person!). Vi har en till som fräckt undrade om det inte fanns något närliggande rum där man kunde ställa upp en liten tv eller något och sätta dit någon barnvakt som ser efter barnen när de börjar bli trött ?!?!?! Så det där är MITT ansvar?! Jag bjuder er på bröllop, inte på någon j*kla barnpassning! Jag tror jag skrattade när personen i fråga sa så och sa "Jag har tillräckligt att planera för den dagen...barnvakt är inte en av de sakerna!"
Sen har både jag och fästmannen (nu på senaste!) börjat bli irriterad över kommentarerna; "Va kul med en inbjudan!! Klart vi kommer!! (öppnar inbjudan och läser) VA! Ska ni gifta er i Hallunda?! Varför ända där?! Ingen av er bor där!!! Finns ju lokaler här!" Sist det hände, så såg jag riktigt på fästmannen hur irriterad han blev. Tidigare har han bara skojat bort det. Jo, tack, det finns lokaler i hela Sverige, men VI vill gifta oss där! För VI tycker om lokalen! Vill ni komma så kom, är det för långt så kom inte!!! Och vi talar om en resa på 1 timme för de allra flesta inom Sverige!
Jag hoppas att det går bra för din del, med släkten. Att din mamma inte hamnar i kläm men att ni lyckas få de att förstå och acceptera (båda är ju mirakel om det sker bland vårt folk. Acceptera är något väldigt jobbigt tydligen, förstå ännu mer!). Och reaktionen på allt blir skitsnack! Det kanske faktiskt är så att de inte förstår skillnaden på att göra ett bröllop här och där. Där är det ju faktiskt som du säger; hela grannskapet är bjuden. Så var det ju förr här också typ. Man bjöd ju alla. Man tänkte inte på max antal osv. Man slängde ihop mat och så länge det fanns stolar så fanns det plats och tog stolarna slut så stod väl folk eller något, vad vet jag. Men värst tycker jag är med somliga av vårt folk, att det känns som de medvetet jävlas med en när de kommer med sina påpekningar, krav osv. För man kan omöjligt i dag, i dagens samhälle, så som vi lever här idag, tycka att det är fullkomligt normalt att bara ta med en extra person på någons bröllop?! Man vill ju ha de personer som man själv VILL ha där (och dessvärre en och annan som måste bli bjuden!).
Tråkigt att höra om din kusin. Förstår dig där. Hade också blivit jätteledsen om någon så nära inte skulle kunna komma! Jag antar att hennes svärmor eller så inte kan ta hand om barnet? Eller de kanske också är bjudna? Hoppas att det löser sig. Och även med kusinen som är beräknad 3 veckor innan!
På tal om det, min svägerska är beräknad ca en vecka efter bröllopet. Tredje barnet. Hoppas hoppas hoppas INTE att bebisen väljer att titta ut veckan tidigare!!