• goli

Orientaliskt bröllop

Hej!

Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

• Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Mustikka

Kitkät måste vara ärlig och säga att det ser mer ut som orange än aprikos. Har dem inga andra färger? Får du beställ provtyg? Det kan hända att det ser annorlunda ut in real life. Förresten så har farmor lr pappa pratat med mina fastrar. Mamma ringde igår och sa att dem självklart är kvar och bokar att åka i augusti. Är såååå glad :) ingen tjaffs och problem vilket jag trodde det skulle leda till. Allting löser sig tillslut

• Mustikka

Goli mailat till apollo angående Thailand. Vissa resebyråer åker inte dit på sommaren Hoppas på glada svar. Annars har jag en dejt med mina kusiner som åkt över hela asien och Thailand kan dem in och ut. De åkte flera månader varje år och åker runt ;) men bali och Mauritius ska jag definitivt kolla extra på också.

• kitkät

Mustikka,
    Vad skönt att det löst sig. Nu kan du slappna av och koncentrera dig på annat! :) 

Ja, alltså det är svårt med nyanser! Aprikos är ju en ganska abstrakt färg egentligen, det vara vara alla olika nyanser! Det blir svårt ibland när det inte är självklart vilken färg det är, som t ex på en färgkarta. 
    Jag tänker inte vara stenhård med att det måste vara en specifik nyans av aprikos på bröllopet, utan att vi istället har olika nyanser av aprikos. T ex så behöver jag inte matcha mina skor med exakt samma nyans som tärnornas klänningar, eller bestmännens slipsar behöver inte vara i exakt samma nyans som servetterna på borden! 
    Det skulle bli väldigt svårt att få till det, eftersom aprikos är en så svår färg!

Jag vet att jag visat denna bild förut, men jag gör det igen. Jag använder den som inspiration till tärnklänningarna, jag gillar färgen. Det är aprikos men ändå något mörkare än pastell-aprikos! Och eftersom vi ska ha ett höstbröllop, så passar det nästan bättre! Jag mejlade denna bild och frågade om färgen är samma som nr 28 på färgkartan, men då fick jag till svar att färgen på färgkartan är mörkare!
    Detta är aprikos för mig: 

• Mustikka

KITKÄT. Fast du kanske menar den mörkare aprikosa. Då kan det funka tror jag. Gå annars till en tygbutik finns flera bra i Örebro. Om inte edressit skickar prov på tygerna. Förstår dig verkligen man blir ju bridezillas hshah

• Mustikka

Hmn okej då förstår jag. Det är svårt det där med färgerna. Vad tycker du om färgen 28? Färgen på klänningen är jättefin men finns det inte den så skulle 28 kunna gå, den är lite mörkare me endå fin till höst temat. Men skulle helst vilja prova med att få hem tyg on jag vore du. Då vet man bäst hur det ser ut och om det är en färg du tycker om.

• kitkät

Alltså egentligen så är denna nyans jättefin tycker jag: http://www.edressit.com/edressit-2013-new-amazing-one-shoulder-bridesmaid-dress-07130210-_p2463.html

Men jag gillar inte att tyget är så "shiny", men jag vet inte om det är något man tänker på/ser så mycket ändå. Annars så är det ju den nyansen jag vill beställa, för den är väldigt lik bilden ovan och tillomed lite mer åt aprikoshållet som jag tänkt mig. 
    Jag ska absolut fråga om dom kan skicka mig provtyger! Annars så kör jag väl på det tyget och hoppas att det int ska se alldeles för glansigt ut. Jag är, som jag skrev förut, orolig för att det ska se för plastigt ut! 

Hjälp mig tjejer! Jag har hållt på med detta i veckor nu, att bara få till rätt nyans på tärnklänningarna! 

• kitkät

Ursäkta att jag bombar tråden med mitt dilemma, men nu får ni banne mig hjälpa mig här. Jag startar härmed en omröstning på tråden. 
    Eftersom den nyansen som jag först gillade är i ett glansigt tyg, så får ni nu hjälpa mig att hitta rätt nyans. Haha, jag börjar bli knäpp!

Om ni tänker på denna färg:

Vilken av dessa färger stämmer bäst överens med denna nyans? 

Färg 25? 

Nr 38 eller 78?

Nr 9?

Kom igen! Hjälp denna bridezilla att hitta rätt nyans! Vilken av dessa färger stämmer bäst överens med färgen aprikos och klänningen ovan (Taylor Swift)? 
  • Mustikka

Jag tycker färg 25. Fästmannen som har ett konstnärlugt öga träffar jag snart ocg ska fråga honom också. Vi hjälper så gott vi kan och är garanterad över att vi löser det här tillsammans för vi vill ju inte ha en knäpp kitkät

• kitkät

Du är underbar Mustikka! Och det vore super om du kan involvera din fästman i denna omröstning! :) 

Svar på tråden Orientaliskt bröllop