Orientaliskt bröllop
Oj, nu har man varit borta ett tag!
Men snart är det Kitkäts tur!! Jag undrar som Goli, hur går allt?!
Förstår att du har mycket nu men hoppas du hinner slänga in ett meddelande eller två innan den stora dagen!!
Jättebra att det löste sig med slöjan. 4,5 meter är väldigt långt. Min är också 4,5 eller 5 minns inte och jag tycker NÄSTAN att det är för långt, men ändå inte.
Vad roligt med möhippan och sången. Förstår att det blev känslosamt!!
Men ja, som sagt, hur går allt?!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Och vad har hänt på min front då...
Goli, cykeltaxi hade fått mig att gå i taket också haha!! Men jag har klurat ut att jag faktiskt har anledning att känna mig besviken över en del runt omkring mig. Det är inte stressen som pratar... Tyvärr märker man väldigt tydligt vid såna här tillfällen vilka som vill en väl och vilka som är självcentrerade egoister och sätter käppar i hjulet för inte bara mig men även mina föräldrar.
Lång historia.
Hursomhelst... har också fått min möhippa i helgen. Fick på sätt och viss två har jag väl insett... Vid helgens möhippa så var det några som inte kunde komma. Bland annat min bästa vän som inte bor i Sverige. Men helgen då jag var i Skåne så överraskade hon och några till mig med en lyxig middag och nu i helgen blev jag totalt överrumplad när jag åkte till sthlm för att provsminkas och mina fina dök upp oh överraskade mig mitt på stan!
Satt och fikade med min kusin direkt när jag kom till Sthlm, innan vi skulle gå och kolla på en klänning till henne och sen vidare för provsmink (det är ju hon som ska sminka mig). Och så dyker en annan kusin upp som bor i Sthlm och skäller ut mig mitt bland folk att jag aldrig ringer henne när jag är i sthlm. Alltså hon verkligen gick all in i allt och jag var så stressad över massa annat att jag blev paff och var nära att gråta och tänkte "nej för i helvete, 1 månad innan mitt bröllop håller hon på så här!" och jag lägger inte ens märke till att min andra kusin tar på sig och går ut och knappt kan hålla sig för skratt. Slutligen går jag också efter och försöker resonera med min andra kusin om hennes reaktion och hon fortsätter; "Nej jag tycker inte de är ok!" osv... och bakom mig kommer alla de andra som inte bor i Sthlm och skrämmer skiten ur mig! Och det var början på shot nr 1 och ett fint förkläde på mig med slöja (blivande mannen älskar en syriansk rätt - kutle - därav förklädet! Tack Gud att de känner mig så väl att jag hade gråtit om de hade satt på mig en tyllkjol!!)haha... Sen var det en dag fylld av uppdrag (frågor på stan, sjunga osv), frågor om fästmannen (så han visste ju självklart hela tiden, och skickar ett sms typ 5 min efter att tjejerna kommit; "Hej baby, har du trevligt med tjejerna? Vetat sååå länge!"), fem kamp, drinkar på ett ställe, tapas på ett annat med live underhållning, sen en sväng ut på East och avslutade på Berns. De hade tänkt på allt; någon hade tagit med sig smink, en annan olika klänningar som jag kunde byta om till på kvällen, skor, smycken allt och jag hade mirakulöst nog linser i min väska så jag slapp ha glasögon på mig hela dagen haha... Plus att jag fick lite presenter
En fantastisk dag helt enkelt!!
Utöver det så är det massor att stå i... hitta ny tid att provsminka haha... Ska upp till sthlm igen nu i helgen för att lägga in beställning på alla sötsaker som ska vara i hemmet innan kyrkan och beställa blommor som ska vara i hemmet också.
Sen ska drinkmenyer printas upp. Ska beställa från Calligraphen såna triangelkort; på ena sidan ska de va bordsnr, på andra drinkmenyn och på tredje ska det vara ett citat och våra namn på.
Väntar bara på att bartendern ska meddela mig innehållet i de olika drinkarna. Sen ska servetter beställas och champagne glas. Det ska också beställas från Calligraphen så jag känner mig inte jättestressad över de. Det går ju så snabbt hos dem. Men ska ändå försöka ta tag i det innan helgen nu. Bordsplaceringskort (med namn) ska jag också beställa men inte till alla bord - bara till de bord där närmsta släkten sitter, vid honnörsbordet. Känner att de borden kräver tydlighet haha.
Paraply måste jag hitta också!!
Om 2 veckor ska jag prova min klänning igen Spännande att se hur den sitter... Varit med svågrarna och provat ut smoking. Och fästmannens kläder är på ingång också.
Utöver detta så är det massa fix med lägenheten. Så fin den blivit efter renoveringen!!!! Och lite möbler börjar komma på plats och vi har placerat porslinet osv.
Träffade fotografen i förra veckan... vet inte om vi ska ha sån kran som de filmar med eller ej? Vad tror ni? Han sa att om det är mkt fridans osv så är det bättre med kran, men är det mer debke osv så är det onödigt. Men hur svårt är inte det att veta?! Får fundera lite mer. Det är ju en extra kostnad som läggs till. Vi har ju tidigare sagt att vi vill ha en "gala"duk med våra namn och två banderoller med bilder på oss i sidorna precis vid entren, men vi vill välja bort det nu. Känns onödigt. Har sagt till fotografen att jag hellre då får fler foton av dem än de detaljerna.
De kommer vara två fotografer och två kameramän och i paketet ingår 400 foton. Känns lite på något sätt. Vad tror ni?
Jaja, nog om detta.
Hur går det för er gifta kvinnor? Mustikka vi har fortfarande inte fått läsa din berättelse!!
Goli, hur går det med ATn?
Pagnie, var är du?
Kram på er!