Orientaliskt bröllop
Shamoo,Vi kommer inte ha någon hennafest faktiskt. Skippar den av tidsbrist och för att jag i ärlighetens namn absolut INTE vill ha någon fest tätt inpå vår bröllopsfest och att ha en veckor innan eller så funkar inte med tid osv. Så jag kan tyvärr inte riktigt hjälpa dig.
Men en hennafest, vad jag vet, är inte mer "speciell" än någon annan mer "vanlig" fest förutom själva den delen där man sätter den henna "tatueringen". Hur denna ritual går till vet jag inte riktigt. Man dansar lite med någon bricka, någon äldre (hans eller din mamma) gör blandningen och sätter på den på er på något vänster.
Det är inte någon speciell musik eller så, vad jag vet. Det är valfritt vad du serverar osv. Min svägerska hade hennafest i USA och det var 3 dagar innan bröllopet och var i princip lika stort som bröllopet med live band, fantastiska dekorationer på borden, mer eller mindre lika mkt mat som på bröllopet etc. Så med andra ord, man gör nog lite som man vill och det som särskiljer hennofesten från andra är väl just den biten med "tatueringen" (och vissa väljer ju dessutom bort detta).
Vet inte om detta var till någon hjälp alls. Men eftersom jag inte har planer på att planera en sådan fest själv så har jag inte brytt mig om att kolla vad som "ingår" eller så. Och hade jag bestämt mig för att planera en så hade jag planerat den som en lite finare "vanlig" fest, med meze och musik som jag tycker om helt enkelt