Orientaliskt bröllop
Tack! Han återhämtar sig nu. Han ska gå på lite fler undersökningar men läkarn menade att det inte är något farligt men att de ändå vill göra undersökningar för att utesluta helt enkelt.
Ja, alltså jag var faktiskt väldigt chockad. Jag tvättade av mitt smink och hade glömt min egen fuktighetskräm och påtalar detta för henne... hon sminkar rakt på ändå. Det är en sak om hon säger; "ok, men fuktkräm är viktigt så att vi tänker på de till bröllopsdagen..." Då visar hon iaf att hon faktiskt är medveten om det och ger mig känslan av att hon kan sitt jobb. Men näpp... och som sagt ingen primer, nothing! Tur för henne att hon inte kletade ut flytande foundation för det klarar inte jag av. Använder MAC puder"foundation" till vardags. Den täcker inte men den är bra och behaglig till vardags.
När jag påtalade för henne när hon var klar att jag fortfarande inte trivs med basen och vill täcka ärren mer (jag tänker ju då på conceler under) så säger hon; "Ja, ok jag förstår. Jag kan ju lägga på ett lite tunnar lager till av foundation"...va?! Sa nej direkt. Det om något gör att man ser kakig ut i ansiktet.
Usch, blir verkligen irriterad när jag tänker på det. Och så långsamt och osäkert hon jobba, förvisso väldigt lugn, men för lugn nästan. Hade ju fått panik på bröllopsdagen. haha...
Och det värsta är att hon är dyrare än Ulrika Gedin, som ÄR bättre! Jag förstår fortfarande inte VAD det var som gjorde att jag i den stund valde att gå vidare med henne och inte Ulrika. Jag tror jag "lockades" av det faktum att hon sa att hon bott och jobbat i Paris faktiskt. Och sen när jag väl valde henne så reflekterade jag inte mer över det utan tänkte mer "skönt nu har jag fixat det!".
Har faktiskt mailat Ulrika och har kontakt med en syriansk frisör också... får se om Ulrika är ledig fortfarande och den syrianska frisören får kanske ta hand om mamma och svägerskorna. Eller tvärtom.
Många av de syrianska frisörerna är upptagna eller så "kan vi klämma in dig antingen 7 på morgonen (innan annan brud) eller 12 på dagen (efter annan brud)". För tidigt och för sent.
Jag tycker absolut INTE att det är för mkt. Absolut inte! Tvärtom, jag tycker det ser mer avskalat och rent ut. Tro mig, efter att man sett vilka centerpieces som existerar idag med massa krimskrams som hänger i form av plast "kristaller" och täcker halva bordet samt gör att folk knappt ser varandra och inte kan kommunicera, så har man insett ännu mer att less is more.
Afram har något liknande detta som jag är sugen på faktiskt (även om jag vet att det blir kandelabrar till slut haha). Det är också olika storlekar glasvaser/glascylindrar som de fyller med typ kristaller eller glaskuber och antingen använder de ledljus och trär i valfri blomma/blommor eller så trär de i blommor och har blockljus eller liknande mot toppen. Tycker det är jättefint!
Något jag funderat mer och mer över är träkvistar, som centerpiece eller bakom honnörsbordet. Såg en på instagram idag (laddar upp sen) med typ hängande mindre glasskålar/kuber och i dom stearinljus. Såg väldigt höstigt och fint ut ju! Hmm, svåra beslut detta!
Ska träffa dekor igen i oktober för jag kunde inte bestämma mig igår för färger osv. Brudbuketten har jag ändrat mig om också... Blir inte en boll av orkidéer och inte heller en boll av kallor. Blir nog, rosor, kallor, liljor (och orkideer tror jag det var). Olika nyanser av vitt/creme. När jag såg den buketten så kändes den mer levande på något sätt än bara rosor eller någon annan blomma.
Hur ska din va?