Mustikka,
Vad skönt att det löst sig. Nu kan du slappna av och koncentrera dig på annat! :)
Ja, alltså det är svårt med nyanser! Aprikos är ju en ganska abstrakt färg egentligen, det vara vara alla olika nyanser! Det blir svårt ibland när det inte är självklart vilken färg det är, som t ex på en färgkarta.
Jag tänker inte vara stenhård med att det måste vara en specifik nyans av aprikos på bröllopet, utan att vi istället har olika nyanser av aprikos. T ex så behöver jag inte matcha mina skor med exakt samma nyans som tärnornas klänningar, eller bestmännens slipsar behöver inte vara i exakt samma nyans som servetterna på borden!
Det skulle bli väldigt svårt att få till det, eftersom aprikos är en så svår färg!
Jag vet att jag visat denna bild förut, men jag gör det igen. Jag använder den som inspiration till tärnklänningarna, jag gillar färgen. Det är aprikos men ändå något mörkare än pastell-aprikos! Och eftersom vi ska ha ett höstbröllop, så passar det nästan bättre! Jag mejlade denna bild och frågade om färgen är samma som nr 28 på färgkartan, men då fick jag till svar att färgen på färgkartan är mörkare!
Detta är aprikos för mig: